Fra table til div
Fra : Thrane

Dato : 25-10-06 10:37

Hej

Jeg er ved at bevæge mig fra tabller over til div, hvilket sikekrt vil glæde
mange af jer...

Måske et simpelt spørgsmål:
Jeg har tidligere brugt noget lign. dette til at "skille elementer på siden:
background="bg.gif">

Hvordan kan jeg lave det med div?

/Thrane

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 11:40

"Thrane" <kyskoen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange af jer...
>
> Måske et simpelt spørgsmål:
> Jeg har tidligere brugt noget lign. dette til at "skille elementer på

Hvis jeg forstår dig ret, så er det ganske simpelt

Tilhørende css

..skilleelement {
width: 200px;
height: 9px;
background: url("bg.gif");
}

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-10-06 11:55

Den 25-10-06 12.40 skrev Carsten Sørensen følgende:

> Hvis jeg forstår dig ret, så er det ganske simpelt

Jeg håber, du har misforstået. Der skal selvfølgelig bruges margin eller
padding på elementerne og ikke spacer.gifs.

Thrane, tjek denne side:
http://www.html.dk/tutorials/css/lektion10.asp

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Jetlag: Træthed skabt af ioniserede partikler i de højere luftlag...

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-06 12:09

> Jeg håber, du har misforstået. Der skal selvfølgelig bruges margin eller
> padding på elementerne og ikke spacer.gifs.

ja det har du ret i, med mindre der er noget specielt ved det billede,
hvilket jeg forudsatte

Fra : Thrane

Dato : 25-10-06 12:56

"Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> wrote in message

> ja det har du ret i, med mindre der er noget specielt ved det billede,
> [...]

Korrekt...
Det er nogle små prikker...
Tak, kigger lige på det!

/Thrane

Fra : Thrane

Dato : 25-10-06 13:06

"Carsten Sørensen" <askmeforanaddress> wrote in message

> Hvis jeg forstår dig ret, så er det ganske simpelt

> [...]

Har sat det en på en testside: http://www.eyecatch.dk/div.asp
Men den divider er sat til 4px er meget højere?

/Thrane

Fra : Robert Nielsen

Dato : 25-10-06 14:23

> Har sat det en på en testside: http://www.eyecatch.dk/div.asp
> Men den divider er sat til 4px er meget højere?
>
> /Thrane

så vidt jeg kan se, har du vendt rækkefølgen på </p> og </div> i
linje 79, du lukker div førend du lukker afsnit. Men, om det
løser noget, ved jeg ikke.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thrane

Dato : 25-10-06 14:47

"Robert Nielsen" <robert@robertdesign.dk> wrote in message

> så vidt jeg kan se, har du vendt rækkefølgen på </p> og </div> i
> linje 79, du lukker div førend du lukker afsnit. Men, om det
> [...]

Påvirker ikke noget...

/Thrane

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-10-06 14:53

Thrane skrev:

> Påvirker ikke noget...

Hvor er bg.gif? Jeg får en fejl når jeg prøver finde den.

--
Bertel

Fra : Thrane

Dato : 26-10-06 07:20

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> Hvor er bg.gif? Jeg får en fejl når jeg prøver finde den.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Den er der ikke, men da det er en baggrund bør den vel ikke bevirke at
div'en er højere end angivet?

/Thrane

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-10-06 21:36

Thrane skrev:

> Har sat det en på en testside: http://www.eyecatch.dk/div.asp
> Men den divider er sat til 4px er meget højere?

Prøv at indsætte font-size:1px; i .skilleelement{}

Den er højere end de 4px, fordi der skal være plads til en
karakter i den højde.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Thrane

Dato : 26-10-06 07:22

"Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message

> Prøv at indsætte font-size:1px; i .skilleelement{}
>
> Den er højere end de 4px, fordi der skal være plads til en
> [...]

Så er den der!
Burde have tænkt på det...
Tak til alle...!

/Thrane