home.htm istedet for index.htm som startsi~
Fra : Kristian

Dato : 16-10-06 23:00

Hej, jeg vil gerne have når man går ind på mit domainer kommer
man ind på en side der hedder /home.htm istedet for /index.htm

Jeg har set en del gøre dette, og jeg har selv søg meget om det
uden held.

Mvh Kristain

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-06 23:22

Kristian wrote:
> [...]
> man ind på en side der hedder /home.htm istedet for /index.htm
>
> Jeg har set en del gøre dette, og jeg har selv søg meget om det

Det er standard på CyberCity's webhoteller. Har man et webhotel andre
steder, hvor der kan køres serverside-scripting, kan der i asp eller php
laves en viderestilling:

http://hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp?id=adrasp
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/adresse.asp?id=adrphp

Men hvorfor er det så vigtigt at det skal være en home.htm, hvis standard på
dit webhotel er index.htm?

Laver du et link til dit site uden angivelse af nogen specifik side, leverer
serveren standard-siden:

http://dit_domain.dk/

Du kan da bare navngive din side som serveren vil have det - eller omdøbe
din home.htm til, hvad serveren vil have.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kristian

Dato : 18-10-06 15:34

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Men hvorfor er det så vigtigt at det skal være en home.htm, hvis standard på
> dit webhotel er index.htm?

Det er fordi lige nu ligger mit forum i www.domain.dk/index.php men jeg vil
gerne lige lave en hoved side som kommer først, så i stedet for at flytte den
kunne det have været nemt bare at skift startside ud med home.htm

Nå men tak for svarende alle sammen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-10-06 17:21

Kristian skrev:

> [...]
> gerne lige lave en hoved side som kommer først, så i stedet for at flytte den
> kunne det have været nemt bare at skift startside ud med home.htm

Du kan bare omdøbe index.php til at hedde home.php og så lave
index.htm der kalder home.php.

--
Bertel

Fra : Thrane

Dato : 19-10-06 06:55

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> Du kan bare omdøbe index.php til at hedde home.php og så lave
> index.htm der kalder home.php.
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/

Men ikke så godt, hvis samtlige andre sider har link til index.php...

/Thrane

Fra : jeppe

Dato : 16-10-06 23:25

Kristian wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> man ind på en side der hedder /home.htm istedet for /index.htm
>
> Jeg har set en del gøre dette, og jeg har selv søg meget om det

Du kan bare sende den videre..

Bare indsæt dette mellem <HEAD> & </HEAD>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-10-06 04:38

On 16 Oct 2006 22:00:14 GMT, Kristian <mudde@jubiimail.dk> wrote:

> [...]
>man ind på en side der hedder /home.htm istedet for /index.htm
>
>Jeg har set en del gøre dette, og jeg har selv søg meget om det

Det skal opsættes på web-serveren. De fleste web-servere er indstillet
til at præsentere et antal sider som default i en prioriteret
rækkefølge - fx:

default.htm
default.asp
default.aspx
index.htm
index.asp
index.aspx

osv.

Det betyder, at hvis du kun indtaster domain-navnet eller et
directory/folder/mappe-navn, så vil den først kigge efter default.htm.
Hvis den ikke er der, vil den kigge efter default.asp osv.

Opsætningen kan være vidt forskellig fra server til server. Du kan
sikkert få dit web-hotel til at ændre indstillingen (evt. mod
betaling), hvis det af en eller anden grund er vigtigt for dig.

Hvad grunden så skulle være har jeg (åbenbart ligesom andre) svært ved
at se

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Sune Storgaard

Dato : 17-10-06 09:50

Kristian skrev:

> [...]
> man ind på en side der hedder /home.htm istedet for /index.htm
>
> Jeg har set en del gøre dette, og jeg har selv søg meget om det

Det kan gøres i .htaccess med DirectoryIndex
En blandt mange guides om .htaccess her:
http://www.javascriptkit.com/howto/htaccess6.shtml

Om dit webhotel understøtter det ved jeg ikke, men så må du jo hoste op med
flere detaljer..

--
It's what happens when Alex Trebek has a picture of a giraffe
in his ass during an earthquake ! [The Tourettes guy]