TDC Medarbejderbredbånd kan ikke leveres p~
Fra : Peter SD.

Dato : 17-11-06 20:00

Hej.

Hvad sker der nu lige for TDC ??

Jeg har bestilt medarbejderbredbånd, og fik på det tidspunkt at vide at de
sagtens kunne levere det til min Tele2 bærelinie (også kaldet en basislinie
af nogle selskaber), og ved henvendelse til Tele2 fik jeg samme besked......
For at være 100% sikker på at jeg ikke bare talte med en "ja-siger", ringede
jeg to gange til både TDC og Tele2, og stillede dette spørgsmål.... - ingen
problemer.....

Nu siger TDC så pludselig alligevel at de ikke kan levere
Medarbejderbredbånd til os, og at de da er ligeglade med at vi har en
bærelinie i forvejen, vi skal betale 950.- for at få den flyttet over til
TDC, og SÅ kan de levere medarbejderbredbånd.....

Kan det nu også passe ??

Iøvrigt oplever vi utrolig dårlig service fra TDC´s side, de kontaktede os
ikke engang med dette opståede "problem", det var først da vi fandt ud af at
de andre i firmaet blev tilsluttet idag, at vi selv ved at kontakte TDC fik
denne besked....
- vi har endda fået en ordrebekræftelse 29/10 på at TDC godt kunne levere
medarbejderbredbånd til os.....

--
Peter

Fra : Morten Guldager

Dato : 17-11-06 21:15

2006-11-17 Peter SD. wrote

> Jeg har bestilt medarbejderbredbånd, og fik på det tidspunkt at vide at de
> sagtens kunne levere det til min Tele2 bærelinie

Kan du forklare hvad dit nuværende setup er?

Hvilke Tele2 produkter har du? (af dem der leveres på dit
kobber naturligvis)

Jeg gætter på at du har en adsl af en eller anden slags.
Hvis du ikke lige ved det kan du fortælle hvad du har af
modem og sådan, så kan vi nok gætte os frem til det meste

/Morten
- som godt nok arbejder hos Tele2 men her taler for sig selv.

Fra : Peter SD.

Dato : 17-11-06 22:11

Hej.

Det lyder interesant....
- ikke mindst pga. at du er Tele2 medarbejder....

Jeg har ADSL via en SpeedStream 5100 og et lille Siemens filter....
- jeg har ikke telefonabonnement mere hos Tele2, men har fået konverteret
min linie, som før var en ISDN hos Tele2 til ren-kobber, bærelinie eller
basislinie (det er vel 3 udtryk for samme ting)....

Min hastighed er pt. 1024/512
og jeg er under UDBY centralen i 4300 Holbæk.

--
Peter

Fra : Peter SD.

Dato : 17-11-06 22:20

Hej igen.....

> Det lyder interesant....
> - ikke mindst pga. at du er Tele2 medarbejder....

Der skulle lige have været et " " i enden....

Jeg mener:
Du kan måske som Tele2 medarbejder sige mig om TDC er helt rundt på gulvet
nu, eller om der faktisk er noget om snakken.....

Det iøvrigt have været ok med den ekstra omkostning på 950.- som det er at
få flyttet vores bærelinie til TDC, men så skulle de (TDC) da bare have
meldt det klart ud fra starten af......

Og når hværken TDC eller Tele2 fra starten ser problemer i at bærelinien
bliver hos Tele2, så er det at vi bliver lidt forvirrede nu.....

--
Peter

Fra : Peter SD.

Dato : 17-11-06 22:28

Hej.

Jeg glemte lige....

Hos Tele2 fik jeg at vide at jeg bare skulle tilmelde den nye TDC-ADSL til
det Telefon-nummer jeg har haft tidligere hos Tele2, det ville stadig være
det der internt blev brugt hos Tele2, og ud fra dette ville det ikke være
noget problem for Tele2 at give TDC vores "kredsløbsnummer" som det vist
blev kladt......

Giver dette mening ??

