Scroll til Toppen (Scrolltop eller andet)
Fra : Kim Bording Pedersen

Dato : 11-11-06 14:36

Jeg har brug for en kode til, at få side B til Scrolle til
toppen.
Jeg har 2 sider:
Side A: a.shtml
Side B: b.htm
Side B er include i A
Side A har et link A-Link Funktionen: Side B scroller til toppen
side B indeholder funktionen <div> overflow:auto;</div>
Krav: Link-A skal være på side A, Side B skal include i A.
Gerne få tags, da det skal virke i ca. 50 sidepar.
Der skal ligeledes være et scroll til bunden af side B

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 13-11-06 11:26

Placer et anker begge steder og link til dem.
Har intet at gøre med scripts. Det er standard html.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-11-06 11:31

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Placer et anker begge steder og link til dem.
> Har intet at gøre med scripts. Det er standard html.

Også når det gælder intern scroll på siden (det er i en div med
overflow)?

Kim - giv et link til din side, så er det lettere at hjælpe.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 14-11-06 09:58

Det er jeg ikke sikker på.
Om det overhovedet er muligt i en DIV med overflow skal jeg ikke kunne
sige.

Fra : Kim Bording Pedersen

Dato : 14-11-06 10:35

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Også når det gælder intern scroll på siden (det er i en div med
> overflow)?
> --
>--
Min side findes på: bordingeh.dk/Pro-tekst/P4-1.shtml
a.shtml = P4-1.shtml , b.htm= 4-1.htm
Jeg har forsøgt at lave et anker på siden b.htm, men det virker ikke
korrekt. Siden søger på hovedsiden (a.shtml) og ikke på den
includerede side (b.htm) med ankeret. Hvis jeg skriver b.htm#(anker)
får jeg ikke siden a.shtml med.

Jeg er næsten helt sikker på, at jeg skal bruge javascript eller
lignende, da jeg skal henvise til siden b.htm med ankeret, uden at
der fysisk hoppes til den pågældende side.

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 14-11-06 11:26

On 14 Nov 2006 09:34:59 GMT, Kim Bording Pedersen <kimeh@jubii.dk>
wrote:

> [...]
>lignende, da jeg skal henvise til siden b.htm med ankeret, uden at
>der fysisk hoppes til den pågældende side.

Jeg har lige prøvet at smide et hurtigt eksempel sammen, jeg håber det
er det du er på udkig efter.

Eksemplet kan findes her: http://siteloom.dk/~martin/divscroll/

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Kim Bording Pedersen

Dato : 16-11-06 23:14

Martin Mouritzen wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Jeg har lige prøvet at smide et hurtigt eksempel sammen, jeg håber det
> [...]
Mange tak det er lige precis det jeg ønsker, jeg har haft lidt travlt,
men det er dejligt, at få den manglende kode.
Hilsen Kim Pedersen