Problemer med vinduer
Fra : Chrisser

Dato : 02-11-06 08:52

Hej

Jeg har mit hovedvindue 'indhold' som ligger i en frame - det er fint. I
indhold viser jeg en masse poster, data med tilhørende billeder, klikker man
på at af disse links åbner jeg et nyt vindue med data + et nyt vindue med
billede 'xxx'.

Når mit vindue med data lukkes via en knap skal 'xxx' også lukkes
automatisk, det klarer en funktion der ligger i mit data vindue:
function lukX(){
if(eval('window.opener.xxx')=='[object]'){
window.opener.xxx.close();
}

Det fungerer, MEN:
Der er jo mulighed for at redigere data i datavinduet og dette gemmes, når
der gemmes skal 'indhold' opdateres, det gør jeg med:
window.opener.top.indhold.reload(true);

Det fungerer også, men når det er sket, ja så er der gået ged i hierakiet
sådan at jeg fra data stadig kan nå 'indhold', men ikke 'xxx' så jeg kan
ikke længere lukke det via lukX().

Som jeg ser det mistes forbindelsen mellem 'indhold' og 'xxx' hvis jeg
reloader indhold - er det noget der findes en løsning på ?

Det der reelt sker hvis jeg ikke har min if-test i lukX() er at jeg så får
en javascript fejl -> adgang nægtet - så pt. får jeg jo ingen fejl men jeg
vil hellere have mit vindue lukket...det vil brugerne også

Grunden til min længere forklaring er selvfølgelig at jeg ikke kan give jer
et link, men det må være et kendt problem så jeg håber på lidt hjælp
alligevel

Mvh
Chrisser

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-11-06 10:32

Chrisser skrev:

> Grunden til min længere forklaring er selvfølgelig at jeg ikke
> kan give jer et link, men det må være et kendt problem så jeg
> håber på lidt hjælp alligevel

Beklager - det er ikke et problem jeg har hørt om før, og uden et
link tager det for lang tid at kigge på.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen