Oversættelse til dansk
Fra : Morten Snedker

Dato : 22-09-06 12:57

Jeg har denne:

der tilbyder komplette l&oslash;sninger indenfor kontorautomation. Det
vil sige integration af alle virksomhedens arbejdsgange.</span>

Det er
   span lang="da" xml:lang="da"

jeg ikke ved havd er? Jeg kan se det er en angivelse af dansk sprog,
men hvad gør det godt for på dette sted?

Hvad sker der, hvis jeg undlader det?

Det er ikke noget jeg med vidende har sat ind - genereret af
Dreamweaver, som jeg bruger.

Morten Snedker
http://www.planprojekt.dk | http://www.dbconsult.dk
Privat: http://www.vinthervej2.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-06 13:04

Morten Snedker skrev:

> konsulent-virksomhed, der tilbyder komplette l&oslash;sninger
> indenfor kontorautomation. Det vil sige integration af
> alle virksomhedens arbejdsgange.</span> </p>
>
> Det er
> span lang="da" xml:lang="da"

Som du selv nævner, er det en specifikation af sproget i afsnittet.
Da span-elementet omfatter alt hvad der er i p-elementet, kan du
opnå helt det samme med:

lang="da" hører til html-standarden, mens xml:lang="da" er
xml/xhtml-måden at angive det på.

Hvis den omgivende tekst ikke er på dansk, kan det være fint nok at
angive sproget inde i teksten - ellers er der ikke grund til det.

> Hvad sker der, hvis jeg undlader det?

Formentlig ingenting.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-09-06 18:28

On Fri, 22 Sep 2006 14:04:05 +0200, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Hvis den omgivende tekst ikke er på dansk, kan det være fint nok at
>angive sproget inde i teksten - ellers er der ikke grund til det.

Er det mest rigtige ikke at angive det som:
og så kun angive det for underliggende elementer, hvis det afviger fra
dansk?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-09-06 18:58

Jørn Andersen skrev:

> Er det mest rigtige ikke at angive det som:
> og så kun angive det for underliggende elementer, hvis det
> afviger fra dansk?

Jo.
--
Jens Gyldenkærne Clausen