Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Tilbagebetaling af skat
Fra : dkclaus

Dato : 23-06-01 11:16

Jeg læser på universitetet hvorfor jeg naturligvis modtager SU. Ved
siden af mine studier har jeg lavet noget konsulent- og
markedsføringsarbejde over Internettet. Jeg var del af en virtuel
organisation - hvilket i denne sammenhæng betyder at der ikke var nogen
kontorer, arbejdstider osv. Tværtimod var vi et mindre netværk der alene
arbejde over Internettet. I de sidste 2 år har jeg således modtaget en
række checks fra USA (det var amerikanske Internet-sites vi arbejdede
med). Disse checks har jeg efterfølgende fået sat ind på min konto og så
var det det! Ikke bare i den tro - men fordi at det var hvad jeg var
blevet oplyst - at pengene allerede var blevet beskattet i USA!

I 2000 tjener jeg så betydeligt mere end det er tilladt ved siden af SU
og som jeg er ved at undersøge hvordan jeg skal betale SU'en tilbage får
jeg chock'et - pengene er IKKE beskattet i USA på trods af hvad jeg var
blevet oplyst.

Dvs. at jeg nu står med en betydelig efterregning til det danske
skattevæsen. Ud over at være en smule irriteret er der naturligvis ikke
noget at gøre ved det - og jeg betaler og gladeligt det som jeg skal.

Det jeg imidlertid er bekymret om - og som jeg gerne vil spørge jer om
er følgende: Vil det få nogle konsekvenser at jeg stiller nede på mit
lokale skattekontor og kan fortælle at jeg mangler at betale noget skat
helt tilbage til 1999? Altså - selvfølgelig skal alt betales (jeg kan
nemt få udskrifter fra min bank hvor mine indbetalinger figurerer, så
beløbene er nemme at finde frem til), men vil der ske andet? Jeg tænker
på straffeansvar, større bøder osv.?

Jeg vil desuden meget gerne have tilkendegivelser på, hvordan jeg bedst
griber det her rod an.

På forhånd tak
Claus Pedersen

http://www.kandu.dk/