Checkboxe med billeder
Fra : Thrane

Dato : 14-11-06 14:11

Hej igen...

Jeg lavet denne testside:
http://www.eyecatch.dk/test2.asp

Det script der er der finder de checkboxe der er på siden og "laver dem om"
til billeder.
Kan det gøres sådan er det kun er nogle bestemet checkboxe der ændres?
Nogle jeg måske giver et specielt ID eller lign?

Jeg vil nemlig gerne have nogle alm. checkboxe på siden også...

Pft.
/Thrane

Fra : Thrane

Dato : 14-11-06 15:09

"Thrane" <kyskoen@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Nogle jeg måske giver et specielt ID eller lign?
>
> Jeg vil nemlig gerne have nogle alm. checkboxe på siden også...

Har selv tusket mig frem til noget der virker.

Skiftede:
if(inputs[i].getAttribute('type') == 'checkbox')
med:
if(inputs[i].getAttribute('type') == 'checkbox' &
inputs[i].getAttribute('ID') == 'table')

Så tager den kun dem med ID = table

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-06 15:50

Thrane skrev:

> [...]
> med:
> if(inputs[i].getAttribute('type') == 'checkbox' &
> inputs[i].getAttribute('ID') == 'table')

Det vil kun virke hvis hvis du bruger ikke-validerende kode (da id
skal være unik på en side). Kan du ikke benytte klassen i stedet
for:

if(inputs[i].getAttribute('type') == 'checkbox' &
inputs[i].getAttribute('class') == 'table')
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thrane

Dato : 14-11-06 16:07

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> for:
>

> if(inputs[i].getAttribute('type') == 'checkbox' &
> inputs[i].getAttribute('class') == 'table')

Tak Jens...

Hvis checkboxen, så ser således ud:
<input name="Copy" type="checkbox" class="'table'" value="Copy">
så virker det ikke...

Eller har jeg ikke fattet class i denne forbindelse?

/Thrane

Fra : Thrane

Dato : 14-11-06 16:10

> [...]
> --
> Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro, Søborg

Name virker efter hensigten, men det har jeg brug for er unikt, så jeg kan
validere formen...

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-06 16:16

Thrane skrev:

> Hvis checkboxen, så ser således ud:
> <input name="Copy" type="checkbox" class="'table'"
> value="Copy"> så virker det ikke...

Prøv at nøjes med et sæt anførselstegn:

<input name="Copy" type="checkbox" class="table" value="Copy">

Hvis det ikke virker kan du bruge strengmatching, enten på id eller
name (altså fx udskifte checkbokse med et id der starter med
imgBox).

Fra : Thrane

Dato : 14-11-06 19:43

> Prøv at nøjes med et sæt anførselstegn:

Min tastefejl herinde... Det var kun med " "...

> Hvis det ikke virker kan du bruge strengmatching, enten på id eller
> name (altså fx udskifte checkbokse med et id der starter med
> imgBox).
> --

Beklager Jens.
Der tabte du mig helt.
Jeg har ikke rigtig rodet med den slags kode her før...
Kan du uddybe/give et eksempel?

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-06 23:43

Thrane skrev:

> [...]

> Beklager Jens.
> Der tabte du mig helt.
> Jeg har ikke rigtig rodet med den slags kode her før...

Utestet:

if(inputs[i].getAttribute('type') == 'checkbox' &&
   inputs[i].getAttribute('ID').match(/^imgBox/) )

Det vil ramme checkbokse som:

<input type="checkbox" id="imgBox42" value="yes">
<input type="checkbox" id="imgBox" value="yes">
<input type="checkbox" id="imgBox_314" value="yes">

- men ikke følgende:
<input type="checkbox" id="imgbox42" value="yes">
<input type="checkbox" id="MyimgBox" value="yes">
<input type="checkbox" id="foobar" value="yes">

/^imgBox/ matcher strenge der begynder med bogstavkombinationen
"imgBox".
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thrane

Dato : 15-11-06 08:38

> [...]
> <input type="checkbox" id="foobar" value="yes">
>
> /^imgBox/ matcher strenge der begynder med bogstavkombinationen

Det virker perfekt!

Jens, tusind tak for din store hjælp, både her og tidligere.
Jeg sætter stor pris på det og er ret overbevist om at mange andre her også
gør det!

/Thrane

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-11-06 09:11

Thrane skrev:

> Det virker perfekt!

Herligt.

> Jens, tusind tak for din store hjælp, både her og tidligere.

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne huske at
klippe lidt i dine citater.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thrane

Dato : 15-11-06 11:29

> Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne huske at
> klippe lidt i dine citater.
>
> Jens Gyldenkærne Clausen

Modtaget!

/Thrane