--
Peter

Fra : Morten Guldager

Dato : 18-11-06 08:09

2006-11-17 Peter SD. wrote

> [...]
> min linie, som før var en ISDN hos Tele2 til ren-kobber, bærelinie eller
> basislinie (det er vel 3 udtryk for samme ting)....

Ok, når du har en SpeedStream tingest kører du på en ADSL
som delvist produceres via TDC's udstyr på centralerne.

Herfra bliver trafikken sendt via TDC's ATM net til Tele2.
(hvor jeg så tager over...)

Så det må være en ren administrativ hindring der driller TDC.

I eller rettere, når man vil have en adsl uden telefoni skal
man have en ren-kobber/bærelinie/basislinie ting. Den skal
være "overdraget" til ADSL leverandøren.

Den ADSL du har i dag er jo et sammensat produkt for Tele2
og TDC leverer hver sin halvdel. Men på papiret er det Tele2
der har råderet over linjen.

TDC må nok ikke "score" linjen til deres eget ADSL så længe
Tele2 sidder på den.
Altså skal du nok ud i at opsige den ene og så oprette den anden.
- hvilket så helt sikkert koster lidt offline dage.. hæhæ

Om du skal den dyre vel hen over et rigtigt telefonabonnement
hos TDC som du så kan opsige ved jeg ikke.

/Morten
- Som stadig er Tele2'er men her skriver på egne vejne.

Fra : Peter SD.

Dato : 18-11-06 09:18

Hej.

Men det vil sige at en (for brugeren at se) bærelinie hos Tele2 ikke kan
laves med ADSL fra TDC alligevel ??
- jeg har jo som bruger ingen jordisk change for at se at det i
virkeligheden rent faktisk ER en TDC-bærelinie vi har.....

> TDC må nok ikke "score" linjen til deres eget ADSL så længe
> Tele2 sidder på den.

Ok, der kan være nedskrevne regler om dette, som de har problemer med ??
- det undre meg så bare at 2 TDC medarbejdere i medarbejderbredbånds
afdelingen og 2 Tele2 medarbejdere alle har sagt ok til den løsning......

> Altså skal du nok ud i at opsige den ene og så oprette den anden.
> - hvilket så helt sikkert koster lidt offline dage.. hæhæ

Offlinedage har vi selvfølgelig ingen interesse i specielt selvfølgelig
pg.a. vores IP-telefoni, hvorfor jeg på mandag bare vil prøve at presse TDC
en tand mere, med min nyfundne viden om at det rent faktisk ER deres
basislinie i sidste ende....

> Om du skal den dyre vel hen over et rigtigt telefonabonnement
> hos TDC som du så kan opsige ved jeg ikke.

Så er der jo bare ikke mere at snakke om, hvis det skulle være løsningen, så
bliver vi hos Tele2, som vi iøvrigt har været udemærket tilfredse med.....
(Skiftet var kun pga. at medarbejderbredbånd var lidt billigere)

Iøvrigt bemærker jeg mig at en konvertering fra telefon til basislinie
koster 450.- hos Tele2, og 950.- hos TDC.....
Sjovt at der er den store forskel på 2 ens produkter, og at Tele2 som jo
bare vidresælger, rent faktisk er de billigste.....

--
Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 12:39

In news:Ikz7h.7$NN.5@news.get2net.dk,
Peter SD. <pshdo@tele.two.adsl.dk> typed:
> - jeg har jo som bruger ingen jordisk change for at se at det i
> virkeligheden rent faktisk ER en TDC-bærelinie vi har.....

Jo for det er TDC der ejer de kabler, men som de så udlejer til Tele2 i dit
tilfælde ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter SD.

Dato : 18-11-06 13:15

Hej.

> Jo for det er TDC der ejer de kabler, men som de så udlejer til Tele2 i
> dit tilfælde ;)

Jeg er godt klar over at TDC udlejer linierne til eks. Tele2, men hvorfor
det skal gøres til et problem at få TDC-ADSL på en linie som er TDC´s
egendom, og udlejet til Tele2, det forstår jeg ikke.......

