W3C og Querystrings
Fra : Peter Nielsen

Dato : 28-09-06 22:44

Hej NG

Jeg har lavet en stor ASP side og ville lige prøve at køre den igennem W3C
validatoren.. jeg er rimelig ny med den, og nu siger den at alle mine
links..

class="menu">M&oslash;dekalender</a>
class="menu">Spillested</a>
class="menu">Bands</a>
class="menu">Koncertkalender</a>

... ikke er gyldige fordi at det der page2 ikke er defineret eller noget..
Den skriver følgende:

Error Line 58 column 43: general entity "page2" not defined and no default
entity
Error Line 64 column 45: reference to entity "page2" for which no system
identifier could be generated.

Altså Linierne er det samme.. Det er alt sammen i de links der.. men hvad er
der galt og hvad kan jeg næsten gøre?

MVH
Peter Nielsen

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 28-09-06 23:20

"Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk> posting:

>class="menu">M&oslash;dekalender</a>

skriv & som &amp;

--
What is life, except excuse for death,

Fly Opera - http://www.opera.com/

Fra : Peter Nielsen

Dato : 29-09-06 07:52

> skriv & som &amp;

Tak det gjorde tricket.. er der andre tegn den ikke vil godtage? altså
bortset fra Æ ØÅ ?

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-09-06 08:05

Peter Nielsen skrev:

> Tak det gjorde tricket.. er der andre tegn den ikke vil
> godtage? altså bortset fra Æ ØÅ ?

Hvad mener du med æ, ø og å? De kan sagtens valideres uden at
omskrive dem - det kræver blot at man anvender (og angiver) et
korrekt tegnsæt.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 29-09-06 11:18

> Hvad mener du med æ, ø og å? De kan sagtens valideres uden at
> omskrive dem - det kræver blot at man anvender (og angiver) et
> korrekt tegnsæt.

Hvordan anvender man et korrekt tegnsæt? Når jeg validerer mine sider vil
den intet så længe at Æ Ø Å er på siden og ikke er lavet om til ASCII
koder?!

Peter

(Undskyld fordi jeg kom til at sende den til din mail først... )

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-06 11:45

"Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan anvender man et korrekt tegnsæt? Når jeg validerer mine sider vil
> den intet så længe at Æ Ø Å er på siden og ikke er lavet om til ASCII
> koder?!

Ved at indsætte følgende linje mellem <head> og </head> på siderne, og gerne
før <title></title>

--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk

Fra : Peter Nielsen

Dato : 29-09-06 11:52

Virker det så kun for Æ Ø Å æ ø å eller er det også en masse andre tegn?
altså tænker på ö og é osv?

Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-06 12:20

Peter Nielsen skrev:

> Virker det så kun for Æ Ø Å æ ø å eller er det også en masse andre tegn?
> altså tænker på ö og é osv?

Det virker for alle de tegn man normalt har brug for. Her er en
oversigt over det tegnsæt:

http://www.htmlhelp.com/reference/charset/latin1.gif

--
Bertel

Fra : Peter Nielsen

Dato : 30-09-06 14:35

Nu har jeg prøvet at køre den igennem w3c validatoren.. og den vil ikke
godtage den nogle steder.. hvorfor ik?

Peter

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-09-06 14:56

On Sat, 30 Sep 2006 15:34:37 +0200, "Peter Nielsen" <pedn@pedn.dk>
wrote:

>Nu har jeg prøvet at køre den igennem w3c validatoren.. og den vil ikke
>godtage den nogle steder.. hvorfor ik?

Det kommer an på, hvilken DOCTYPE, du har defineret. Ovenstående
passer til XHTML. Hvis du bruger HTML 4, skal den ikke afsluttes:

charset=iso-8859-1">

(på én linie)
Den eneste forskel er den afsluttende " /".

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Allan Vebel

Dato : 30-09-06 20:24

Peter Nielsen skrev:

> Nu har jeg prøvet at køre den igennem w3c
> validatoren.. og den vil ikke godtage den nogle
> steder, hvorfor ikke?

Det er vanskeligt at vide hvad du gør forkert, når
vi ikke kan se den side du prøver at validere, giv
et link, så er det meget nemmere!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-09-06 23:36

Peter Nielsen skrev:

> target="_top" class="menu">M&oslash;dekalender</a>

Hvorfor alle de target="_top"?

Se mit indspark på http://html-faq.dk/1017.asp

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Peter Nielsen

Dato : 29-09-06 07:51

> Hvorfor alle de target="_top"?

Fordi at de ligger i et frameset, og det hele siden der skal opdateres..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-09-06 14:27

Peter Nielsen wrote:

> Fordi at de ligger i et frameset, og det hele siden der skal
> opdateres..

Det er da en uheldig ide. Der er mange ulemper forbundet med frames (og
iframes):

http://html-faq.dk/2009.asp

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Peter Nielsen

Dato : 30-09-06 13:43

Hvilke fx?

Altså lige nu så synes jeg at det ville være meget uoverskueligt at skulle
lave den side som jeg laver nu uden frameset..

har en administations side igang.. altså selve CMS systemet.. det ville bare
ikke fungere på en side kun...

Peter