dynamisk loadning af css file
Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 23-11-06 10:44

Jep, jeg ville gerne have min css files loaded ind dynamisk, men
er støtte på et problem i firefox.

Problemet ligger i at jeg ikke kan vide hvornår css filen er
loaded. Hvilket giver mig problemer med den efterfølgende kode,
som blandet andet skal finde ud af hvor elemeneterne på siden
ligger i forhold til hinanden.

Code:
var html_head = document.getElementsByTagName('head').item(0);
   if(type=="css")
   {
   css = document.createElement('link');
   css.setAttribute('rel', 'stylesheet');
   css.setAttribute('type', 'text/css');
   css.setAttribute('href', file);

   html_head.appendChild(css);

//virker ikke i ff,
      if(!css.readyState)
         css.onload = function() {BOOTSTRAP._next();}

//virker ikke i ff, men fint i ie
      css.onreadystatechange = function ()
      {
         if (css.readyState == "complete")
         {
   BOOTSTRAP._next();
   }
      }

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan dette kunne løses
?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 23-11-06 13:09

On 23 Nov 2006 09:43:32 GMT, Kaare A. Larsen
<kaare.a.larsen@nospamgmail.com> wrote:

> [...]
>er støtte på et problem i firefox.
><snip>
>Er der nogen der har nogen forslag til hvordan dette kunne løses

Jeg har haft samme problem og løste det ved at require filen i PHP i
stedet for i et <style> tag, det ved jeg ikke om er en mulighed for
dig.

En anden, omend lidt hacket, løsning jeg kunne forestille mig (men
ikke har testet), er at have et element på din side, der eventuelt er
usynligt, i dit stylesheet sætter du så i bunden lige nøjagtigt dét
element til at være f.eks. 200px i bredden og i højden, og du kan så
spørge på elementets bredde/højde løbende, og når de er 200px, så
burde stylesheetet være loadet.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Kaare A. Larsen

Dato : 23-11-06 14:36

> Jeg har haft samme problem og løste det ved at require filen i PHP i
> stedet for i et <style> tag, det ved jeg ikke om er en mulighed for
> dig.

Jo jeg kunne vel godt, men vil helst holde det i javascript

> [...]
> element til at være f.eks. 200px i bredden og i højden, og du kan så
> spørge på elementets bredde/højde løbende, og når de er 200px, så

Ahh, god ide, det tror jeg gør. Jeg skal bare lige tænke mig om.
Takker for hjælpen.