download med cybercity solo 8032/512
Fra : Poul Johannsen

Dato : 21-10-06 15:20

Hej

Jeg har et problem med mit solo 8 mbit, når jeg downloader uanset hjemmeside
så ligger downloadhastighed noget der ligner 2 mbit (ca 220 kb/s)
Hvad er der galt? Jeg har version 3.40 på min Zyxel P660R Router.
Er der en indstilling i router jeg skal udfører. Når jeg tjekker under
system status, så står der 8 mbit.

Mvh Poul

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 21-10-06 18:32

On Sat, 21 Oct 2006 16:19:44 +0200, "Poul Johannsen"
<poul_johannsen@privat.dk> wrote:

> [...]
>Hvad er der galt? Jeg har version 3.40 på min Zyxel P660R Router.
>Er der en indstilling i router jeg skal udfører. Når jeg tjekker under

Tja lidt lang afstand vil mit gæt være, men når du intet fortæller vil
alle bud der kommer være det rene gætværk.

Fra : Poul Johannsen

Dato : 21-10-06 20:11

Hej

> Tja lidt lang afstand vil mit gæt være, men når du intet fortæller vil
> alle bud der kommer være det rene gætværk.

Hvor lang der er til centralen ved jeg ikke. Jeg bor omkring midten i 6600
Vejen.
Selv Tptest3 siger omkring 7 mbit. Selv fra en ftptest server downloader jeg
nogle gange omkring 400 kb/s men burde jo ligger omkring 850 kb/s.

Mvh Poul

Fra : Dopedog

Dato : 21-10-06 20:35

> [...]
> jeg
> nogle gange omkring 400 kb/s men burde jo ligger omkring 850 kb/s.

Hvor har du de tal fra ? 8 mbit = 400-450 kb/s

Fra : Madsen58

Dato : 21-10-06 20:51

Dopedog wrote:

> Hvor har du de tal fra ? 8 mbit = 400-450 kb/s
Nej det er det ikke, men 8Mbit = 1MByt
--
Hilsen Madsen

Fra : Morten Guldager

Dato : 21-10-06 21:04

2006-10-21 Madsen58 wrote

> Nej det er det ikke, men 8Mbit = 1MByt

Jo for så vidt... Men man skal så ikke se på hvad windows (eller andet OS)
siger man downloader. Godt nok rapporteres det oftest som bytes/sekund, men
det er ikke et direkte udtryk for hvor mange bits der fræser igennem linjen.

Der er i praksis en hulens masse overhead på en ADSL. Mindst 10% til ATM laget,
omkring 40 bytes per IP pakke, og så lidt ekstra til TCP oven i.
(nogen har nok nogle mere præcise angivelser af typisk overhead)

Som tommelfingerregel plejer jeg at sige at 4Mbit/s ADSL bliver til lidt over
400Kbyte/s download.

/Morten

Fra : Dopedog

Dato : 22-10-06 12:45

> Nej det er det ikke, men 8Mbit = 1MByt
> --

Ups undskyld. Ved ikke lige hvad jeg tænkte på :s

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 21-10-06 21:03

On Sat, 21 Oct 2006 21:34:56 +0200, "Dopedog"
<ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:

>Hvor har du de tal fra ? 8 mbit = 400-450 kb/s

Forkert.
8 Mbit giver som regel en download på ca. 820 kb/s

Fra : Thomas N.

Dato : 21-10-06 21:09

On Sat, 21 Oct 2006 21:34:56 +0200, "Dopedog"
<ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> wrote:

>Hvor har du de tal fra ? 8 mbit = 400-450 kb/s

8 mbit (milibit) kommer man ikke langt med - derimod er 8Mbit
(Megabit) = 1 Mbyte/s (der går 8 bit på 1 byte) - der dog pga.
overhead i praksis er mere nær 850 Kb/s.

--
/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 21-10-06 21:36

On Sat, 21 Oct 2006 22:08:51 +0200, Thomas N. <me@home.here> wrote:

> 8 mbit (milibit) kommer man ikke langt med - derimod er 8Mbit
> (Megabit) = 1 Mbyte/s (der går 8 bit på 1 byte) - der dog pga.
> overhead i praksis er mere nær 850 Kb/s.

Hvis du nu *skal* fluekneppe, så er 8 Mbit faktisk *ikke* det samme
som 1 Mbyte/s, ligesom 8000 m ikke er det samme som 8 km/t.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Thomas N.

Dato : 21-10-06 22:23

On Sat, 21 Oct 2006 22:36:15 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Hvis du nu *skal* fluekneppe, så er 8 Mbit faktisk *ikke* det samme
>som 1 Mbyte/s, ligesom 8000 m ikke er det samme som 8 km/t.

Selvfølgelig ikke.
Nu var der heller ikke tre streger i mit lighedstegn, men når vi
snakker om en ADSL hastighed på 8Mbit så vil det i teorien svare til
en overførselshastighed på 1Mbyte/s ved fuldt udnyttet båndbredde -
men nej, man kan ikke automatisk sætte en tidsangivelse på, denne
mener jeg dog var implicit i lige denne diskussion.

