link og hover funktion i firefox
Fra : ib petersen

Dato : 10-11-06 21:25

Hej og god weekend !

Total ny udi css har fået et problem med link og hover i firefox.
siden vises rigtigt og fungerer i både ie og opera, men i firefox
virker link ikke - kan ikke rigtigt forstå hvad jeg har gjort
galt.

http://www.moltwengel.com/test/index.html

er der en eller anden der kan hjælpe mig på vej, ville jeg være
meget taknemmelig.

hilsen
ib

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-11-06 22:38

Den 10-11-06 21.25 skrev ib petersen følgende:

> [...]
> siden vises rigtigt og fungerer i både ie og opera, men i firefox
> virker link ikke - kan ikke rigtigt forstå hvad jeg har gjort

Du har en boks liggende oven på menuen, så man ikke kan klikke på menuen.

Prøv at udskifte alle dine <div id="etellerandet"> med <div
class="etellerandet">

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Man skal ikke købe katten i sækken: Gammelt skotsk udtryk...

Fra : ib petersen

Dato : 11-11-06 00:06

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du har en boks liggende oven på menuen, så man ikke kan klikke på menuen.
>
> Prøv at udskifte alle dine <div id="etellerandet"> med <div
> [...]
Hej kim
Har prøvet at farvekode alle div - med forskellige farver og tilsyneladende er der ikke
nogen boks der ligger henover menuen - så jeg forstår det ikke rigtigt !!
kan der ikke være en anden forklaring - har fået valideret både side og css og de blev
godkendt - bortset fra et nogle "p" markeringer i teksten.
hilsen og tak for dit forslag
ib

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 11-11-06 12:24

Kim Ludvigsen skrev:
signatur:
http://ordforklaring.dk/ordforklaring.php?forklaring=man_skal_ikke_købe_katten_i_sækken

Hmm - sjov forklaring, men ret langsøgt. Jeg tror en hel del mere på
forklaringen her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pig_in_a_poke

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-11-06 13:34

Den 11-11-06 12.24 skrev Jesper Brunholm følgende:
> [...]
>
> Hmm - sjov forklaring, men ret langsøgt. Jeg tror en hel del mere på

Men den kommer jo slet ikke ind på ligheden mellem sækkepibemusik og en
hylende kat.

Hmm, der bør vel futtes, men jeg ved ikke hvor det vil være mest
passende at futte hen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Bjørnetjeneste: Når man siger tak for en tjeneste med en anden tjeneste...

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-11-06 16:12

Kim Ludvigsen skrev:

> Hmm, der bør vel futtes, men jeg ved ikke hvor det vil
> være mest passende at futte hen.

news:dk.kultur.sprog er nok den mest passende.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 08:47

"ib petersen" skrev :

> siden vises rigtigt og fungerer i både ie og opera, men i firefox
> virker link ikke - kan ikke rigtigt forstå hvad jeg har gjort
> galt.

Prøv med en float: right; i main

#main {
float: right;
margin-right:0.1em;
border-right:0;
padding-right:0.9em;
padding-bottom : 0.5em;
background-color:gray; }

--
Mvh SNA
http://siggis.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-06 09:05

> Prøv med en float: right; i main

Det ta'r jeg lige i mig igen, det er ikke sikkert det virker i IE

--
Mvh SNA
http://siggis.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 12-11-06 12:02

Hej Ib!
"ib petersen" <ibber@comxnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> galt.
>
> http://www.moltwengel.com/test/index.html
>
> er der en eller anden der kan hjælpe mig på vej, ville jeg være

Jeg tror, at du har fået lidt for mange div'er, og så har du mistet
overblikket - men det er kun min teori.
Hvis du kigger i kildekoden til nedenstående fil, vil du opdage, at den er
reduceret kraftigt i forhold til originalen - det samme gælder for
css-filen,

Er det nogenlunde sådan, at siden skal se ud:
http://munding-webdesign.dk/molt.html ??

Hvis ja, så kan du bare kopiere koden og hente css-filen - du skal så bare
huske at ændre stien til css-filen.

Et godt råd:
For at undgå for meget spam, så bør du camouflere e-mail-adressen - som den
står nu, så indbyder den direkte til at blive bombarderet med spam!

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-interieur.dk/ -Alt godt til hjemmet - på Frederiksberg!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : ib petersen

Dato : 12-11-06 15:46

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> http://munding-webdesign.dk/molt.html ??
>
> Hvis ja, så kan du bare kopiere koden og hente css-filen - du skal så bare
Hej Dennis

Tak for et godt svar - har kikket på det og det er ihvertfald meget tæt på
hvad det skal være.
Tænkte nok at det var problemer med div - men kunne ikke gennemskue det -
og desværre er jeg nogle gange lidt for stædig - i stedetfor at lave det om -
men kan godt se at det ville være fornuftigt.

Tak for det gode råd om mailadressen, det må jeg se at kikke på.
Rart at der er nogle eksperter man kan spørge om råd.

hilsen og god weekend

Fra : Dennis Munding

Dato : 12-11-06 16:05

Hej Ib!
"ib petersen" <ibber@comxnet.dk> skrev i en meddelelse:
> Hej Dennis
>
> Tak for et godt svar - har kikket på det og det er ihvertfald meget tæt på
> hvad det skal være.

Jeg ved godt, at du havde lidt større afstand fra #main til hhv. top- og
venstre-bar, men jeg syntes at det var lidt for luftigt - du kan selv
justere det i stylesheetet...

> [...]
> om -
> men kan godt se at det ville være fornuftigt.

Kender jeg godt - har selv prøvet det...
Men ja, det var næsten det jeg gjorde - altså lavede det helt om - men ikke
helt, som du kan se, så har jeg genbrugt nogle af dine elementer.

> Tak for det gode råd om mailadressen, det må jeg se at kikke på.

Det var så lidt - jeg taler selv af (dårlig) erfaring.

> Rart at der er nogle eksperter man kan spørge om råd.

Ekspert er jeg langt fra - nok nærmere lettere øvet - men mange tak for
roserne!