Mandrake installation
Fra : FePe

Dato : 23-06-01 12:06

Jeg er ved at se lidt på Mandrake 8.0, og jeg har downloadet
installationsguiden. I starten af den står der dette:

"The appearance of plug'n'play and its widespread use means that all
modern BIOS can initialize these devices, but you still have to ask it
to do so. If your Windows 9x OS is initializing these devices instead of
the BIOS, this will need to be changed for use under GNU/Linux. Changing
your BIOS settings is usually performed by holding down the DEL key just
after the computer is switched on. Unfortunately, there are many types
of BIOS’, therefore you will have to look for the appropriate option by
yourself. The option to look for is often called PNP OS installed (or
Plug’n’Play OS installed). Set this option to No and the BIOS will then
initialize any plug'n'play devices. That can help GNU/Linux recognize
some devices in your machine which it would not otherwise be able to
initialize."

Men desværre har jeg lavet et password til min BIOS, som jeg har glemt!
Så kan jeg alligevel installere Mandrake succesfuldt, for eksempel ved
selv at finde alle hardwarekomponenter, eller skal jeg gøre noget andet?

MVH
--
_ __ _ __
| |__ | _|| |__| | _| year-old, you really don't understand it
|_| |__ |_| |___| yourself." -- Albert Einstein

Fra : Jesper Krogh

Dato : 23-06-01 12:14

In article <3B347820.5EE9AAE6@klog.dk>, FePe wrote:
> Men desværre har jeg lavet et password til min BIOS, som jeg har glemt!
> Så kan jeg alligevel installere Mandrake succesfuldt, for eksempel ved
> selv at finde alle hardwarekomponenter, eller skal jeg gøre noget andet?

Jeg ville nok se efter at få løst BIOS password problemet først.
Der plejer at være en lille jumper på bundkortet der lige skal flyttes,
så den glemmer at den brude have haft password. Kig efter det i din
bundkort manual.

Alternativt, kunne du prøve at installere og se hvad der sker ved det,
men det er nu altid godt at kunne komme ind i BIOS.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 24-06-01 20:37

Jesper Krogh skrev i <slrn9j8ug1.7ij.jesper@luke.kollegiet>:

> [...]
> Der plejer at være en lille jumper på bundkortet der lige skal flyttes,
> så den glemmer at den brude have haft password. Kig efter det i din

Ellers kan man jo også bruge et af de utallige
biospasswordcrackningsprogrammer (fedt ord En hurtig søgning på google
skal nok finde et
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk