Css Box top og bottom
Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 26-09-06 09:02

Hej jeg sidder og leger lidt med noget css.
Jeg har dog et lille problem.

Jeg vil gerne have en box som har højden 100% og længden 100%

Derudover vil jeg gerne sætte boxen 50px fra toppen og søger for
at den er 100px fra bunden og det er det mine problemer opstår.

Jeg kunne naturligvis bruge mine tables, men jeg prøve at holde
op.

#box    {
            position : absolute;
            top       : 50px;
            bottom       : 100px;
            height     : 100%;
            width    : 100%;
            }

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-09-06 09:56

Kaare A. Larsen skrev:
> [...]
>
> Derudover vil jeg gerne sætte boxen 50px fra toppen og søger for
> at den er 100px fra bunden og det er det mine problemer opstår.

Og 100 procent + nogle pixel er hvor meget i procent?

Min pointe er, at du ikke kan blande absolutte mål og
procenter sammen.

En anden pointe er, at det generelt er
en møj dårlig idé at lave kasserne med fikserede
mål i forhold til browservinduet. Du ved jo ikke
hvor stort browservinduet er?

> Jeg kunne naturligvis bruge mine tables, men jeg prøve at holde
> op.

Ja, der er lidt lige som at holde op med at ryge, ik'?
"Lad os nu lige for allersidste gang lave det her
med en tabel... Jeg lover, det er den sidste."

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 26-09-06 12:06

Ideen var at jeg har nogen faste element på siden
såsom top og bund som altid er 50px højre.
Så ville jeg gerne have at resten af pladsen fyldt ud. Da den plads
skal bruges til en video afspiller som gerne skulle fylde så meget
den kan.

Jeg kunne relativ let løse dette problem med tables, men ja jeg
prøver jo at stoppe hehe.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-09-06 13:09

Kaare A. Larsen skrev:
> [...]
> den kan.
>
> Jeg kunne relativ let løse dette problem med tables, men ja jeg

- skulle vel være alt nok? Sådanne 3
div'er stabler sig oven på hinanden. Den
samlede højde bliver 100 pixel + det player'en
fylder. Sådan ville det vel også være i en tabel?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 27-09-06 10:31

Yes jeg fandt en løsning , men den blev ikke helt pæn, men sådan kan det
gå.

Og tak for hjælpen

Fra : Allan Vebel

Dato : 28-09-06 01:56

Kaare A. Larsen skrev:

> Yes jeg fandt en løsning , men den blev ikke helt
> pæn, men sådan kan det gå.

Hvorfor bliver den ikke helt pæn?

Du er da nødt til at vise din ikke helt pæne løsning
for at kunne vurdere hvad der ikke er helt pænt!

Hvorfor spørger du?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 28-09-06 10:57

Jo jeg har brugt lidt javascript til at sætte højden og bredden
på den måde.

var newheight = gfindbrowserheight() - 180;
var e=
document.getElementById("center").getElementsByTagName("div");

for(var i=0; i< e.length; i++ )
{
            document.getElementById(e[i].id).style.height =
newheight+"px";

}

document.getElementById("video").style.width=
gfindbrowserwidth()-300 + "px";

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-09-06 22:30

Jørgen Farum Jensen wrote:

> Jeg lover, det er den sidste."

Hvis ikke, giver du så en fadbamse på Giraffen i Odense?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-09-06 09:26

Erik Ginnerskov skrev:

> Hvis ikke, giver du så en fadbamse på Giraffen i Odense?

Absolut. Fang mig i en eneste
side, hvor jeg bruger tabeller til
websidelayout, så inviterer jeg.

http://www.webdesign101.dk/csslayout/eksempler/layout1.html