Boks flytter sig
Fra : jacob m

Dato : 20-11-06 19:01

Hej

Jeg har det problem at på min hjemmeside
http://www.nautica.hotserv.dk/index.php har jeg en menuboks og en
boks med selv indholdet. Jeg afprøvede så min side af i
forskellige computer størrelser (kan ikke huske hvad det hedder
d: ).

Jeg har afprøvet siden i tre forskellige dog alle i IE. For
første gang jeg kiggede i FF så det fint nok ud (ret mig, hvis
det er forkert).

Siden skal rigtig se ud som på dette billede.
http://www.nautica.hotserv.dk/1280_1024.png det er i størrelsen
1280x1024 med Internet Explorer 7.0 beta.

Jeg har så prøvet og se siden i 1024x768 og 1440x900, som begge
giver et forkert resultat.
http://www.nautica.hotserv.dk/1440_900og1024_768.png

Hvordan får jeg flyttet boksen op så den sidder som på det
rigtige billede? Jeg har prøvet stort set alt nu, og kan ikke
komme på mere jeg kan gøre.

Jeg har brugt CSS på stort set alt.
Håber I kan hjælpe mig ..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-06 20:54

"jacob m" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> boks med selv indholdet. Jeg afprøvede så min side af i
> forskellige computer størrelser (kan ikke huske hvad det hedder

Jeg håber du mener vinduestørrelser

> Jeg har afprøvet siden i tre forskellige dog alle i IE. For
> første gang jeg kiggede i FF så det fint nok ud (ret mig, hvis
> det er forkert).

Der går der også ting galt. Men kan jo selv tjekke ud. Og prøv at så at øge
tekststørrelsen ved at vælge vis -> tekststørrelse. Ja så går dt helt galt.
Hint du mangler en clearfix

> Jeg har så prøvet og se siden i 1024x768 og 1440x900, som begge
> giver et forkert resultat.
> http://www.nautica.hotserv.dk/1440_900og1024_768.png

Tjah skyldes oftes at der ikke er plads til indholdet ved siden af hinanden.
Prøv at rette dine størrelser lidt ned

> Håber I kan hjælpe mig ..

Dine chancer for hjælp ville blive noget større hvis du gad fjerne det
irriterende script som blokerer for højreklik. Selvom det er nemt at omgå,
så øger det ikke ligefrem folks interesse for at hjælpe. Den eneste funktion
et sådan script tjejer at genere brugeren, da du ødelægger hans værktøjer.
SUK!

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/