HTML kode for å åpne xls filer i excel ist~
Fra : ingve.mjaland@lyse.n~

Dato : 15-11-06 08:38

Hei.

Holder på å lage en html side til bruk på arbeidsplassen min. Her
skal det legges linker til flere xls filer. Disse vil jeg at skal
åpnes i standard excel. Men når jeg bruker vanlig link kode åpnes
de som integrert visning i internett explorer, noe jeg ikke ønsker.

Er det en kode for å få xls filer til å åpnes i excel istedet for
som integrert visning i internett explorer?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-06 09:04

skrev:

> Er det en kode for å få xls filer til å åpnes i excel istedet
> for som integrert visning i internett explorer?

Det er browserens indstillinger der afgør hvordan filer skal åbnes
- du kan ikke påvirke det med html-kode.

Du kan måske påvirke browserens handling ved at lege med mime-typer
- men det kræver at du kan sende filindholdet binært med et
serversidesprog (fx asp, asp.net eller php).
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen