Internet Explorer 7 Window.close...
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 15-11-06 11:58

Hejsa:)

Vi har et kritisk problem, som jeg kan se at andre også er stødt på i vores
kære nye Internet Explorer 7.

når man eksempelvis har følgende kode og bruger en window.close:

<SCRIPT type="text/javascript">

WindowName="";
var left, top;
left = (window.screen.availWidth - 400)/2;
top = (window.screen.availheight - 250)/2;
settings=
"toolbar=no,location=no,directories=no,"+
"status=no,menubar=no,scrollbars=no,"+
"resizable=no, top="+top+", left="+left+", height=250,width=400";

window.open('login.asp?p=ja&<%=Request.Querystring%>',WindowName,settings);

window.opener=self;
window.close();

</SCRIPT>

http://www.codeproject.com/useritems/Immediate_Close__new_try_.asp
http://gyros.dk/usenet/temp/ie7luk.html

kommer der en alertboks. alertboksen der fremkommer siger: the webpage you
are viewing is trying to close the window.

Denne alert boks fremkommer ikke i Internet Explorer 6. Er der nogen der kan
få ovenstående hack til at fungere således
at alertboksen IKKE vises!!! Vi kan ikke... eller er der andre løsninger på
problemet!

P.S. Jeg kører dig som danmarks bedste programmør hvis kan løse ovenstående

mvh jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-06 12:27

Jan Tovgaard skrev:

> Denne alert boks fremkommer ikke i Internet Explorer 6. Er der
> nogen der kan få ovenstående hack til at fungere således
> at alertboksen IKKE vises!!! Vi kan ikke... eller er der andre
> løsninger på problemet!

Som nævnt sidste gang problemet var oppe tror jeg ikke du kan omgå
alert-boksen - jeg håber det i hvert fald ikke.

Det er noget snavs at forsøge at lukke et vindue man ikke selv har
åbnet uden at involvere brugeren - så min "løsning" er at lave en
side der ikke prøver på den slags.

Selv om det kunne fungere i IE7, ville det næppe fungere i Opera,
Firefox, Safari m.fl, og der er også stor risiko for at en
opdatering til IE7 igen ville blokere hacket.

Der er ingen logisk grund til at window.opener-egenskaben skal være
andet end Read-Only.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 16-11-06 07:59

> Det er noget snavs at forsøge at lukke et vindue man ikke selv har
> åbnet uden at involvere brugeren - så min "løsning" er at lave en
> side der ikke prøver på den slags.

Selvom som jens skriver at det er noget snavs, så hvis der er nogen der har
en løsning på
problemet, må i meget gerne skrive.

også hvis der er nogen som kan få et af de 2 eksempler i det første post til
at virke...

Fra : Martin

Dato : 16-11-06 09:34

Jan Tovgaard wrote:

> [...]
> problemet, må i meget gerne skrive.
>
> også hvis der er nogen som kan få et af de 2 eksempler i det første post til

Nu tænkte jeg på en lidt anderledes løsning.
Går selvfølgelig an på hvad du har af indhold i dit vindue.

Man kunne jo lave en <div> som ligger sig over hele siden, se fx på
<http://particletree.com/examples/lightbox/> her er der jo mulighed for
at smide billeder og ren html ind i layeren. - Så behøver man jo ikke
åbne et vindue.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 16-11-06 09:47

> [...]
> smide billeder og ren html ind i layeren. - Så behøver man jo ikke åbne et

det vi skal er at åbne vinduet uden explorens toolbar menubar...
alle de muligheder man har med en window.open....

Fra : Martin

Dato : 16-11-06 10:44

Jan Tovgaard wrote:

> det vi skal er at åbne vinduet uden explorens toolbar menubar...
> alle de muligheder man har med en window.open....

Nogen speciel grund til at fjerne en brugers navigations muligheder?

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 16-11-06 19:39

hvis toolbar menuen ikke fjernes skal vi til at rette i ALLE
skærmbillederne, da det nederste i mange tilfælde ikke kan være der:(

Fra : Torben Brandt

Dato : 17-11-06 00:32

Jan Tovgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> hvis toolbar menuen ikke fjernes skal vi til at rette i ALLE
> skærmbillederne, da det nederste i mange tilfælde ikke kan være der:(

Et bud: Bed brugerne om at trykke F11. I IE7 får det hele toolbar osv til
at forsvinde hvis man ikke har musen over den.