--
/Thomas

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 21-10-06 22:37

Thomas N <me@home.here> skrev 2006-10-21:

> [...]
> snakker om en ADSL hastighed på 8Mbit så vil det i teorien svare til
> en overførselshastighed på 1Mbyte/s ved fuldt udnyttet båndbredde -

^^^ er 3 linier for at sige at der går 8 bits på en byte.

Thomas

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 21-10-06 23:05

On 21 Oct 2006 21:36:47 GMT, "Thomas S. Iversen"
<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>^^^ er 3 linier for at sige at der går 8 bits på en byte.
>
>Thomas
Gætværk :

2 i 3 potens = 8

Fra : Thomas N.

Dato : 22-10-06 11:26

<zensonic@zensonic.dk> wrote:

>^^^ er 3 linier for at sige at der går 8 bits på en byte.

Næh dette er 3 linier for at sige der går 8 bit på en byte:

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 22-10-06 09:11

On Sat, 21 Oct 2006 23:22:45 +0200, Thomas N. <me@home.here> wrote:

> Selvfølgelig ikke.
> Nu var der heller ikke tre streger i mit lighedstegn, men når [...]

Prøv at læse det du skrev igen: 8Mbit (Megabit) = 1 Mbyte/s

Det passer selvfølgelig ikke, fordi der er en tidsfaktor (/s) på den
ene side af det lighedsten. Du sammenligner altså en *mængde* med en
*hastighed*.

-A

Fra : Thomas N.

Dato : 22-10-06 11:17

On Sun, 22 Oct 2006 10:10:47 +0200, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Prøv at læse det du skrev igen: 8Mbit (Megabit) = 1 Mbyte/s

Hvorfor læser du ikke alt hvad jeg skriver i mit svar til dig, og
svarer uden for kontekst?

Jeg skrev også, som svar til dig:

"men nej, man kan ikke automatisk sætte en tidsangivelse på, denne
mener jeg dog var implicit i lige denne diskussion."

Og med denne diskussion mener jeg at vi snakker om ADSL forbindelsers
overførselskapacitet - det er mere end trivielt at snakke om en ADSL
forbindelses båndbredde uden at snakke om en tidsangivelse da man uden
tid ikke har det fjerneste at bruge den til.

>Det passer selvfølgelig ikke, fordi der er en tidsfaktor (/s) på den
>ene side af det lighedsten. Du sammenligner altså en *mængde* med en
>*hastighed*.

Vi er ikke uenige, det jeg selvfølgelig skulle have skrevet var
8Mbit/s = 1 Mbyte/s - det er jeg helt enig med dig i.

Længere er den vel ikke!

--
/Thomas

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 21-10-06 19:29

"Poul Johannsen" <poul_johannsen@privat.dk> wrote in message
> [...]
> Hvad er der galt? Jeg har version 3.40 på min Zyxel P660R Router.
> Er der en indstilling i router jeg skal udfører. Når jeg tjekker under

Du er jo nok på en central hvor de kun levere 2/0,5Mbit uden at informere
kunden

Fra : Poul Johannsen

Dato : 21-10-06 20:10

Hej

> Du er jo nok på en central hvor de kun levere 2/0,5Mbit uden at informere
> kunden

Hmmm. Selv TDC kunne leverer 8 mbit, så Cybercity burde også kunne det. Hvor

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-10-06 14:35

> Hmmm. Selv TDC kunne leverer 8 mbit, så Cybercity burde også kunne det.

Hvis du er på en TDC Bitstream central, leverer Cybercity max 2 Mbit/512
Kbit.
Årsagen er sikkert, at TDC opkræver en horribel pris[1] fra wholesale
kunder, som ønsker at levere 4 eller 8 Mbit på Bitstream centraler i forhold
til, hvad en forbindelse på under 2 Mbit koster - især i periferi.

[1]
http://itst.dk/static/Samtrafik/samtrafikaftaler/ADSL-ATM%20Bilag%202%20v%20standard%2001%2007%202005.doc

//jesper

Fra : Stoffer

Dato : 27-10-06 16:02

"Jesper Nielsen" <jni_fullrate@hotmail.invalid> wrote in message

> [...]
> kunder, som ønsker at levere 4 eller 8 Mbit på Bitstream centraler i
> forhold til, hvad en forbindelse på under 2 Mbit koster - især i periferi.

CC har lige smidt en 4 mbit solo ordre videre på min linje til tdc.
Og har tidligere gjort det 3 gange med 8 mbit.
Jeg er på en BSA.

Såvidt jeg kunne forstå var der sat en midlertidig stopper for mere end 2
mbit på BSA, men en ved KS sendte alligevel ordren afsted

Så må vi se om der sker noget i næste uge.. Ellers kan det opsiges uden
binding.