Store radiobuttons til touch-screen GUI
Fra : Susanne Petersen

Dato : 19-10-06 11:21

Hej, jeg laver en touch-screen GUI til en applikation, vi ville gerne
bruge radiobuttons, men de skal jo så være ekstra store.

Det skulle være muligt at gøre dem større blot ved at lave en CSS class
m. width and height, men i praksis falder det ikke så heldigt ud...der
er et eksempel på http://www.pandoradesign.dk/bigradio.html . Det virker
vist også kun i IE.

Er der nogen her der kender til en måde at lave pæne, store radiobuttons
på? Det skal virke i alle browsere og selvfølgelig gerne se pænt ud
samtidig.

Takker på forhånd for hjælp

Susanne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-10-06 12:37

Susanne Petersen skrev:

> Det skulle være muligt at gøre dem større blot ved at lave en CSS class
> m. width and height, men i praksis falder det ikke så heldigt ud...der
> [...]

Det virker i Firefox 2 og IE 6, men ikke i Opera 9.

> Er der nogen her der kender til en måde at lave pæne, store radiobuttons
> på? Det skal virke i alle browsere og selvfølgelig gerne se pænt ud
> samtidig.

Du kan evt. benytte dig af <label> som bevirker at et tekstområde
også kan aktivere en knap. Hvis teksten er tom og omgivet af en
ramme, får man faktisk en firkantet knap, men prikken vil stadig
være lille i Opera. Den tomme plads er lavet med &nbsp;. Det
virker ikke med almindeligt mellemrum

<input type='radio' id='dk2' name='what' value='dk'>
<label for='dk2'>[                                        ]</label>

Striben kan gives en baggrundsfarve og en tekst så den ligner en knap.

--
Bertel

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 19-10-06 15:53

Susanne Petersen skrev:
> Hej, jeg laver en touch-screen GUI til en applikation, vi ville gerne
> bruge radiobuttons, men de skal jo så være ekstra store.

Brug <label>, det er en oplagt løsning i den sammenhæng. Hvis du lader
<label> omkranse <input type="radio">, er effekten netop at den
berørbare flade udvides flydende med hele <label> området.

Jeg skal gerne komme med links senere, skal løbe nu

mvh

Jesper Brunholm