Fotoalbun/webgalleri
Fra : Ole Alex

Dato : 05-11-06 22:49

Hvordan laver jeg et album hvor folk kan bladre fra billede til billede i
Frontpage 2000 som på f.eks.123 hjemmesiderne eller hvordan får jeg overført
webgalleri lavet med Picasa2 til en Frontpage side, jeg har forgæves prøvet
alt også læst hjælp uden held.

Nu sidder jeg og indsætter billede efter billede i fuld størrelse, det ander
ville være mere smart.

Ole

Fra : oto

Dato : 06-11-06 13:13

> [...]
> forgæves prøvet alt også læst hjælp uden held.
>
> Nu sidder jeg og indsætter billede efter billede i fuld størrelse, det

Kan du ikke bruge funktionen <indsæt - webkomponent - fotogaleri>. Det
kreerer miniaturer som så kan forstørres ved at klikke på dem, eller det
genererer en strimmel af miniaturer med forstørrelse af det misterste under
strimlen (som kan skubbes fra side til side).
Når du opretter galleriet kommer der en side hvor du kan redigere dine
billeder. Her kan du evt reducere størrelsen, så den bliver mere tilpasset
internet, og vælge det som std for alle billeder. Så bliver de automatisk
reduceret i størrelse når du uploader.

MVH Oto

Fra : Ole Alex

Dato : 06-11-06 22:48

"oto" <oto@fjern.post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> internet, og vælge det som std for alle billeder. Så bliver de automatisk

Den funktion kan jeg ikke finde i 2000 versioner, så du må arbejde i en
nyere, har luret lidt fiduser af i PICARA så lidt nemmere er det blevet, men
ikke så optimalt som jeg havde håbet på.

Fra : Morten Karlsen

Dato : 15-11-06 16:24

Ole Alex wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> nyere, har luret lidt fiduser af i PICARA så lidt nemmere er det blevet, men
> ikke så optimalt som jeg havde håbet på.

Jeg bruger selv JAlbum som er gratis at hente og som holder styr på dine
billeder meget nemt.. Jeg har selv siddet og sat billederne ind som dig,
hvi´lket tar sindsygt lang tid! Det tar nok lidt tid a komme ind i programmet,
men når du har det er det nemt at arbejde med...
Mvh Morten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne