Kan en SpeedStream 5100 bruges til noget?
Fra : Filip Skjerning

Dato : 18-10-06 14:57

Jeg har skiftet internetudbyder og dermed også det udstyr, selskaberne
sender ud sammen med abonnementet. Jeg er skiftet fra Tele2 og de har
skrevet til mig:
"... Du skal selv sørge for at kassere modem og skillefilter på en
miljømæssig korrekt måde. ..."
Det må jo betyde, at Tele2 ikke synes udstyret er en vendekasse værd.
Det er en SpeedStream 5100 og en lille Siemens-boks, som vel er
skillefiltret(?).
Men er det fuldstændig værdiløst og ikke bedre værd end at kasseres,
eller kan det betale sig at gemme/bruge/sælge det?

--
Venlig hilsen Filip Skjerning

www.skjerning.net - www.cns-quartet.dk - www.imusik.dk

Fra : Hans

Dato : 18-10-06 15:46

Filip Skjerning wrote:
> [...]
> Men er det fuldstændig værdiløst og ikke bedre værd end at kasseres,
> eller kan det betale sig at gemme/bruge/sælge det?

Prøv i gruppen news:dk.marked.privat.edb.ekstern og se hvad der sker.

Hans

Fra : N

Dato : 18-10-06 22:47

> Men er det fuldstændig værdiløst og ikke bedre værd end at kasseres, eller
> kan det betale sig at gemme/bruge/sælge det?

Hm, sælge... Tja alle der bestiller ADSL, uanset udbyder, får per automatik
et nyt sæt udstyr tilsendt/udleveret, så....
Held og lykke. Den sidste idiot er sikkert ikke født endnu.

Fra : Filip Skjerning

Dato : 19-10-06 09:44

N skrev:

> Hm, sælge... Tja alle der bestiller ADSL, uanset udbyder, får per automatik
> et nyt sæt udstyr tilsendt/udleveret, så....
> Held og lykke. Den sidste idiot er sikkert ikke født endnu.

OK. Det lyder ikke, som det er besværet værd at prøve at sælge den
(hvilket jeg egentlig heller ikke regnede med). Og da begge svar, jeg
har fået, handler om muligheden for at sælge, går jeg også ud fra, at
jeg ikke rigtig kan bruge den til noget selv, hvis jeg beholder den. Så
den ryger nok bare ud.

Tak for tilbagemeldingerne.

Fra : Gadunka

Dato : 19-10-06 11:04

Filip Skjerning den 19-10-2006 10:43:

> går jeg også ud fra, at
> jeg ikke rigtig kan bruge den til noget selv, hvis jeg beholder den. Så
> den ryger nok bare ud.

Da jeg forleden var udsat for et lynnedslag som bla. ødelagde mit
speedstream modem, var jeg glad for at have nogen reserver liggende (3 stks)

Fra : Filip Skjerning

Dato : 19-10-06 17:46

Gadunka skrev:
> Filip Skjerning den 19-10-2006 10:43:

> Da jeg forleden var udsat for et lynnedslag som bla. ødelagde mit
> speedstream modem, var jeg glad for at have nogen reserver liggende (3
> stks)

Ja, så kan det jo være en fordel at have dem på lager. Min nye udbyder
(Fullrate) har dog leveret mig en Zyxel router, så jeg tror ikke, et
adsl-modem kan gøre nogen gavn her. Og hvis jeg engang skifter til en
anden udbyder, er Speedstream'en nok så forældet, at den alligevel ikke
gør gavn.

Men tak for svaret.

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 26-10-06 21:00

Filip Skjerning skrev:

> Det må jo betyde, at Tele2 ikke synes udstyret er en vendekasse værd.

Jeps meget normalt.

> [...]
> Men er det fuldstændig værdiløst og ikke bedre værd end at kasseres,
> eller kan det betale sig at gemme/bruge/sælge det?

gem det, skillefiltret kan blive meget nyttigt, lige pludseligt,
specielt, hvsi det er et af den gamle type med RJ stik i.

Ellers er jeg de gladelig aftager af delene, hvis jeg bor et sted i
nærheden af dig....

Klaus

Fra : Filip Skjerning

Dato : 31-10-06 23:31

Klaus D. Mikkelsen (google groups) skrev:

> [...]
> specielt, hvsi det er et af den gamle type med RJ stik i.
>
> Ellers er jeg de gladelig aftager af delene, hvis jeg bor et sted i

Jeg regner ikke med at skulle bruge det - ved i hvert fald ikke til hvad.
Jeg bor 2760 Måløv.