CSS, små billeder som links...
Fra : Betina

Dato : 14-11-06 23:37

Jeg forsøger at hjælpe en veninde med at lave en hjemmeside. Jeg
har lavet en side med små billeder som skal linke til nogle
større billeder. Det virker i Explorer og Opera, men ikke i
Firefox og Safari.

I Firefox og Safari virker de 2. første billeder i øverste række
ikke, men det 3. gør???

Jeg har forsøgt at lave det med CSS, men noget går åbenbart galt.
Er der nogen der hurtig kan gennemskue, hvad jeg gør forkert???

Se nedenstående link:
http://staal-lundis.dk/sider/- hvidguld_1.html

Håber at I kan hjælpe en "gammel kone"....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Betina

Dato : 14-11-06 23:41

Æv der kom skidt i mit link!!!

Dette skulle virke:
http://staal-lundis.dk/sider/hvidguld_1.html

Betina

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 15-11-06 05:53

Betina skrev:
> Æv der kom skidt i mit link!!!
>
> Dette skulle virke:
> http://staal-lundis.dk/sider/hvidguld_1.html
>
> Betina

Hejsa

Prøv at rette hvidhuld_billeder.html til
hvidguld_billeder.html.

Så virker det nok.

mvh
Hans Otto

Fra : Ukendt

Dato : 15-11-06 06:31

"Betina" skrev
> I Firefox og Safari virker de 2. første billeder i øverste række
> ikke, men det 3. gør???

Det ser ud til at kunne virke hvis du roder lidt med de der z-index.
F.eks. kunne jeg få det til at virke med:

#billede_1
{
position:absolute;
left:0%;
width:100px;
margin-top:15px;
padding-left: 15px;
z-index: 6;

}

#billede_2
{
position:absolute;
left:0%;
width:100px;
margin-top:15px;
padding-left: 140px;
z-index: 5;

}

#billede_3
{
position:absolute;
left:0%;
width:100px;
margin-top:15px;
padding-left: 265px;
z-index: 4;

}

Hvorfor det så er sådan, har jeg ingen anelse om.

--
Mvh SNA
http://siggis.dk/

Fra : Betina

Dato : 15-11-06 09:17

Hej SNA,
Tusind tak - det virker
Jeg havde faktisk "leget" med z-indekset, bare i den omvendte
rækkefølge!

Fedt nu kan je komme videre, for det er faktisk rigtigt sjovt at lave
hjemmeside, og især med CSS, synes jeg.

Betina