Hvilket object?
Fra : Kurt G

Dato : 20-09-06 12:13

Jeg er igang med hæftet 'Databasestyrede websider', men det går ikke uden
problemer.

Jeg har med hjælp herfra fået hul igennem noget, men i bogens eksempel3 går
det galt uden at jeg kan se hvorfor.
Koden ser således ud:
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT"%>
//<%
//Set database = Server.CreateObject ("ADODB.Connection")
//database.Open ("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data
Source=c:\inetpub\db\testdatabase.mdb")
//%>
<%
Responce.Write("Forbindelsen til databasen blev etableret uden
forhindringer") //HER ER FEJLKODE
%>
Jeg har skrevet nøjagtigt af fra bogen!

I linien "Responce.Write(..." kommer der en fejl, der på IE6 lyder:
"Et objekt er obligatorisk"

Hvad har jeg gjort galt?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 20-09-06 13:42

Den var flov: Response i stedet for Responce!!
/Kurt

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-09-06 15:13

On Wed, 20 Sep 2006 14:41:33 +0200, "Kurt G" <kurt@guldbaek.net>
wrote:

>Den var flov: Response i stedet for Responce!!

Det er mindre end 14 dage siden, at en anden lavede samme fejl, så
mere flov er den heller ikke
Stavefejl er en meget almindelig årsag til fejl ...

>"Kurt G" <kurt@guldbaek.net> wrote in message
<snip>

<snip>

Og hvis du lige skal have en forklaring med: I den angivne linie er
der kun ét objekt i spil: Response-objektet, hvor du bruger dens
..Write-metode.

Mvh. Jørn

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Weber

Dato : 21-09-06 21:40

"Kurt G" <kurt@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Den var flov: Response i stedet for Responce!!
> /Kurt

Der er dømt "kvaje-bajer" til gruppen :P

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Kurt G

Dato : 22-09-06 11:48