Mellemrumstast som hotkey
Fra : dangtrong

Dato : 08-11-06 22:10

Jeg er ved at lave et billedgalleri, hvor jeg gerne vil bruge
mellerumstasten som hotkey til at skifte til næste side. Jeg har
fundet et script som delvist løser opgaven:

if (document.layers)
document.captureEvents(Event.KEYPRESS)
function next(e){
var targeturl=document.links[1]
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==32)
window.location=targeturl
}
else if (document.all){
if (event.keyCode==32)
window.location=targeturl
}

}
document.onkeypress=next

Ulempen ved dette script er at "document.links[1]" refererer til
det andet link i et dokument. Hvis der på forskellige sider er et
forskelligt antal links før "næste" linket kan jeg ikke bruge
dette script - ihvertfald ikke i en ekstern *.js fil.

Spørgsmålet er så om man i stedet for "document.links[1]" kan
bruge noget der refererer til et id eller name i linket.

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-11-06 22:54

dangtrong used his keyboard to write :
> Spørgsmålet er så om man i stedet for "document.links[1]" kan
> bruge noget der refererer til et id eller name i linket.

Giv linket et unikt ID og hent det med document.getElementById();

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.