ingen menu
Fra : Torben

Dato : 03-10-06 11:43

Hej

Hvad er det lige man kan sætte ind i image-taget, så der _ikke_ kommer den
her irriterende image-menu - fungerer vistnok kun i IE?

Torben

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-10-06 12:45

Torben skrev:

> Hvad er det lige man kan sætte ind i image-taget, så der _ikke_ kommer den
> her irriterende image-menu - fungerer vistnok kun i IE?

Hvilken menu? Der kommer da ikke nogen menu ved billederne hos
mig (IE, Opera, FF).

Men du mener måske højrekliksmenuen som brugeren selv vælger at
få frem? Hvorfor vil du forhindre os i det?

--
Bertel

Fra : Frederik

Dato : 03-10-06 12:58

Torben wrote:

> Hvad er det lige man kan sætte ind i image-taget, så der _ikke_ kommer den
> her irriterende image-menu - fungerer vistnok kun i IE?

Mon ikke du mener IE's image toolbar. Den kan du fjerne ved at sætte
følgende kodestump ind mellem <head> ... </head>

Du bør dog overveje om brugeren ikke selv skal bestemme, hvorvidt
image toolbar skal vises eller ej. Det er let at indstille IE til ikke
at vise toolbar'en, så du kan lade det være op til brugeren!

/Frederik

Fra : Torben

Dato : 03-10-06 13:46

Hm...

Jeg husker måske også bare forkert! Jeg synes der på et tidspunkt var sådan
at var billedet tilstrækkeligt stort, så poppede der en mulighed op, så man
kunne bestemme om man ville have billedet til at 'strække sig'.?

Sagen er at jeg bruger en særlig browser 'Avant' og den har nogle ret
irriterende menuer der går ind og dækker over alt-teksterne.

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-06 14:41

"Torben" <peterH@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sagen er at jeg bruger en særlig browser 'Avant' og den har nogle ret
> irriterende menuer der går ind og dækker over alt-teksterne.

Det er vel noget som skal indstilles i din browser så?

Og noget andet er at alt-teksterne under alle omstændigheder ikke skal
vises_med mindre_billedet ikke vises. Altså som erstatning for billedet, og
de er derfor vigtige. IE viser fejlagtigt alt-teksterne som title, når title
attributten ikke er angivet, og andre browsere der baserer sig på IE vil
også arve IE's fejl. Så hver gang man indsætter et billede skal man huske
både alt="" og title="". Alt="" skal altid udfyldes hvis billedet har
betydning for sidens indhold, men er billedet til ren layout bør det
efterlades tomt, og i sådanne tilfælde bør man overveje at indsætte billedet
som baggrundsbillede ved hjælp CSS i stedet for. Og ja title="" med skal
udfyldes, hvsi man ønsker noget vist med mus'over

PS. Vær venlig at svare under det du svarer på, og klip det overflødige væk.
Det gør det nemmere for alle parter

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/