xhtml: Problemer
Fra : Jakob Flygare

Dato : 09-11-06 14:28

Jeg har læst xhtml-tutorial på www.html.dk og forsøgt mig lidt i
Notepad. Jeg går ud fra, at ekstension på xhtml-dokumenter er
xhtml/xhtm ligesom den på html-dokumenter er html/htm.

Følgende tekst giver problemer i IE. Den giver følgende
meddelelse:

---citat---

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using style sheet. Please correct the error
and then click the Refresh button, or try again later.
Access is denied. Error processing resource
'DTD/xhtml1-strict.dtd'. Error processing resource
'file:///C:/Documents and S...

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"DTD/xhtml1-strict.dtd">

---citat slut---

Hvad er der galt?

Koden på siden fremgår af nedensrtående:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"DTD/xhtml1-strict.dtd">
<head>
<title>Dokumentets titel</title>
</head>

src="
http://www.w3.org/Icons/valid-xhtml10"
alt="Valid XHTML 1.0 Strict" height="31" width="88"
/></a>

Med venlig hilsen,
Jakob Flygare

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-11-06 15:01

Jakob Flygare skrev:

> Jeg har læst xhtml-tutorial på www.html.dk og forsøgt mig lidt i
> Notepad. Jeg går ud fra, at ekstension på xhtml-dokumenter er
> xhtml/xhtm ligesom den på html-dokumenter er html/htm.

Det skal du ikke gøre. xhtml-filer gemmes normalt helt som html-
filer - dvs. med endelsen .htm eller .html. I princippet kan man
godt benytte .xhtml, men det kan give problemer med servere eller
browsere der ikke håndterer dokumentet som html/xhtml.

> Følgende tekst giver problemer i IE. Den giver følgende
> meddelelse:
>
> ---citat---
>
> The XML page cannot be displayed

IE kan ikke håndtere xhtml som xml - og af din fejlmeddelelse tyder
det på at det er hvad den prøver.

Prøv at gemme som .html og se om det løser problemet.

> Koden på siden fremgår af nedensrtående:

Det er meget bedre hvis du giver et link til din fil.

Se evt. <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Flygare

Dato : 09-11-06 15:46

Mange tak for hjælpen. det virker, når jeg ændre ekstension til
-.htm/-.html.
Iøvrigt virker det med -.xhtml ekstension i browseren Opera.

Endnu en gang tak for hjælpen,
Jakob

Fra : Martin

Dato : 09-11-06 17:51

Jakob Flygare wrote:
> Mange tak for hjælpen. det virker, når jeg ændre ekstension til
> -.htm/-.html.
> Iøvrigt virker det med -.xhtml ekstension i browseren Opera.

Du kan også kalde .html filer for .hullahopring det eneste det handler
om er at sende de korrekte headers til browseren.

Men det er sjældent det virker, når det bliver lagt op på en ekstern host.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 09-11-06 22:24

Martin <news@natten-i.dk> posting:

>Du kan også kalde .html filer for .hullahopring det eneste det handler
>om er at sende de korrekte headers til browseren.
>Men det er sjældent det virker, når det bliver lagt op på en ekstern host.

Hos nogle kan du få lov til selv at sætte det rigtige for din
..hullahopring, fx hos Surftown.

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://opera.softwolves.dk