Onclick og Checkbox
Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-11-06 18:10

Hej proffs,

Jeg har en tabel (liste) med nogle navne og sådan. Ud for hver af dem
har jeg en checkbox, som jeg kan sætte hak i, når jeg sammenligner
listen med en anden liste jeg har, for at se om der er nogle folk som er
fjernet fra listen og så videre.

Jeg kunne så godt tænke mig at når man satte hak i checkbox'en, så fik
hele den <tr> / række en anden baggrundsfarve i stedet for den samme som
de andre ikke-checkede rækker. Det ville unægtelig gøre det noget
nemmere at holde styr på.

Desværre kan jeg ikke lige selv finde metoden frem til dette.
Har prøvet nogle få ting jeg fandt rundt omkring, men uden det store
held, så jeg håbede på der var en venlig sjæl herinde, der kunne hjælpe
mig lidt på vej. :)

På forhånd tak.

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 20:26

Lasse Jensen has brought this to us :
> Har prøvet nogle få ting jeg fandt rundt omkring, men uden det store held, så
> jeg håbede på der var en venlig sjæl herinde, der kunne hjælpe mig lidt på
> vej. :)

Du skal have en onclick event på selve checkboksen. Der skal du så
finde dne række hvor checkboksen er i (kan evt. gøres med noget
event.srcElement.parentNode) og den skal du så manipulere farverne på.

"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 26-11-06 21:21

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> writes:

> [...]
> finde dne række hvor checkboksen er i (kan evt. gøres med noget
> event.srcElement.parentNode) og den skal du så manipulere farverne på.

Husk dog at "srcElemement" er en IE-specifik ting. I standarden hedder
egenskaben "target".

Det er næppe nødvendigt, dog, hvis man alligevel har fat i elementet
via "this" for eventhandleren.

Noget i stil med
---
<script type="text/javascript">
function rowColor(checkbox) {
var checked = checkbox.checked;
var row = checkbox;
while(row.tagName != "TR") {
row = row.parentNode;
}
row.className = checked ? "checkedRow" : "";
}
</script>
.checkedRow { background: red; }
---

/L

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-11-06 21:48

Lasse Reichstein Nielsen has brought this to us :

> Husk dog at "srcElemement" er en IE-specifik ting. I standarden hedder
> egenskaben "target".

Hov, min fejl - sådan går det jo når man til daglig arbejder med script
der alligevel kun skal køre i IE...

Sometimes I lie awake at night, and I ask, "Where have I gone wrong?"
Then a voice says to me, "This is going to take more than one night." -
Charles M. Schulz

Fra : Lasse Jensen

Dato : 01-12-06 12:09

Hej folkens.

Jeg har kigget på det og mange tak for hjælpen :)
Det virker præcis som jeg ønskede

Mvh. Lasse Jensen