Baggrundsmusik i Firefox
Fra : Phecdaret

Dato : 08-11-06 10:23

Hej NG.

Følgende kode afspiller automatisk baggrundsmuisk i IE:

<bgsound src="/midi/pulpfiction.mid" loop="-1">

Findes der noget tilsvarende til Firefox?

Mvh
Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : find clausen

Dato : 08-11-06 12:40

On 08 Nov 2006 09:22:57 GMT, Phecdaret <phecdaret@gmail.com> wrote:

> Hej NG.
>
> Følgende kode afspiller automatisk baggrundsmuisk i IE:
>
> <bgsound src="/midi/pulpfiction.mid" loop="-1">
>
> Findes der noget tilsvarende til Firefox?

Du skal måske lave en alternetiv kode til FF, læs om lyde her:

http://madsenworld.dk/index.htm?sound/index.htm
--

press photos from denmark
www.photopress.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-06 12:49

"Phecdaret" <phecdaret@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Følgende kode afspiller automatisk baggrundsmuisk i IE:
>
> <bgsound src="/midi/pulpfiction.mid" loop="-1">
>
> Findes der noget tilsvarende til Firefox?

Nej mig bekendt ikke, og heldigvis vil jeg sige. Vil du afspille
baggrundsmusik kan det gøres ved hjælp af et eller andet plugin. Eksempelvis
Flash.

Men husk brugeren_skal_have mulighed for at afbryde afspilningen, da mange
finder baggrundsmusik for værende yderst irriterende. Eller det bedste er
faktisk at brugeren aktivt skal vælge baggrundsmusikken til. Se evt.
http://html-faq.dk/2017.asp

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Phecdaret

Dato : 08-11-06 13:16

> [...]
> finder baggrundsmusik for værende yderst irriterende. Eller det bedste er
> faktisk at brugeren aktivt skal vælge baggrundsmusikken til. Se evt.

Baggrundsmusikken anvendes som et humor-element og afspiller kun på forsiden.
Derfor er ideen netop, at den ikke skal kunne slås fra Men jo - jeg ved
godt, at baggrundsmusik er irriterende

Tilsyneladende dog ikke så enkelt at implementere til Firefox-brugere, så de må
undvære!

Tak for svar(ene).

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 08-11-06 19:06

Phecdaret skrev:

> [...]
> godt, at baggrundsmusik er irriterende
>
> Tilsyneladende dog ikke så enkelt at implementere til Firefox-brugere, så de må

Hurrah! fra os der bruger Firefox
som standardbrowser.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : jopa

Dato : 08-11-06 21:24

Jørgen Farum Jensen skriblede bla:

> Hurrah! fra os der bruger Firefox
> som standardbrowser.

Kan jeg tilslutte mig

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 08-11-06 15:04

Hej Phecdaret!
> [...]
>
> Følgende kode afspiller automatisk baggrundsmuisk i IE:
>
> <bgsound src="/midi/pulpfiction.mid" loop="-1">
>
> Findes der noget tilsvarende til Firefox?

Jeg bruger selv flg. (virker i IE, FF og Opera):

<embed src="/STI/TIL_LYD-FIL.mp3" style="width:76px;height:16px;"
loop="true" autostart="false" />

Det viser en medieafspiller på 76x16px. Med ovenstående kode skal brugeren
selv aktivere musikken (en god idé, som Carsten Sørensen også pointerer!),
og så kører det i et uendeligt loop, indtil brugeren afbryder det ved at
klikke på stop-knappen.

NB: Ovenstående kode validerer ikke!!

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-interieur.dk/ -Alt godt til hjemmet - på Frederiksberg!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 08-11-06 15:20

Phecdaret skrev:
> Følgende kode afspiller automatisk baggrundsmuisk i IE:
>
> <bgsound src="/midi/pulpfiction.mid" loop="-1">
>
> Findes der noget tilsvarende til Firefox?

Ikke så vidt jeg ved, men du kan lave en flash-afspiller som starter
automatisk on-load, ligesom dem på myspace.com

Der er en del freeware-scripts og tutorials til flash- musikafspilning
på nettet, og jeg har tidligere selv linket til et par stykker her i
grupperne, så prøv Google groups eller Google.

mvh

Jesper Brunholm