Hjælp til html script.
Fra : Christian Rask Lybae~

Dato : 29-11-06 19:59

Jeg har fundet et html script(nyhedsbox), men jeg har et problem,
det er at jeg ikke kan skrive i html inde i boxen og det vil jeg
meget gerne kunne(links) er der nogle der kan hjælpe mig med det?

Her er scriptet:

<center><textarea readOnly ROWS=7 COLS=20

style="background:COLOR"

style="font-family:FONT"

style="color:dodgerblue"

style="border style:solid"> her kan du skrive hvad der skal stå

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : tidemann

Dato : 29-11-06 20:17

Christian Rask Lybaek wrote:
> [...]
>
> style="font-family:FONT"
>
> style="color:dodgerblue"
>
> style="border style:solid"> her kan du skrive hvad der skal stå

Et link til siden hvor du bruger scriptet, eller et link til siden du har
fundet det på, vil gøre underværker. :)

Det er ikke nemt at se hvordan det virker, eller hvor man kan skrive.

--
Mvh Marianne
design af: www.dhejne.dk - www.ragdollys-cat-link.dk

Fra : Christian Rask Lybae~

Dato : 29-11-06 20:42

Her er et link http://lybaek.org/nyhedsbox.html

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-06 21:32

"Christian Rask Lybaek" <Lybaek@lybaek.org> skrev i en meddelelse

> Her er et link http://lybaek.org/nyhedsbox.html

Den side er da noget amputeret? Hvor er doctype, head og body sektion?

Ehm.. jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "html script", for html
kan kun lave statiske sider. Et script er kendetegnet ved enten serverside
eller clientside sprog. Og for nyhedsboksen skal have en funktion skal den
kombineres med en af delene. Har du ikke et link til orginalen?

Readonly antyder den er skrivebeskyttet, så slet readonly i koden, og du vil
nu kunne skrive i boksen

PS. Vær venlig at svare under det du svarer på, og klip det overflødige væk

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Christian Rask Lybae~

Dato : 29-11-06 20:48

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-11-06 22:55

> [...]
> det er at jeg ikke kan skrive i html inde i boxen og det vil jeg
> meget gerne kunne(links) er der nogle der kan hjælpe mig med det?

Man kan ikke skrive html-kode i et text-area og forvente, at browserne
behandler det som html-kode - altså viser det som en del af en html-side.
Det vil altid blive vist som ren tekst - med kildekoden vist.

Det er bare ikke noget, du eller for den sags skyld nogen anden i dette
forum kan ændre på. Lær at leve med det.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk