sammenligne datoer
Fra : Brian Odsgaard

Dato : 14-09-06 22:15

Hejsa

Hvordan kan man sammenligne to datoer i asp?

Scriptet skal bruges til at sortere en kalender og slette alle poster
før en given dato

/Brian

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-09-06 23:39

On Thu, 14 Sep 2006 23:14:56 +0200, Brian Odsgaard
<mail@oddball<remove>.dk> wrote:

>Hvordan kan man sammenligne to datoer i asp?
>
>Scriptet skal bruges til at sortere en kalender og slette alle poster
>før en given dato

Hvis du vil slette før 14.9.2006:
If myDate < DateSerial(2006, 9, 14) Then
' Slet
Else
' Slet ikke
End If

Hvis du vil slette før for 14 dage siden:
If myDate < DateAdd("d", -14, Now()) Then
' Slet
Else
' Slet ikke
End If

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-09-06 09:06

Brian Odsgaard <mail@oddball skrev:

> Hvordan kan man sammenligne to datoer i asp?

Jørn har vist et par muligheder.

> Scriptet skal bruges til at sortere en kalender og slette alle
> poster før en given dato

Hvordan lagrer du dine kalenderoplysninger? Hvis du anvender en
database, kan du slippe for mange bekymringer ved at bruge
databasen til at sammenligne datoerne - ikke asp.

I Access findes de samme datofunktioner som i asp/vbscript. Jørns
to eksempler kan laves mod en database på følgende måde:

' Hvis du vil slette før 14.9.2006:
strSQL = "DELETE FROM kalender WHERE dato < DateSerial(2006,9,14)"

conn.Execute (strSQL)

' Hvis du vil slette før for 14 dage siden:
strSQL = "DELETE FROM kalender WHERE dato < DateAdd('d',-14,Now())"

conn.Execute (strSQL)

Vær opmærksom på at sletteforespørgsler ikke kan fortrydes - så
test grundigt og husk backup før du går i gang.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Odsgaard

Dato : 15-09-06 18:01

On Fri, 15 Sep 2006 10:06:18 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>
>' Hvis du vil slette før for 14 dage siden:
>strSQL = "DELETE FROM kalender WHERE dato < DateAdd('d',-14,Now())"

Oplysningerne ligger faktisk i en database, så det forslag vil jeg
straks prøve af

Takker for hjælpen

/Brian