Timestamp af form data
Fra : SBK

Dato : 02-11-06 13:15

Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan man laver en
timestamp automatisk når en person signer op via hjemmeside?

på forhånd tak.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 02-11-06 13:55

I din datetime colonne i databasen sæt defaultværdien til: =Date()
Databasen indsætter så selv datoen.

Fra : Thrane

Dato : 06-11-06 22:06

"Jens Peter Karlsen [FP-MVP]" <jpkarlsen@mvps.org> wrote in message
>I din datetime colonne i databasen sæt defaultværdien til: =Date()
> Databasen indsætter så selv datoen.

Hvilket kun giver datoen og ikke tiden...
PS. Vil du være rar at svare UNDER det du svare på?

/Thrane

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 07-11-06 09:35

I min database tager den fint klokkeslettet med.
Tror du ikke bare at det er din forespørgsel der specifikt udvælger
kun selve Datoen?
I øvrigt skrev jeg forkert. Det er getdate() og ikke bare date().

Fra : Thrane

Dato : 07-11-06 10:16

> I min database tager den fint klokkeslettet med.
> Tror du ikke bare at det er din forespørgsel der specifikt udvælger
> kun selve Datoen?
> I øvrigt skrev jeg forkert. Det er getdate() og ikke bare date().

Ok... For Date(), tager ikke noget klokkeslet med.
GetDate() skal bruges i kaldet, hvor Date() kan vises på siden...

Jens, vil du ikke tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

/Thrane

Fra : Thrane

Dato : 02-11-06 14:04

"SBK" <mail@simonkampmann.dk> wrote in message
> Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan man laver en
> timestamp automatisk når en person signer op via hjemmeside?

> [...]

Du kan lave et skjult felt der sender informationen med.
Kan bl.a. gøres i ASP med:
<% = Now() %>
Som giver dette format:
02-11-2006 14:02:32

/Thrane

Fra : SBK

Dato : 02-11-06 14:11

Tak begge. Men jeg har desværre ikke adgang til serverside
løsningen eller database - så data skal sendes med formen?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-11-06 14:24

SBK pretended :
> Tak begge. Men jeg har desværre ikke adgang til serverside
> løsningen eller database - så data skal sendes med formen?

Prøv at søge på javascript og timestamp på google, der er masser af
stof om hvordan man får JavaScript til at udskrive et timestamp. Du
skal så bare huske at det er klientens ur der bruges, det kan stilles
som klienten nu lige har lyst til det.

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Jens Peter Karlsen [~

Dato : 03-11-06 10:37