Opsætning
Fra : Morten Karlsen

Dato : 15-11-06 16:28

Jeg vil høre om hjælp til selve design/skabelon til en
hjemmeside.
Jeg ønsker frames på siden, men kan ikke finde ud af at lave
html-koderne.? Jeg vil gerne have 3 frames lodret, og i den
midterste en vandret..? Er der nogen der kan hjælpe med det, el
har et svar på det?!
Mvh Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 15-11-06 19:28

"Morten Karlsen" <Karlsen_20@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> html-koderne.? Jeg vil gerne have 3 frames lodret, og i den
> midterste en vandret..? Er der nogen der kan hjælpe med det, el

Hej Morten

Inden du begynder at fremstille din hjemmeside, skal du måske lige
læse dette http://www.html-faq.dk/2009.asp

Der er nogle tutorials til frames her
http://www.echoecho.com/dk/htmlframes.htm
og her http://www.html.dk/artikler/00008/

Jeg søgte bare på html og frames.

Mvh. Martin

----
Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 15-11-06 23:05

> [...]
> html-koderne.? Jeg vil gerne have 3 frames lodret, og i den
> midterste en vandret..? Er der nogen der kan hjælpe med det, el

FP har mange skabeloner du kan vælge imellem. Jeg citerer fra
hjælpefunktionen i FP2003:

1.. Klik på Ny i menuen Filer.
2.. Klik på flere sideskabeloner i opgaveruden Ny under Ny side.
3.. Klik på fanen Rammesider.
4.. Klik på den rammesideskabelon, du vil bruge som grundlag for
skabelonen, og klik derefter på OK.
5.. Rediger rammesiden for at oprette en brugerdefineret skabelon.
6.. Klik på Gem som i menuen Filer.
7.. Klik på FrontPage-skabelon på listen Filtype.
8.. Skriv filnavnet på den brugerdefinerede skabelon i boksen Filnavn, og
klik derefter på Gem.
9.. Angiv navnet på skabelonen i boksen Titel i dialogboksen Gem som
skabelon. Denne titel vises på listen med skabeloner under fanen Rammesider
i dialogboksen Sideskabeloner.
10.. Skriv en beskrivelse af det, skabelonen gør, i boksen Beskrivelse.
Denne tekst vises i området Beskrivelse under fanen Rammesider.
Hjælpefunktionen kan anbefales.

mvh
Ulrik