Skægt brev fra TDC Webspeed
Fra : Anders Nielsen

Dato : 27-11-06 16:40

Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker, og i den
forbindelse sendte jeg en mail til vores nuværende udbyder, TDC Webspeed.
Kort sagt stod der i mit brev, at vi havde tænkt os at flytte selskab, med
mindre de ville matche det tilbud, vi havde set hos den anden udbyder. Så
kom svaret:

Tak for din henvendelse

Vi følger hele tiden udviklingen på bredbåndsmarkedet og arbejder løbende
med at tilpasse og udvikle vores produkter og hastigheder.

Vi vil gerne tilbyde de rigtig høje bredbåndshastigheder til de kunder, der
efterspørger dem, og vi arbejder derfor på at kunne lancere produkter med
høje bredbåndshastigheder inden for en overskuelig fremtid.

Priserne på Webspeed er tilpasset konkurrencesituationen på markedet. Vi har
ikke nogen politik om at have en bestemt pris i forhold til andre. Derfor
reagerer vi heller ikke umiddelbart på ændringer hos vores konkurrenter, men
tilpasser vores priser i forbindelse med ændringer af vores hastigheder,
hvilket er sket flere gange i løbet af de senere år.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 80 80 40 10.

Venlig hilsen

[censureret]
Kunderådgiver

Så ved I det. Webspeed er - ifølge dem selv - tilpasset
konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende sådan
noget ud til kunderne.

Fra : gil

Dato : 27-11-06 16:49

Anders Nielsen skrev:

>Det virker underligt at sende sådan
>noget ud til kunderne.

Hvorfor det?

--
gil

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-11-06 16:53

"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
> priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende

Syntes du?
Jeg syntes det er flot at de overhovedet svarer på din henvendelse. De giver
tilmed en udmærket forklaring på deres politik.
Har du overvejet at der findes andre konkurrenceparametre end "bare at være
billigst"? Det er forståeligt at en seriøs udbyder ikke gider at deltage i
det race. De forklarer tilmed at de i stedet har valgt at give kunderne
højere hastighed, i stedet for at bevidstløst at sænke priserne.

Fra : Anders Nielsen

Dato : 27-11-06 20:45

> Jeg syntes det er flot at de overhovedet svarer på din henvendelse.
Selvfølgelig svarer de; enhver virkesomhed med bare lidt respekt for sig
selv svarer da på alle kundehenvendelser.

>Har du overvejet at der findes andre konkurrenceparametre end "bare at være
>billigst"?
Jo, måske er et af deres parametre at løse færrest problemer per
teknikerbesøg. Da vores forbindelse i sin tid begyndte at blive ustabil,
krævede det et sted mellem 5 og 8 teknikerbesøg, før det var løst. Dermed
ikke sagt, at det er et typisk problem - jeg tvivler bare på, deres kvalitet
generelt set er så meget bedre end alle mulige andres (jeg går ud fra, det
er kvalitet, du hentyder til, når du skriver 'andre konkurrenceparametre').

Mht. svaret fra kundeservice var det selvmodsigende, og vildledende, hvorfor
jeg postede det her.
Selvmodsigende: Man kan ikke have priser, der er tilpasset
konkurrencesituationen, uden at interessere sig for, hvad konkurrenterne
koster. Selvfølgelig gør de det, eller kan man ikke drive forretning!
Vildledende: De fortæller mig, at prisene er tilpasset
konkurrnecesituationen. Og her mener de kun priserne og ikke evt. andre
parametre. Men priserne netop ikke er specielt gode i forhold til, hvad man
generelt forvente i dag.

>De forklarer tilmed at de i stedet har valgt at give kunderne højere
>hastighed, i stedet for at bevidstløst at sænke priserne.
Det, du beskriver, virker for mig blot som en typisk måde for ADSL-udbyderne
at narre kunder til at betale lige så meget, som de gjorde før, ved en
prisnedsættelse. Når priserne går ned, skal kunderne aktivt henvende sig (og
betale nedkoblingsgebyr) for at mærke noget til prisnedsættelsen.

