upload eller download
Fra : Rynke

Dato : 14-11-06 19:13

Hej NG
Jeg skal rette i nogle underliggende sider på min webside. Websiden er
ikke lavet af mig selv og jeg har derfor ikke siderne liggende på min
PC.
Jeg har en vejledning til upload af hjemmeside med Frontpage:

1. Åbn programmet Frontpage
2. Vælg "Filer"
3. Vælg "Åbn Websted"
4. I "Navn på websted" skriver du din internetadresse:
http://www.xxxxx.dk
5. Så kommer der en menu hvor du skal indtaste kundenr og password.
Klik herefter på "Åbn"
6. Herefter har du adgang til at ligge din hjemmeside på internettet.

Det lyder godt nok. Men hvad hvis jeg skal HENTE siderne,rette - og
først derefter ligge dem op?

Der kan godt være at det ikke er så svært, men jeg er ny på dette,
og derfor meget forsigtig. Jeg vil bare ikke risikere at miste nogle af
siderne.

Hilsen Rynke

Fra : ThomasD \(dk\)

Dato : 14-11-06 19:54

Rynke skrev:

> Hej NG
> Jeg skal rette i nogle underliggende sider på min webside.
> Websiden er ikke lavet af mig selv og jeg har derfor ikke siderne
> liggende på min PC.

I IE (med den side, du vil redigere åben) er der et ikon på
værktøjslinjen "Rediger" (eller i filer-menuen), her vælger du FP,
du bliver afkrævet brugernavn og adgangskode, hvorefter FP åbner på
siden. Når du har lavet dine ændringer trykker du Gem, og
ændringerne er gennemført.
--
thomas
En smuk sang http://www.dansk-oss.com/malaga/Ave%20Maria.wma

Fra : Knud

Dato : 14-11-06 21:04

Hej Rynke.
"Rynke" <hypnokai@sol.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hvis du har forbindelse til siden, så kan du også se alle de filer som
ligger online. Jeg bruger Cute, men der burde også være en grøn pil i
FrontPage som peger på enten Opload eller Dawnload, vælg den med
Dawnload, husk at åbne det rigtige sted hvor du vil have filen liggende.
Nu kan du rette og se hvordan den ser ud.
Håber det var svar nok.
Mvh Knud

Fra : Ulrik Friis

Dato : 15-11-06 23:18

"Rynke" <hypnokai@sol.dk> wrote in message
>Hej NG
>Jeg skal rette i nogle underliggende sider på min webside. Websiden er
>ikke lavet af mig selv og jeg har derfor ikke siderne liggende på min
>PC.
<snip>
>Det lyder godt nok. Men hvad hvis jeg skal HENTE siderne,rette - og
>først derefter ligge dem op?

Du klargør en mappe på din harddisk til en kopi af webstedet. Så åbner du
for din online adgang til webstedet, som du har fået beskrevet. Så går du i
Filer => Udgiv websted og så vælger du destinationen for udgivelsen til at
være den mappe du har oprettet. Så følger du anvisningerne for udgivelsen,
og du har nu en tro kopi af webstedet på din harddisk. Husk når du udgiver,
at alle underwebsteder skal med. Tjek bagefter antallet af mapper og filer
er identiske.

Så kan du arbejde i fred og ro på din PC indtil du skal udgive. Du kan så
vælge at udgive hele webstedet igen, hvor FP så vil overskrive hvad der
ligger på serveren, eller du kan vælge at udgive en enkelt side.

mvh
Ulrik

Fra : Rynke

Dato : 16-11-06 18:57

Ulrik Friis (slet) skrev:

> [...]
> vælge at udgive hele webstedet igen, hvor FP så vil overskrive hvad der
> ligger på serveren, eller du kan vælge at udgive en enkelt side.

Tak,-nu begynder det at hjælpe, men der bare lige det, at i punkt 4. i
vejledningen, hvor der står:
4. I "Navn på websted" skriver du din internetadresse: http//www. osv
Det står der ingen steder. Der er en der hedder "Søg i: og
"mappenavn". Er det en af disse???

Hilsen Rynke

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 17-11-06 10:18

Forneden har du et felt du kan skrive i.
Præcis hvad der står afhænger af versionen af FP.

Fra : Rynke

Dato : 24-11-06 16:40

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:
> Forneden har du et felt du kan skrive i.
> Præcis hvad der står afhænger af versionen af FP.

> On 16 Nov 2006 09:56:50 -0800, "Rynke" <hypnokai@sol.dk> wrote:

Tak til alle for hjælpen. Det kører nu

Rynke