? Luk vindue - åben nyt
Fra : pkc

Dato : 10-11-06 20:39

Hvordan gør man det -

Jeg har en tekst med et link til en ny side i et popup vindue hvor jeg jeg
vil have popup vinduet lukket når der klikkes på linket og det nye vindue
åbnet i en defineret størrelse -

Hvilken kode sætter jeg ind ?

På forhånd tak -

Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-06 22:27

pkc skrev:

> Jeg har en tekst med et link til en ny side i et popup vindue
> hvor jeg jeg vil have popup vinduet lukket når der klikkes på
> linket og det nye vindue åbnet i en defineret størrelse -

Må vi se din side? Det er langt lettere at hjælpe hvis man kan se
hvad du allerede har lavet.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår din beskrivelse, men prøver
alligevel:

A - hovedsiden, åbner
B - pop op-vindue med det link du spørger om. Når du klikker på
linket i B, lukkes B og til gengæld åbnes
C - nyt pop op-vindue med en given størrelse.

Er det opfattet korrekt?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pkc

Dato : 10-11-06 22:58

> [...]
> linket i B, lukkes B og til gengæld åbnes
> C - nyt pop op-vindue med en given størrelse.

Gå ind på http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=6036529
klik på >> Flere billeder ( under billedet )

Se det link jeg har på det popup vindue - >> KLIK HER og se hvordan du
bestiller!

JEg vil gerne have det sådan at når jeg klikkes på >>KLIK HER - så lukkes
popup vinduet og et nyt vindue i størrelsen 800 x 600 åbnes.

More clear ?

mvh
Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-11-06 23:16

pkc skrev:

> Gå ind på
> http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=6036529
> klik på >> Flere billeder ( under billedet )

[snip]

> JEg vil gerne have det sådan at når jeg klikkes på >>KLIK HER
> - så lukkes popup vinduet og et nyt vindue i størrelsen 800 x
> 600 åbnes.

O.k. (det svarer præcis til det jeg gættede på med A B C).

Det skulle være simpelt nok at lave. Kombiner et normalt pop op-
link (som det der åbner den første pop op-side) med "window.close"
a la:

onclick="popupfunction(...);window.close();">

En anden mulighed er at lukke B fra C - ved hjælp af window.opener.

Hvis du vil have mere konkret hjælp til javascriptet, vil jeg
foreslå dig at spørge i gruppen
dk.edb.internet.webdesign.clientside.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : pkc

Dato : 11-11-06 11:25

> Hvis du vil have mere konkret hjælp til javascriptet, vil jeg
> foreslå dig at spørge i gruppen
> dk.edb.internet.webdesign.clientside.
> --
> Jens Gyldenkærne Clausen