Skrifttype i javascript
Fra : Jørn friis

Dato : 19-11-06 17:56

Min hjemmeside er skrevet med skrifttypen ariel.

Jeg har lavet en adgangskode i java på indexsiden for at komme
ind på de andre sider, men den viser en anden skrifttype og jeg
kan ikke finde ud af at ændre koden.

Kan nogen hjælpe?

Se denne side www.friiswebsite.dk

MVH Jørn Friis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 19-11-06 18:29

On 19 Nov 2006 16:56:09 GMT, Jørn friis <joern-friis@mail.dk> wrote:

>Min hjemmeside er skrevet med skrifttypen ariel.
>
>Jeg har lavet en adgangskode i java på indexsiden for at komme
>ind på de andre sider, men den viser en anden skrifttype og jeg
>kan ikke finde ud af at ændre koden.

Java og JavaScript er 2 forskellige ting, og dit problem har ikke
noget med nogen af delene at gøre.

Du har følgende i din HTML:

<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>

Du kan enten rette i dit stylesheet, f.eks. tilføje dette:

pre {
font-family: Arial, sans-serif;
}

eller du kan lade være med at bruge <pre> og i stedet for bruge <div>
eller <table>

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Thrane

Dato : 20-11-06 17:44

"Jørn friis" <joern-friis@mail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har lavet en adgangskode i java på indexsiden for at komme
> ind på de andre sider, men den viser en anden skrifttype og jeg

Nu er det vil ikke nationale hemmeligheder du har liggende, for det script
du benytter er ikke ligefrem sikkert:

<script type="text/javascript">
function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}
</script>

Blot lige til info...

/Thrane

Fra : Benny Nissen

Dato : 20-11-06 21:46

Thrane wrote:

> [...]
> var username=document.login.username.value;
> var password=document.login.password.value;
> location.href = username + password+'.htm';

Man skal da stadig kende både username og password for at komme til
siden ... eller være usandsynlig heldig til at gætte det rigtige navn.

--
Benny

Fra : Jørgen Sørensen

Dato : 20-11-06 22:01

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> Man skal da stadig kende både username og password for at komme til
> siden ... eller være usandsynlig heldig til at gætte det rigtige navn.

Tja. Men siden vil blive fundet af bl.a. Google, hvis der ikke er en
"robots.txt" med de rigtige rettigheder i roden

Jørgen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 20-11-06 22:17

On Mon, 20 Nov 2006 22:01:21 +0100, "Jørgen Sørensen" <js@jososoft.dk>
wrote:

>Tja. Men siden vil blive fundet af bl.a. Google, hvis der ikke er en
>"robots.txt" med de rigtige rettigheder i roden

Med mindre den hedder noget meget normalt, så vil Google ikke finde
den.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-06 22:51

Martin Mouritzen skrev:

> Med mindre den hedder noget meget normalt, så vil Google ikke
> finde den.

Uanset hvor "normalt" et navn siden har, bliver den ikke fundet af
google hvis der ikke linkes til den. Google henter én fil "af sig
selv" - nemlig robots.txt i roden. Den hentes første gang en side
på domænet skal tjekkes. Herefter hentes der *kun* adresser der er
henvist til med links.

Der kan være andre der gætter adressen - og hvis de efterfølgende
linker til den, kan Google komme ind via dette link. Men Google
forsøger ikke selv at gætte sig til hvad der ligger på en server.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 21-11-06 01:27

On Mon, 20 Nov 2006 22:50:36 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

> [...]
>linker til den, kan Google komme ind via dette link. Men Google
>forsøger ikke selv at gætte sig til hvad der ligger på en server.

Det var nu heller ikke den vej jeg mente, men hvis du kalder siden
noget meget normalt, så er der chancer for at en anden søgemaskine,
som gætter mere end Google, finder den, og derigennem vil Google så
indexere siden.

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-06 09:57

Martin Mouritzen skrev:

> Det var nu heller ikke den vej jeg mente, men hvis du kalder
> siden noget meget normalt, så er der chancer for at en anden
> søgemaskine, som gætter mere end Google, finder den, og
> derigennem vil Google så indexere siden.

Kender du nogle søgemaskiner der gætter?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 21-11-06 12:32

On Tue, 21 Nov 2006 09:57:14 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Kender du nogle søgemaskiner der gætter?

Jeg har ihvertfald været ramt af nogle der gætter på normale ting, som
frontpage.html, design.html, admin.html, phpmyadmin, m.m.. Jeg tvivler
selvfølgelig på at det er dét han har brugt som username/password, men
det var også derfor jeg skrev "noget meget normalt".

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-11-06 13:20

Martin Mouritzen skrev:

> Jeg har ihvertfald været ramt af nogle der gætter på normale
> ting, som frontpage.html, design.html, admin.html, phpmyadmin,

Og du er sikker på at det er søgemaskiner, og ikke hacker-botter
eller lignende?

Uanset om det er den ene eller anden slags bot, eller en
menneskelig bruger der gætter, har du dog ret i at det er en god
ide at vælge et navn der ikke er lige til at gætte, hvis man vil
holde siden (nogenlunde) hemmelig.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 21-11-06 13:38

On Tue, 21 Nov 2006 13:20:01 +0100, Jens Gyldenkærne Clausen
<jens@gyros.invalid> wrote:

>Og du er sikker på at det er søgemaskiner, og ikke hacker-botter
>eller lignende?

Jeg tror mest det er spam-botter. Indholdet bliver ihvertfald kopieret
og smidt på diverse andre domæner (Jeg vil tro for at forhøje deres
egen position i søgemaskiner).

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Jørn friis

Dato : 20-11-06 20:50

Tak til Martin Mouritzen, men jeg kan ikke finde ud af, hvor jeg
skal putte det ind. Jeg må nok igang med begyndelsen, det kniber
bare med tiden.

Ja, Thrane, jeg er godt klar over det ikke er et sikkert login,
men det er som du siger ikke nationale hemmeligheder, det er
såmænd bare mine børn og børnebørn der "optræder" og dem må alle
sådan set gerne se, jeg kan dog godt li' en vis distance.