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-11-06 11:27

Anders Nielsen skrev:

> [...]
> prisnedsættelse. Når priserne går ned, skal kunderne aktivt henvende sig (og
> betale nedkoblingsgebyr) for at mærke noget til prisnedsættelsen.

Hvorfor blander du ADSL ind i et webspeed produkt?

Lars B

Fra : Anders Nielsen

Dato : 28-11-06 13:46

Jeg skrev forkert. Hvorfor er det overhovedet værd at nævne?

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-11-06 16:05

Anders Nielsen skrev:
> Jeg skrev forkert. Hvorfor er det overhovedet værd at nævne?

Fordi du sammenligner 2 vidt forskellige "produkter". Det ville være det
samme som at sammenligne priserne for bus-transport, med
tog-transport... du kommer frem med begge dele, men der er forskellige
omkostninger ved de 2 transportformer - ligeså på kabel og DSL.

Lars B

Fra : Lars Jensen

Dato : 27-11-06 16:59

Anders Nielsen skrev:

>Det virker underligt at sende sådan noget ud til kunderne.

De kunne også have valgt ikke at svare dig.

Jeg synes det er godt formuleret og godt svaret.

Lars B

Fra : Peter

Dato : 27-11-06 21:31

> [...]
> konkurrenter, men tilpasser vores priser i forbindelse med ændringer af
> vores hastigheder, hvilket er sket flere gange i løbet af de senere år.

Jeg kan meget bedre forstå TDC's svar til sig, efter at have læst svarene på
dit indlæg.

De viser meget tydeligt hvilke kunder TDC har, og hvor de kan behandle dem
som de syntes bedst.

PeterB

Fra : gil

Dato : 27-11-06 22:34

Anders Nielsen skrev:

> [...]
> mindre de ville matche det tilbud, vi havde set hos den anden udbyder. Så

Og dit forsøg på at lege købmand gik ikke, ergo må konklusionen være; flyt.

--
gil

Fra : Anders Nielsen

Dato : 27-11-06 23:42

>Og dit forsøg på at lege købmand gik ikke, ergo må konklusionen være; flyt.
Nej, den gik ikke. :) Det ville i bund og grund også være ret upassende,
hvis de gik og lavede skjult forskelsbehandling.
Jeg har bare læst om en anden bruger her på forummet, der fik en særordning,
da han truede med at skifte selskab. De tilbød vist at øge hans hastighed i
en begrænset periode.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-12-06 13:23

> [...]
> Jeg har bare læst om en anden bruger her på forummet, der fik en
> særordning, da han truede med at skifte selskab. De tilbød vist at øge

Det indlæg læste jeg også og undrede mig såre. Det har altid været min
oplevelse at TDC ikke begiver sig af med den slags "tyrkisk bazar" prutten
om prisen. En væsentligt positiv ting i min bog. Forskelsbehandling er
forkert - uanset om den er til min eller andres fordel. Jeg tænker at TDC
faktisk har haft begået en fejl i hans tilfælde og han derfor har fået et
tilbud om en gratis måned e.l. som godtgørelse, hvilket er helt ok.

mvh
/Kasper

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-11-06 08:14

"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker

Nøj, det var et langt ord .... men ikke længere end
speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-11-06 10:51

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> "Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nøj, det var et langt ord .... men ikke længere end
> speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode!

Konstantinopolitanerinde - siges at være det længste ikke-sammensatte
ord på dansk ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 29-11-06 21:44

On 28 nov 2006, Per Rønne wrote in dk.edb.internet.udbydere:

> Konstantinopolitanerinde - siges at være det længste
> ikke-sammensatte ord på dansk ...

Min dansklærer sagde sgu det var
sporvogneskinneskidtskrabersangforeningsformandspost!

Siger du han lyver?