For den almindelige forbruger er det da ualmindeligt svært at gennemskue
hvordan det hele hænger sammen, hvor er det lige at der står at det er TDC´s
linier som Tele2 lejer (og udlejer til kunderne), det er ikke ligefrem noget
der skiltes med......

Som sagt er det også langt billigere at konvertere fra eks. analog til
basislinie hos Tele2, end det er for det samme hos TDC....
- hvilket ved normal markedsføring antyder at det faktisk er lige omvendt,
nemlig at det var Tele2´s linier og at det er TDC der er
"mellemhandleren"......

Hos Tele2 står der iøvrigt heller ikke noget om at "hvis du konvertere til
basislinie hos os, så er du bundet til at blive hos os"....

Svjv. er det ikke længere lovligt at binde folk op på at de skal have
telefonabonnement hos samme udbyder som de har ADSL.....
- gælder dette princip ikke for bærelinier ??

--
Peter

Fra : N_B_DK

Dato : 18-11-06 13:59

In news:mOC7h.28$Tx.1@news.get2net.dk,
Peter SD. <pshdo@tele.two.adsl.dk> typed:
> Svjv. er det ikke længere lovligt at binde folk op på at de skal have
> telefonabonnement hos samme udbyder som de har ADSL.....
> - gælder dette princip ikke for bærelinier ??

For at Tele2 kan levere fastnet til dig, kræver det du har kabler, dem lejer
de af TDC, så kan selvsamme kabler ikke benyttes af TDC selv sålænge det er
Tele2 der lejer dem. (jo hvis der er indgået en aftale imellem dem om det
skal kunne lade sig gøre, denne aftale er ikke indgået, og det er i deres
fulde ret til ;) )

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Peter SD.

Dato : 18-11-06 21:39

Hej.

Måske kan jeg bare ikke formulere mig, for det føles lidt som om vi taler
forbi hinanden....

Hvis tilfældet var at jeg havde et almindeligt telefonabonnement hos Tele2,
så var/er det også en linie de lejer af TDC.....
- men på en almindelig telefonlinie som evt. jeg har/havde hos Tele2, kan
TDC (og andre) jo godt lægge en ADSL på.....

Igen:
Svjv. er det ikke længere lovligt at forlange at folk har telefonabonnement
samme sted som de vil have ADSL, korrekt ??

Hvad/hvor er forskellen så fra et rigtigt telefonabonnement og til en
basislinie ??
(Undskyld, men jeg forstår det ikke, og det er ikke fordi at jeg ikke vil
forstå det.....)

Jeg har en basislinie hos Tele2 (for mig at se at sammenligne med et
telefonabonnement hos samme) hvorpå der så pt ligger et ADSL produkt fra
selvsamme Tele2, men hvis jeg opsiger min ADSL hos Tele2, kan jeg godt
beholde basislinien (siger Tele2) denne vil så bare vil stå tom......
(Igen at sammenligne med at jeg kun havde almindelig telefon på et
almindelig telefonabonnement)
- hvorfor kan TDC så ikke lægge en ADSL på denne tomme basislinie....
TDC kan jo oven i købet sagtens på oplyst kredsløbsnummeret af Tele2, det
har Tele2 ihvertfald også oplyst......

Jeg forlanger jo ikke 2 stk ADSL på én linie, ej heller 2 stk
telefonabonnement på én linie.....
(Det ved jeg godt ikke kan lade sig gøre)
- det jeg har fået at vide (2 gange hos TDC og 2 gange hos Tele2) var jo kun
at jeg godt kunne beholde min basislinie hos Tele2, og uden problemer få
lagt TDC-ADSL "oven på" denne basislinie.....

--
Peter

Fra : Morten Guldager

Dato : 18-11-06 23:19

2006-11-18 Peter SD. wrote

> - det jeg har fået at vide (2 gange hos TDC og 2 gange hos Tele2) var jo kun
> at jeg godt kunne beholde min basislinie hos Tele2, og uden problemer få
> lagt TDC-ADSL "oven på" denne basislinie.....

