Internet Explorer 7
Fra : Jan Tovgaard

Dato : 03-11-06 16:21

Internet Explorer 7 er frigivet, og det er nu IKKE mere muligt at lave en
window.close() som vist
nedenfor uden at man får en alert boks smidt i hovedet om man vil lukke
vinduet.

Dette virkede i Internet Explorer 6 og andre browsere.

Er der nogen der ved hvordan man kommer ud over dette problem?
Så man ikke får smidt alert boksen i hovedet! Ligesom i IE 6......

Måske kan nedenstående løses på en anden måde eller?

mvh jan

<SCRIPT type="text/javascript">

WindowName="";
var left, top;
left = (window.screen.availWidth - 400)/2;
top = (window.screen.availheight - 250)/2;
settings=
"toolbar=no,location=no,directories=no,"+
"status=no,menubar=no,scrollbars=no,"+
"resizable=no, top="+top+", left="+left+", height=250,width=400";

window.open('login.asp?p=ja&<%=Request.Querystring%>',WindowName,settings);

window.opener=self;
window.close();

</SCRIPT>

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-11-06 18:49

"Jan Tovgaard" <jantovgaard@yahoo.dk> writes:

> [...]
> vinduet.
>
> Dette virkede i Internet Explorer 6 og andre browsere.

*Nogle* andre browsere, men ikke alle.

> Er der nogen der ved hvordan man kommer ud over dette problem?

Ikke at jeg ved om det er muligt, men jeg håber det egentlig ikke.
Lige som popup'er ikke længere er sikre at bruge pga de mange måder
at blokere dem på, så er det at lukke vinduer man ikke selv har åbnet
måske, endelig, også ved at være ovre.

Husk at hvis man lukker et vindue som man ikke selv har åbnet, så
ved man ikke hvor lang en history brugeren pludselig mister.

/L

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-11-06 08:49

hvad hvis man vil lave et ikon på skrivebordet til en webside. Denne webside
er en loginboks,
som skal vises som et lille vindue midt i skærmbilledet. Ja, hvordan gør man
det så?!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-11-06 19:27

Jan Tovgaard pretended :
> [...]
> vinduet.

> Dette virkede i Internet Explorer 6 og andre browsere.

Den boks kom også i IE6, i hvert fald hvis det var det sidste vindue
der blev forsøgt lukket.

*****PLEASE NOTIFY THE SENDER IF YOU DO NOT RECEIVE THIS MESSAGE*****

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 06-11-06 11:17

> Den boks kom også i IE6, i hvert fald hvis det var det sidste vindue der
> blev forsøgt lukket.

Nej. Ikke med det lille hack der sætter
window.opener=self;

/Marten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-06 12:50

Marten Ølgaard skrev:

> Nej. Ikke med det lille hack der sætter
> window.opener=self;

Det var netop et hack - man bør ikke kunne sætte egenskaben
window.opener, og det er heldigvis rettet i IE7.

Jeg faldt lige over en side der hævder at have en fungerende
løsning til IE7 - men det virker ikke i min IE7

http://www.codeproject.com/useritems/Immediate_Close__new_try_.asp
http://gyros.dk/usenet/temp/ie7luk.html
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-11-06 13:29

> Jeg faldt lige over en side der hævder at have en fungerende
> løsning til IE7 - men det virker ikke i min IE7
>
> http://www.codeproject.com/useritems/Immediate_Close__new_try_.asp
> http://gyros.dk/usenet/temp/ie7luk.html

for mig virker det heller ikke. Det går galt vil jeg tro i create object af
Wscript....
vil jeg tro?... Tanken er ellers fin om at sende et ENTER key som hack, da
det jo er
det man skal gøre når boksen kommer frem.

Utrolig ærgeligt at det ikke lige fungere:(

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-06 13:51

Jan Tovgaard skrev:

> vil jeg tro?... Tanken er ellers fin om at sende et ENTER key
> som hack, da det jo er
> det man skal gøre når boksen kommer frem.
>
> Utrolig ærgeligt at det ikke lige fungere:(

Jeg er helt uenig. Dialogboksbeskyttelsen er intet værd hvis den
kan omgås med et javascript. Forestil dig hvad en spywareside kunne
få ud af et hack der klikker o.k. uden at involvere brugeren.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 06-11-06 14:08

Jeg er helt uenig. Dialogboksbeskyttelsen er intet værd hvis den

> kan omgås med et javascript. Forestil dig hvad en spywareside kunne

> få ud af et hack der klikker o.k. uden at involvere brugeren.

Det er til en intranet løsning:) Men egenligt mærkeligt at eksemplet ikke
virker, har faktisk set det flere steder nu!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-11-06 14:22

Jan Tovgaard skrev:

> Det er til en intranet løsning:)

Har du prøvet eksemplet på intranettet? Der er jo forskellige
sikkerhedszoner til inter- og intranet.

Men selv om intranettet er en mere "sikker" legeplads end
internettet, kan omgåelsen af "klik ja" være problematisk. Hvis
bare én maskine bliver inficeret, kan mange andre blive ramt på
denne måde.

Hvilken zone bliver html-emails i Outlook/OE i øvrigt vist i?