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-11-06 22:33

Palle Jensen <palle.nospam@gmail.com> skrev :

>Siger du han lyver?

Nej, men det er sammensat af flere ord.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Per Rønne

Dato : 28-11-06 10:51

Anders Nielsen <anders_nielsen@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
> priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende sådan

Og hvad er det følgende produkt koster hos dem:

2 Mbit/s ned, 1/ 2Mbit/s op, med fast IP-adresse, router med indbygget
DHCP-server og 4-ports switch, IP-telefoni [betaling for brug] gennem
router, som også kan fås som trådløs.

Hos FullRate får jeg det i dag til 299 kroner om måneden. Med 90 kroner
ekstra kan jeg få uploadhastigheden op på 2 Mbit/s, med 100 kroner
ekstra downloadhastigheden til 20 Mbit/s.

Mon man kan få 20 Mbit/s ned, 2 Mbit/s op, fast IP-adresse og router
stillet til rådighed og med inkluderet IP-telefoni med forbrugsbetaling
for 489 kroner om måneden gennem webspeed?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anders Nielsen

Dato : 28-11-06 13:44

Næppe! Det er også noget møg at Fullrate ikke dækker Værløse. Så stod valget
ret klart.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-12-06 13:13

"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Næppe! Det er også noget møg at Fullrate ikke dækker Værløse. Så stod
> valget ret klart.

Det er jo så også et konkurrenceparameter at dække andet end dele af
København.

mvh
/Kasper

Fra : ebbe

Dato : 29-11-06 15:16

> [...]
> mindre de ville matche det tilbud, vi havde set hos den anden udbyder. Så
Tak for det Anders.
Jeg læser altid med stor fornøjelse hvordan TDC forklarer sin tilgang til
markedet.
Og den her er altså ok underholdende selv om den langt fra er i top 10
Der skal meget til.

Samtidigg er det da meget rart at få sort på hvidt at prisen på webspeed er
sat
efter markedsprisen på øvrige 'bredbånds'produkter.
Elle sagt på en anden måde at prisen er sat efter en nøje afvejning af,
hvordan
de plukker kunderne mest muligt, uden de løber skrigende væk (den vej tog
jeg nu allerede inden min første adsl).

> Tak for din henvendelse
>
> Vi følger hele tiden udviklingen på bredbåndsmarkedet og arbejder løbende
> med at tilpasse og udvikle vores produkter og hastigheder.
(vi lancerer nye produkter i det tempo de gamle mister omsætning)

> Vi vil gerne tilbyde de rigtig høje bredbåndshastigheder til de kunder,
> der efterspørger dem, og vi arbejder derfor på at kunne lancere produkter
> med høje bredbåndshastigheder inden for en overskuelig fremtid.
(vi har set at 20 mbit sælger ok, og vi skal nok komme med på vognen)

> [...]
> konkurrenter, men tilpasser vores priser i forbindelse med ændringer af
> vores hastigheder, hvilket er sket flere gange i løbet af de senere år.
(når du først er i nettet, så sætter vi ikke prisen ned frivilligt - om vi
så skal kalde
produktet noget andet)

> [...]
> konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
> priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende
Du fik altså ikke noget konkret ud af henvendelsen?
Hvis du er på vej væk fra TDC, så kan jeg kun gratulere

ebbe

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 29-11-06 16:16

On Wed, 29 Nov 2006 15:16:05 +0100, "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk>
wrote:

> Elle sagt på en anden måde at prisen er sat efter en nøje afvejning af,
> hvordan de plukker kunderne mest muligt, uden de løber skrigende væk

Selvfølgelig gør de det. Tror du, der er nogen Internet-leverandører,
der forærer det væk for sjov? Tror du ikke, de har de firmaer fordi,
de gerne vil tjene nogle penge.

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : ebbe

Dato : 30-11-06 12:58

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Selvfølgelig gør de det. Tror du, der er nogen Internet-leverandører,
> der forærer det væk for sjov? Tror du ikke, de har de firmaer fordi,
> de gerne vil tjene nogle penge.

Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
At priserne dækker over svimlende fortjenester.
Jeg ville føle mig bondefanget hvis jeg var kunde i det firma.

Fra : 8270

Dato : 30-11-06 13:45

ebbe wrote:

> Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
> At priserne dækker over svimlende fortjenester.
> Jeg ville føle mig bondefanget hvis jeg var kunde i det firma.

Det gør jeg ikke. Jeg betaler gerne for et produkt der bare virker, og
som bakkes op af en kompetent kundeservice. Jeg ved godt at de fleste
danskere fokuserer 95% på prisen og 5% på kvaliten, men det gør jeg
altså ikke.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Peter

Dato : 30-11-06 22:26

"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse
> som bakkes op af en kompetent kundeservice. Jeg ved godt at de fleste
> danskere fokuserer 95% på prisen og 5% på kvaliten, men det gør jeg altså
> ikke.

Problemet er jo bare, at en kompetent kundeservice, kan TDC jo ikke længere
tilbyde.
4 gange ud af 5, får du en supporter i telefon, (efter at have ventet en
lille ½ time)
som næsten ikke aner hvad bredbånd er.

PeterB

Fra : 8270

Dato : 30-11-06 22:41

Peter wrote:

> [...]
> tilbyde.
> 4 gange ud af 5, får du en supporter i telefon, (efter at have ventet en

Det passer ikke med hvad jeg har oplevet, tværtimod.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Fra : Kasper Bergh

Dato : 02-12-06 13:15

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere tilbyde.
> 4 gange ud af 5, får du en supporter i telefon, (efter at have ventet en

Har du da Webspeed siden du udtaler dig om deres kundeservice?

(Hint: Din IP adresse er en ADSL IP)

mvh
/Kasper

Fra : gil

Dato : 30-11-06 14:06

ebbe skrev:

> Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
> At priserne dækker over svimlende fortjenester.
> Jeg ville føle mig bondefanget hvis jeg var kunde i det firma.

Pris og kvalitet hænger sammen.

--
gil

Fra : Anders Nielsen

Dato : 30-11-06 19:13

Der er nok noget om snakken. Selve kvaliteten på mit Webspeed har ikke været
noget at skrive hjem om, men deres teknikere kommer farende ud i gennemsnit
én dag efter, man ringer med et problem, og de tager deres telefoner meget
hurtigt.
Jeg aner så ikke, hvordan længe det tager med Tele2, skal jeg ærligt
indrømme. Men ligefrem at give 105 kr.* om måneden for denne hurtige
service, det er for meget.

*Så meget sparer jeg om måneden på en 1,0/0,5 Mbit/s-forbindelse ved at
benytte Tele2 frem for TDC.

Fra : gil

Dato : 30-11-06 20:54

Anders Nielsen skrev:

> [...]
> én dag efter, man ringer med et problem, og de tager deres telefoner meget

Tre og et halvt år med Webspeed, ét teknikker besøg, gratis, dimsen der
kom med 'gør det selv' pakken, og som skulle kunne dele signalet fra to
til tre, virkede ikke efter hensigten; TDC monterede ny kvit og frit. Ét
tilfælde af nedetid ifm. med et større tordenvejr; oppetid > 99%.

--
gil

Fra : Lars Jensen

Dato : 30-11-06 18:49

ebbe skrev:
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
> At priserne dækker over svimlende fortjenester.

Kunne du ikke uddybe dit enorme kendskab til udgifterne ved at drive
internetforretning på kabelnettet?

Umiddelbart vil jeg tro at dit kendskab er noget nær ikke eksisterende...

Lars B

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 30-11-06 18:51

> Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.

Tomme tønder buldrer mest.

> At priserne dækker over svimlende fortjenester.

The proof is in the pudding.

> Jeg ville føle mig bondefanget hvis jeg var kunde i det firma.

Men det er du jo heldigvis ikke, så det gør du ikke.

Thomas