Nej, det giver ingen mening. Hvis du vil have adsl uden telefoni skal du
have en bærelinje. Men den skal nødvændigvis gå hen til din adsl leverandør.

Hvordan hulen skulle de ellers hælde bits ned i linjen?

/Morten - som altså stadig er Tele2'er... og stadig har fri

Fra : Peter SD.

Dato : 19-11-06 09:39

Hej.

> [...]
> leverandør.

> Hvordan hulen skulle de ellers hælde bits ned i linjen?

Jamen det er der jeg har problemer med forståelsen, undskyld mig mange
gange.....

Hvis jeg har en almindelig fastnet-telefon, så har andre selskaber da ingen
problemer med at putte bits (ADSL) på den forbindelse.....
- og der går ledningen jo heller ikke hen til ADSL udbyderen......

Nå, men konklutionen bliver at vi bliver hos Tele2, det vil tage alt for
lang tid at få tjent de nyoprettelses- og konverterings- penge og hjem som
TDC skal have for noget rent administrativt arbejde.....
- som jeg læste her i tråden tidligere, så er det jo reelt en TDC-linie jeg
har, som Tele2 kun lejer af TDC, så det må reelt være ret nemt at ændre hvem
regningen for bærelinien skal sendes til fra TDC (mig eller Tele2)......
- og da det er TDC der også levere min ADSL det sidste stykke fra ATM
forbindelsen (som jeg også læste her), så må det også være nemt at ændre på
det, sikkert også rent administrativt......

Men dette lille projekt skal åbenbart koste:
- en del offline-dage
- nyoprettelse af telefon-linie
- konvertering fra telefonlinie til basislinie
- oprettelse af medarbejderbredbånd (da det nu ikke længere er gratis pga.
disse problemer)
Alt i alt mange penge.......

Men fair nok, havde de bare sagt det med det samme i de to selskaber, så var
diskutionen jo sluttet der, men man skal åbenbart ikke forvente at få et
brugbart svar når man ringer til supporten hos de to (vel nok) største på
markedet.....
- ikke engang når man ringe to gange til hvert selskab for at være helt
sikker....

--
Peter

Fra : JJ

Dato : 19-11-06 16:23

"Peter SD." <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote in message
> [...]
> på markedet.....
> - ikke engang når man ringe to gange til hvert selskab for at være helt

Det kunne jo også være dig der ikke havde udtrykt dig rigtig.

JJ

Fra : Peter SD.

Dato : 19-11-06 17:08

Hej.

> Det kunne jo også være dig der ikke havde udtrykt dig rigtig.

Precis....!

Jeg spurgte:
Kan man få TDC ADSL på en Tele2 bærelinie, hvis man beholder bærelinien hos
Tele2.....

- og JA, det var der ingen problemer i d. 25/9.....
(og heller ikke 26/9...)

Var det forkert spurgt ??

--
Peter

Fra : Morten Guldager

Dato : 19-11-06 19:16

2006-11-19 Peter SD. wrote

> [...]
> Tele2.....
>
> - og JA, det var der ingen problemer i d. 25/9.....

I dit første indlæg var det heller ikke helt klart for mig hvad du mente.

Men det du netop har skrevet er helt klart, og hertil må svaret være "nej"
(hvis jeg ellers selv ar fattet detaljerne rigtigt...)

/Morten - Stadig Tele2'er som skriver for sig selv her.

Fra : Peter SD.

Dato : 19-11-06 19:39

Hej.

Tak til jer alle for jeres svar.....

Det er helt iorden, hvis det ikke kan lade sig gøre.....
- sådan er det så bare......

Men bare nogle dog havde sagt det fra starten da jeg spurgte, så ville det
jo aldrig være kommet så langt......

Jeg sidder jo faktisk her med en ordrebekræftelse fra TDC d. 29/10.....

--
Peter