variabelt antal checkboxe i en form
Fra : Allan Unnerup

Dato : 04-11-06 18:19

Jeg har en form med et variabelt antal checkboxe, som jeg gerne vil referere
til fra et JavaScript.
Jeg forestiller mig noget med at navngive dem a1, a2, a3, ...
Derefter skal jeg så have et JavaScript til at tilgå disse variable. Hvordan
gør jeg det smartest?

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 18:33

After serious thinking Allan Unnerup wrote :
> Derefter skal jeg så have et JavaScript til at tilgå disse variable. Hvordan
> gør jeg det smartest?

Giv dem hver sit ID og hent dem med document.getElementById()

If you trust Google more than your doctor than maybe it's time to
switch doctors. - Jadelr and Cristina Cordova

Fra : Allan Unnerup

Dato : 04-11-06 18:38

Hvordan

> Giv dem hver sit ID og hent dem med document.getElementById()

Ja, men hvordan jeg får fat i id="a<nummer>"? Jeg skal have genereret
tegnstrengen "a<nummer>"

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 04-11-06 19:39

On Sat, 4 Nov 2006 18:37:40 +0100, "Allan Unnerup" <alu@udkik.dk>
wrote:

>Hvordan

>Ja, men hvordan jeg får fat i id="a<nummer>"? Jeg skal have genereret
>tegnstrengen "a<nummer>"

Du kan gøre følgende

var antal = 10;

for (var i=0;i<antal;i++) {
var checkBox = document.getElementById('a' + i);
// brug checkBox.
}

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Allan Unnerup

Dato : 04-11-06 20:00

'a' + i

Det var præcis dette jeg savnede.

Jeg havde forsøgt med i.toString(), men jeg kunne ikke få det til at virke.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Martin

Dato : 05-11-06 11:33

Martin Mouritzen wrote:

> Du kan gøre følgende
>
> var antal = 10;
>
> for (var i=0;i<antal;i++) {
> var checkBox = document.getElementById('a' + i);
> // brug checkBox.
> }

Et lille sidespørgsmål, nu hvor vi er inde på det samme.
Kan man via dom træet se om aX er en checkbox?

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 05-11-06 12:47

On Sun, 05 Nov 2006 11:32:57 +0100, Martin <news@natten-i.dk> wrote:

>Et lille sidespørgsmål, nu hvor vi er inde på det samme.
>Kan man via dom træet se om aX er en checkbox?

Ja,

alert(element.type);

// Bør give enten text,submit,checkbox eller lign., hvis det er et
form element

--
Med venlig hilsen,
Martin Mouritzen.

Fra : Martin

Dato : 06-11-06 22:04

Martin Mouritzen wrote:

> Ja,
>
> alert(element.type);
>
> // Bør give enten text,submit,checkbox eller lign., hvis det er et
> form element

Ahh... perfekt!