Opsætning af Print i CSS med udskrift fra ~
Fra : Spintail

Dato : 15-10-06 18:26

Hej Alle

Jeg er lidt ny indenfor CSS jeg er ved at lave et menukort som skal
printes ud når bruger retter menuen i DB. Jeg vil godt lige
understrege at denne side KUN skal være tilgænglig af bruger i IE.

Mit problem består i når jeg looper fra DB kommer der tomme <p></p>
med hver anden gang, dette giver et halvt lijneskift. Siden er opdelt i
3 box som står ved siden af hinanden disse boxe er så opdelt i
spalter 1,2,3 den første spalte nedad alså fra Suppe til Oksekød
står underligt imens de 2 andre står ok kik evt her

http://www.multiagenten.dk/print.asp

Fejl som billede :
http://www.multiagenten.dk/images/bug.gif

Jeg henter mine data i første spalte på fgl måde:

<%do %>
<%rs.MoveNext
Loop While Not rs.EOF %>

I 2-3 således læg mærke til dette er uden <p> i kat og katid:

<%do %>
<%=rs2("kat")%><%=rs2("katid")%>
<%rs2.MoveNext
Loop While Not rs2.EOF %>

Fejlen skyldes alså at den looper tomme <p>´er hvordan undgår jeg
dette?

Her lige et link som jeg drømmer om den skal stå dette er dog ikke
lave i asp men skrevet i hånden hvor jeg har fjernet alle de tomme

http://www.multiagenten.dk/printtemp.asp

Håber noger har et godt foreslag måske til hvordan jeg kunne gøre
dette anderledes

MvH
Allan

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-10-06 23:58

Spintail skrev:

> Mit problem består i når jeg looper fra DB kommer
> der tomme <p></p> med hver anden gang

Du skal bare sørge for at der står noget tekst i alle
felter i databasen.

> Fejlen skyldes alså at den looper tomme <p>'er
> hvordan undgår jeg dette?

Prøv at stille spørgsmålet i asp-gruppen! [fut]

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-06 00:32

Spintail wrote:

> Jeg vil godt lige
> understrege at denne side KUN skal være tilgænglig af bruger i IE.

Hvorfor nu det pjat? Det er da ikke en hjemmesideejers opgave at diktere,
hvilken browser brugerne skal anvende.

> Fejl som billede :
> http://www.multiagenten.dk/images/bug.gif

I min IE i 800×600px er der endnu en fejl:

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/spintail.gif

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 16-10-06 07:30

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvorfor nu det pjat? Det er da ikke en hjemmesideejers opgave at diktere,
> hvilken browser brugerne skal anvende.

Jo, hvis ejeren og brugeren er den samme på et internt system, kan det
give vældigt god mening at udvikle browser-specifikt. Hvis det er noget
der ofte skal bruges til print, og gerne kunne styres ret hårdt, giver
det endnu bedre mening.

Jeg vil nu i øvrigt give Allan Vebel ret i at tråden hører hjemme i asp
gruppen, det er ikke html problemer Allan "Spintail" har.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Spintail

Dato : 16-10-06 07:29

>Allan Vebel skrev:
> Du skal bare sørge for at der står noget tekst i alle
> felter i databasen.

Ja det var jeg næste klar over så jeg futter videre med mit loop
problem!

> Prøv at stille spørgsmålet i asp-gruppen! [fut]

Fut fut derfor kunne du jo stadig godt have en ide til opsætning med
padding eller hvad der nu skulle til

Erik Ginnerskov skrev:

>Hvorfor nu det pjat? Det er da ikke en hjemmesideejers opgave at diktere,
>hvilken browser brugerne skal anvende.

Fordi denne (Printside) ikke bliver set af offenligheden, den er kun
til brug af ham, som ejer sitet og skal KUN bruges i tilfælde af
rettelser af deres menukort

>I min IE i 800×600px er der endnu en fejl

Ok

Selvom jeg futter videre med mit loop problem ville det være rart hvis

nogen have foreslag til en Printopsætning (CSS) som ligner dette :

http://www.multiagenten.dk/printtemp.asp

MvH
Allan

Besvar »

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-10-06 23:37

Spintail wrote:

> Fordi denne (Printside) ikke bliver set af offenligheden, den er kun
> til brug af ham, som ejer sitet og skal KUN bruges i tilfælde af
> rettelser af deres menukort

I så fald ville jeg glemme alt om visning i en browser og bare udskrive en
rapport fra databasen. Det kan sættes op som man ønsker det.

At udtrække data med asp og generere en html-side er imho at gå over åen
efter vand, hvis formålet alene er en udskrift til papir.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-10-06 04:29

On Tue, 17 Oct 2006 00:37:15 +0200, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammeplease.invalid> wrote:

> [...]
>
>At udtrække data med asp og generere en html-side er imho at gå over åen
>efter vand, hvis formålet alene er en udskrift til papir.

Hvis der foregår online opdatering af databasen, så kan det da i mange
situationer være betydeligt nemmere at lave et udtræk via en
webserver, end at skulle have fat i databasen og udskrive derfra.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Spintail

Dato : 23-10-06 03:19

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
>
> At udtrække data med asp og generere en html-side er imho at gå over åen
> efter vand, hvis formålet alene er en udskrift til papir.

Ikke hvis den side som trækker data ligger i administrations delen som
i frovejen er beskyttet

MvH
Allan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-10-06 19:51

Spintail wrote:

> Ikke hvis den side som trækker data ligger i administrations delen som
> i frovejen er beskyttet

Jeg tænkte slet ikke på beskyttelse. Det er alene et spørgsmål om hvorvidt
man gør en proces mere besværlig end det strent taget er nødvendigt.

Hvis du i Access laver en rapport ud fra den givne tabel i databasen, vil
rapporten automatisk blive opdateret, hver gang du har tilføjet eller ændret
data i databasen. Så er det bare at udskrive rapporten, når du har afsluttet
dataændringerne.

Men nu har vi bevæget os helt væk fra html-gruppes fundats, så jeg XFUT'er
til acces-gruppen under database. Opfølgning bringes kun der, medmindre mit
FUT annulleres.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Spintail