PHP til html
Fra : LKG

Dato : 30-09-06 15:48

Hej

Tror det er et dummie spørgsmål, men kan en hjemmeside, der kører i php
"oversættes" til sider, der skal kører i html eller til et system, der ikke
er serverbaseret?

lenekg@nypost.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 30-09-06 16:41

LKG skrev:
> Tror det er et dummie spørgsmål, men kan en hjemmeside, der kører i php
> "oversættes" til sider, der skal kører i html eller til et system, der ikke
> er serverbaseret?

Ja, selvfølgelig. Man kan hente ren html-kode ned for hver side fra en
browser.

Det bliver meget hurtigt lidt omstændeligt, så man kan bruge en
off-line-browser til at hente det hele i et hug.

Eksempel på offlinebrowsere er httrack og webstripper.

Det er dog klart at når du først har lavet udtrækket til htmlsider, så
skal du køre forfra ved en given opdatering af php-systemet, og den
anden vej (tilbage til php baseret system efter en eventuel opdatering i
html-filerne) kan du kun komme med manuel kodning.

Hvis det handler om at tage systemet med ud og rejse, så kan
unoformserver overvejes, det er en php-mysql osv server der kan ligge på
en hukommelsesstick.

Hvis det _skal_ ned på en CDR så er det selvfølgelig ikke en løsning, så
må det være html-sider som du selv siger.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : LKG

Dato : 02-10-06 06:25

Tak for svaret - kanon instruktion, det var bare at følge den og siden
ligger nu i html.
lenekg@nypost.dk

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 02-10-06 07:52

LKG skrev:
> Tak for svaret - kanon instruktion, det var bare at følge den og siden
> ligger nu i html.

Dejligt at høre - velbekomme

> lenekg AT nypost DOT dk

[mailadresse let maskeret for ikke at gøre mere skade end gavn]

Jeg glemte at skrive det første gang, men det er faktisk ikke fikst at
skrive en almindelig e-mailadresse fuldt ud i et nyhedsgruppeindlæg.
Risikoen for spamrobotter på adressehøst er overhængende :-/

Det er umuligt at gøre noget ved nu, men jeg vil foreslå at du en anden
gang skriver en form for navn i indlægget, og så bare en sløret
mailadresse (lenekgFjernDetteATnypostDOTdk fx) som afsender (eller - som
mig - en der indeholder robotafskrækkende elementer selv om den faktisk
er fuldt gyldig).

mvh

Jesper Brunholm

Fra : LKG

Dato : 04-10-06 21:35

Tak for endnu et godt råd.
Jeg har været ramt af spam og er det stadig, men tdc's filter snupper det
meste, heldigvis.

LKG (nu uden emailangivelse