Problemer med floating div'er
Fra : Jonas Delfs

Dato : 19-11-06 18:59

Hej gruppe

Jeg er ikke så rutineret udi tableless design, og er i den forbindelse rendt
ind i et problem vedr. placering af div's i forhold til hinanden.

http://delfs.dk/test/test.html vises korrekt i IE, men den lille box der i
IE korrekt vises til højre, flyder i FF rundt bagved de andre kasser...

Hvad gør jeg forkert?

På forhånd tak!

Mvh. Jonas Delfs

Fra : Rune Jensen

Dato : 19-11-06 20:35

"Jonas Delfs" wrote in message...

> [...]
der i
> IE korrekt vises til højre, flyder i FF rundt bagved de andre

Du har et eller andet sted en box, som er for smal til indholdet i
forhold til valgt width. IE opfatter width som min-width, mens FF
opfatter det rigtigt, som en fast størrelse. Dette vil sige, at hvis IE
støder på en width som er for lille til indholdet i bredden, så øger den
bredden, indtil indholdet kan være der. Firefox langer floatet ned på
næste linje, fordi width skal overholdes, og så er der ikke plads til
indholdet.

Udskift alle with med min-width
fjern dem én ad gangen (erstat min-with med width), indtil du får den
ønskede float i både FF og IE.
Du må så prøve at indkredse den boks, som er for bred.

Her er mit resultat
http://www.linajensen.1go.dk/test_design/test.htm

MVH
Rune Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-06 20:39

Jonas Delfs skrev:

> Jeg er ikke så rutineret udi tableless design, og er i den forbindelse rendt
> ind i et problem vedr. placering af div's i forhold til hinanden.

Prøv at droppe den div der får klassen design_body. Giv derefter
today og day den ønskede bredde samt float:left. Design_right
skal også have float left. Hvis du derefter bruger rækkefølgen
today, design_right, day, falder kasserne på plads, og så kan du
rette margin og padding til.

Float:left bevirker at boksen forsøger at komme så langt til
venstre som muligt (i dens omgivende kasse). Den hopper ned på
næste linje, hvis ikke der er plads.

PS. Hvorfor bruger du XHTML? Validatoren siger at det ikke er
gjort helt korrekt.

--
Bertel

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 19-11-06 20:54

Jonas Delfs skrev:
> [...]
> IE korrekt vises til højre, flyder i FF rundt bagved de andre kasser...

Den første betingelse for, at du kan få
den boks til at float'e derop, hvor du
gerne vil ha' den, er at du float'er den:

#design_right {
width:120px;
float:left;
}