scootergr.. 1320
Fra : Thomas Juul

Dato : 24-11-06 08:43

Hej

På min hjemmeside kunne jeg godt tænke mig at benytte mig af <p>
uden den selv laver linje skift. Er det muligt, for det ødelægger
designet rimelig meget?
Link til hjemmeside: http://team-noferatu.com/ohl/

Mvh
Thomas Juul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jacob Ask

Dato : 24-11-06 09:14

Thomas Juul wrote:
> [...]
>
> På min hjemmeside kunne jeg godt tænke mig at benytte mig af <p>
> uden den selv laver linje skift. Er det muligt, for det ødelægger

Skal lige være sikker på hvad du mener. Vil du bare have lange linie
istedet?

Noget helt andet - som din side er nu ville det være oplagt at droppe
tabellerne og bruge div's istedet. Brug af tabeller bliver man rigtigt
rigtigt træt af, når man en dag vil ændre i designet!!

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 24-11-06 10:31

Thomas Juul skrev:
> På min hjemmeside kunne jeg godt tænke mig at benytte mig af <p>
> uden den selv laver linje skift. Er det muligt, for det ødelægger
> designet rimelig meget?

Helt ansvarsløst og uden at se på din side, kommer her et svar, som du
så må bruge på eget ansvar

Denne margin kan du til en start prøve at fjerne med CSS:
p { margin: 0; }

hvis det ikke rækker, kan du gøre det til et inline-element, det virker
semantisk absurd for mig, at et "afsnit" (paragraph) ikke skal begynd på
en ny linje, men anyway:

p { display: inline; }

- så vil den opføre sig ligesom en <span> (som du også bare kunne
bruge i stedet)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-11-06 12:20

"Thomas Juul" wrote in message...

> På min hjemmeside kunne jeg godt tænke mig at benytte mig af <p>
> uden den selv laver linje skift. Er det muligt, for det ødelægger
> designet rimelig meget?
> Link til hjemmeside: http://team-noferatu.com/ohl/

skal bruge noget css-kode, som hedder til eksempel

køre</span> og denne tekst bliver ombrudt</p>

Der findes vist også en html-kode, men er ikke sikker

Hvis det, du i stedet vil er ikke at sætte nyt linjeskift med afslutning
med </p>, så skal du indsætte en <br />. Den starter ny linje uden
dobbelt linjeskift.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-11-06 00:54

Thomas Juul skrev:

> På min hjemmeside kunne jeg godt tænke mig at benytte
> mig af <p> uden den selv laver linjeskift.

Det kan du kun ved at lave <p> om fra et blok-element til et
inline-element, som forklaret et andet sted.

Hvorfor laver du det ikke bare med <span>, som i forvejen
har de egenskaber?

> Er det muligt, for det ødelægger designet rimelig meget?

Er <p> brugt til det den er beregnet til, ødelægger den ikke
noget. Du kan også rette i margin, men så opfører den sig
ikke som en <p> mere.

> Link til hjemmeside: http://team-noferatu.com/ohl/

Uh, blå tekst på sort baggrund og hvid tekst på grå baggrund,
det er helt umuligt at læse. Du har også nogle valideringsfejl
som du skal kigge på inden du går videre.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thomas Juul

Dato : 25-11-06 14:08

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> det er helt umuligt at læse. Du har også nogle valideringsfejl
> som du skal kigge på inden du går videre.

Angående tablerne er det meget let at rediger i når det er lavet
med photoshop, tager 2 sek.

Farverne er lavet om nu også. Det skulle gerne være til at læse.
Ændrede lige stien til hjemmesiden: www.team-noferatu.com/olh

Fra : Malene Maare

Dato : 26-11-06 00:51

Thomas Juul wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Farverne er lavet om nu også. Det skulle gerne være til at læse.
> Ændrede lige stien til hjemmesiden: www.team-noferatu.com/olh

Den er gonnok svært lille den hvide tekst på blå bag.
Jeg kører opløsning i 1280 x 800, fuldt vindue.
Er det mig, der skal have justeret brillen?

Vh Malene
www.doriskarloff.dk
Fjern NOSPAM fra min mail for at skrive direkte.