Jeg ved ikke om man automatisk med JavaScript kan se om browseren bruger
scroll fordi der ikke er plads til alt indholdet. Men hvis man kan aflæse
det, så kan du, hvis der ikke er plads, bede brugeren om selv at
maksimere vinduet og trykke F11.
Måske ikke den smarteste løsning, men et bud...

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 17-11-06 09:43

Og hvad hvis brugeren kører med en lavere opløsning end du forventer?
Så vil det nederste heller ikke kunne være der.
Det er derfor at der er scrollbars.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 17-11-06 11:49

løsningen er optimeret til 1024 x 768..

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-11-06 10:12

Jan Tovgaard skrev:

> hvis toolbar menuen ikke fjernes skal vi til at rette i ALLE
> skærmbillederne, da det nederste i mange tilfælde ikke kan
> være der:(

Hvorfor lader I ikke bare brugerne selv åbne pop op-vinduet og
beholde det underliggende vindue?

Hvis du bruger window.open på et link i stedet for at køre det uden
request, bliver det ikke blokeret.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 17-11-06 11:51

> Hvorfor lader I ikke bare brugerne selv åbne pop op-vinduet og
> beholde det underliggende vindue?
>
> Hvis du bruger window.open på et link i stedet for at køre det uden
> request, bliver det ikke blokeret.

Der skal åbnes et vindue fra en visual basic 6 applikation.
Hvis man kunne lave en window.open fra en visual basic 6 applikation direkte
ville dette kunne være en løsning.

I øjeblikket bruger vi en shell.execute fra VB 6 applikationen som åbner en
webside, som så laver tricket,
der virker i IE 6.

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 20-11-06 11:44

Check IE SDK'et for hvilke opstartsparametre du kan give. Såsom -k for
kiosk mode (er måske ikke med i IE7).

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 20-11-06 13:11

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Check IE SDK'et for hvilke opstartsparametre du kan give. Såsom -k for
> kiosk mode (er måske ikke med i IE7).

hvor finder man IE sdken?

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 21-11-06 11:18

Kan downloades fra Microsoft.
http://msdn2.microsoft.com/en-us/ie/aa740471.aspx

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 20-11-06 13:21

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
> Check IE SDK'et for hvilke opstartsparametre du kan give. Såsom -k for
> kiosk mode (er måske ikke med i IE7).

kiosk mode (iexplorer -k side.htm) gør desværre det at den åbner siden i
fuldskærm uden den øverste titlebar der gør at
man kan lukke programmet :(

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 20-11-06 14:08

Har fundet af der i mozilla vist er en user.js fil som man kan rette i.
allow_scripts_to_close_windows kan sættes til false. Det kunne måske løse
problemet.
Men er der en tilsvarende i Explorer eller explorer 7?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-06 13:08

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Check IE SDK'et for hvilke opstartsparametre du kan give.
> Såsom -k for kiosk mode (er måske ikke med i IE7).

Jo - "iexplore -k" får også IE7 i fuldskærmsmode.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-06 13:29

Jan Tovgaard skrev:

> kiosk mode (iexplorer -k side.htm) gør desværre det at den
> åbner siden i fuldskærm uden den øverste titlebar der gør at
> man kan lukke programmet :(

Alt-F4 fungerer fint - men det kræver selvfølgelig at man kender
genvejen.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-11-06 14:27

Jan Tovgaard skrev:

> Har fundet af der i mozilla vist er en user.js fil som man kan
> rette i. allow_scripts_to_close_windows kan sættes til false.

False er standard-værdien. Hvis du sætter den til true, kan et
script lukkke et vindue uden advarsler.

> Det kunne måske løse problemet.

Det ser sådan ud.

> Men er der en tilsvarende i Explorer eller explorer 7?

Jeg tvivler. Men så kan du jo bede brugerne om at skifte til
Firefox ;)