Tip en ven
Fra : SBK

Dato : 02-11-06 14:08

Er der nogen som har et godt tip til hvordan man laver en "tip en
ven" funktion som ikke inkluderer serverside scripting. Den
behøver ikke kunne identificerer siden men kan blot have
domain.com som reference. Desuden skal man kunne sende sit navn
og en besked til modtageren.

På forhånd tak ;)

Hvad er i øvrigt det bedste JS bibiliotek på nettet?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 14:18

"SBK" <mail@simonkampmann.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> behøver ikke kunne identificerer siden men kan blot have
> domain.com som reference. Desuden skal man kunne sende sit navn

Har du prøvet med:

Kig evt. her: http://www.ianr.unl.edu/internet/mailto.html

Neuhafen

Fra : SBK

Dato : 02-11-06 14:55

Det er da bestemt en løsning. Men det ville være godt, hvis man ikke
skulle over i email klienten, men kunne inddatere i en form direkte på
sitet.

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 15:10

> Det er da bestemt en løsning. Men det ville være godt, hvis man ikke
> skulle over i email klienten, men kunne inddatere i en form direkte på
> sitet.

Det kan du, så vidt jeg ved, ikke klare uden en form for script.
Med ASP benytter man en component som JMail e.l.
Jeg ved ikke hvordan man gør i andre sprog !

Neuhafen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 15:20

Neuhafen used his keyboard to write :
> Med ASP benytter man en component som JMail e.l.
> Jeg ved ikke hvordan man gør i andre sprog !

Man glæder sig over der findes gratis og indbyggede muligheder for at
afsende email ;)

"I read biographies of the greats, and they were so messed up that I
thought I'd better mess myself up. But I couldn't. I'm too small." -
Winona Ryder

Fra : Ukendt

Dato : 02-11-06 15:33

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Neuhafen used his keyboard to write :
>
> Man glæder sig over der findes gratis og indbyggede muligheder for at
> afsende email ;)

Hvor i dit svar ligger din hjælp på SBK's spørgsmål ?

Hvis du har noget at bidrage med, vil det hjælpe hvis du bruger klar
tale/skrift...

Neuhafen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 16:03

Neuhafen brought next idea :

> Hvor i dit svar ligger din hjælp på SBK's spørgsmål ?

Du så godt jeg skrev at det i de fleste øvrige sprog er indbygget
mulighed for at sende mail ? Det var da mindst ligeså meget hjælp som
at henvise til JMail komponenten til et forældet serverside sprog...

Money can't buy happiness, but neither can poverty.
- Leo Rosten

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 03-11-06 10:33

Og hvad får dig til at tro at der ikke er masser af gratis muligheder
i ASP? Inclusive indbygget?
Og bare fordi der er kommet ASP.NET betyder det ikke at ASP er
forældet.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-11-06 19:26

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] explained :
> Og hvad får dig til at tro at der ikke er masser af gratis muligheder
> i ASP? Inclusive indbygget?

Det er der sikkert også, men folk bruger dem som regel ikke
alligevel...

> Og bare fordi der er kommet ASP.NET betyder det ikke at ASP er
> forældet.

Tjow, den er da droppet fra udviklingen og MS satser på ASP.NET
istedet. Så jo, ASP classic er reelt forældet.

The illegal we do immediately. The unconstitutional takes a little
longer. - Henry Kissinger

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-11-06 11:59

Jens Peter Karlsen [FP-MVP] skrev:

> Og bare fordi der er kommet ASP.NET betyder det ikke at ASP er
> forældet.

Det er nu tæt på IMO. Der udvikles ikke videre på asp, og på
Microsofts udviklersider er det ikke let at finde asp uden et
påhæftet ".net":

<http://msdn2.microsoft.com/en-us/default.aspx>
<http://msdn.microsoft.com/developercenters/>

Asp fungerer selvfølgelig endnu og det bliver det nok ved med et
pænt stykke tid endnu. Men jeg ville ikke starte et større projekt
i asp i dag.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-06 13:09

> [...]
>

> Asp fungerer selvfølgelig endnu og det bliver det nok ved med et
> pænt stykke tid endnu. Men jeg ville ikke starte et større projekt

Og af netop den årsag, har jeg lige bestilt bogen "Beginning ASP.NET v.2.0"
Så må vi jo se om jeg kan lære noget !!!

God Weekend
Neuhafen !

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 05-11-06 22:53

Henrik Stidsen skrev:

> Det er der sikkert også, men folk bruger dem som regel ikke
> alligevel...

Jeg har nu sendt mange mails med CDONTS og CDO/CDOSYS - det
fungerer ganske fint.
--
Jens Gyldenkærne Clausen