Program til CSS?
Fra : Ukendt

Dato : 07-11-06 21:41

Har hidtil skrevet html kode selv men vil nu til at prøve med CSS.
Hvilke programmer kan anbefales til det som er nemt at gå til?
Kender intet til programering af CSS så det skal være et WYSIWYG program.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 07-11-06 21:57

Hej Brian!
"Brian Søgaard" <"kandugaettehvemjeger"@\\FJERN/gronaerten.dk> skrev i en
meddelelse news:4550ef50$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
> Har hidtil skrevet html kode selv men vil nu til at prøve med CSS.
> Hvilke programmer kan anbefales til det som er nemt at gå til?
> Kender intet til programering af CSS så det skal være et WYSIWYG program.

Nu er jeg ikke så velbevandret i flg. program, men jeg mener, at der er
indbygget WYSIWYG:

Stone's WebWriter - kan hentes her: http://stoneware.dk/

Jeg bruger det udelukkende til CSS, men bruger IE til at se ændringerne
med - hvis du koder i PHP, og ikke har en virtuel server, kan jeg anbefale
EasyPHP, som du kan hente her: http://www.easyphp.org/telechargements.php3 -
som standard er sproget sat til fransk, men kan dog nemt ændres til engelsk,
og når det først er sat op, er det meget nemt at bruge.

Begge programmer er gratis for private.

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-interieur.dk/ -Alt godt til hjemmet - på Frederiksberg!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : jopa

Dato : 07-11-06 22:06

Brian Søgaard" <"kandugaettehvemjeger skriblede bla:
> [...]
> Hvilke programmer kan anbefales til det som er nemt at gå til?
> Kender intet til programering af CSS så det skal være et WYSIWYG

Jeg bruger TopStyle Pro som der findes en gratis vistnok lettere skrabet
version af her
http://www.bradsoft.com/topstyle/tslite/index.asp

En desideret Røvsygwyg editor til CSS findes ikke

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-11-06 22:34

Brian Søgaard skrev:
> Har hidtil skrevet html kode selv men vil nu til at prøve med CSS.

Det lyder næsten som om du ikke har forstået hvad CSS er. Det er en
bedre måde at ændre den grafiske fremtoning af html-strukturen, men det
har ingen relation til forskellen imellem at kode html og at bruge
Wysiwyg-program til kodningen.

Om noget vil jeg holde med de andre i, at CSS brug er lettere hvis man
koder html'en, end hvis man lader et program lave den.

Lidt mere om hvad CSS er og hvordan det bruges her: "CSS - Hvad er det
og hvordan bruges det?" <http://www.html-faq.dk/2010.asp>, her:
"Placering og design med div og CSS" <http://www.html-faq.dk/2003.asp>
og her: W3schools' CSS afdeling <http://www.w3schools.com/css/default.asp>

> Hvilke programmer kan anbefales til det som er nemt at gå til?
> Kender intet til programering af CSS så det skal være et WYSIWYG program.

Det er klogere at lære det, W3schools kan anbefales. Dreamweaver kan
_noget_ men er desværre rigtig god til at gøre det på alle mulige andre
måder end CSS hvis man ikke virkelig insisterer. Stones Webwriter er
nævnt, og den er faktisk OK til CSS indlæring. Html-kit kan også en del
(har lister med mulige selectors og atributter), men de når ikke op på
siden af TopStyle fra Bradsoft som John også nævnte, hvad angår at få
hjælp til at skrive god og velfungerende CSS. Den kan anbefales!

Sidst, men ikke mindst vil jeg sige, at hvad du end gør, så brug et
værktøj som farvekoder CSS'en, så du også kan se det hvis du glemmer at
lukke tuborgklammer osv, det er en væsentlig hjælp.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Ukendt

Dato : 10-11-06 10:41

Jesper Brunholm skrev:

> [...]
> bedre måde at ændre den grafiske fremtoning af html-strukturen, men det
> har ingen relation til forskellen imellem at kode html og at bruge

Om jeg har misforstået det ved jeg ikke. Dog har jeg ingen erfaring med
det. Men det jeg skal bruge er til opbygning af et CSS dok. eller hvad
man kalder det.

> [...]
> værktøj som farvekoder CSS'en, så du også kan se det hvis du glemmer at
> lukke tuborgklammer osv, det er en væsentlig hjælp.

Jeg takker for alle de input der er kommet. Der er noget jeg vil kigge
nærmere ind på.

Fra : Jacob Ask

Dato : 08-11-06 08:14

Brian Søgaard wrote:
> [...]
> Hvilke programmer kan anbefales til det som er nemt at gå til?
> Kender intet til programering af CSS så det skal være et WYSIWYG program.

Som så mange andre allerede har skrevet: Lad være med at brug en
WYSIWYG editor. Jeg vil foreslå at du tager et kig på notepadd++
(glimrende syntaks-farvning og gratis).

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 10-11-06 11:08

Rent WYSIWYG er der ikke det store udbud af. Det der kommer nærmest er
Microsoft Expression Web Designer som kan downloades fra Microsoft i
en beta version.