|
| Skægt brev fra TDC Webspeed Fra : Anders Nielsen |
Dato : 27-11-06 16:40 |
|
Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker, og i den
forbindelse sendte jeg en mail til vores nuværende udbyder, TDC Webspeed.
Kort sagt stod der i mit brev, at vi havde tænkt os at flytte selskab, med
mindre de ville matche det tilbud, vi havde set hos den anden udbyder. Så
kom svaret:
---------------------------------------------------
Tak for din henvendelse
Vi følger hele tiden udviklingen på bredbåndsmarkedet og arbejder løbende
med at tilpasse og udvikle vores produkter og hastigheder.
Vi vil gerne tilbyde de rigtig høje bredbåndshastigheder til de kunder, der
efterspørger dem, og vi arbejder derfor på at kunne lancere produkter med
høje bredbåndshastigheder inden for en overskuelig fremtid.
Priserne på Webspeed er tilpasset konkurrencesituationen på markedet. Vi har
ikke nogen politik om at have en bestemt pris i forhold til andre. Derfor
reagerer vi heller ikke umiddelbart på ændringer hos vores konkurrenter, men
tilpasser vores priser i forbindelse med ændringer af vores hastigheder,
hvilket er sket flere gange i løbet af de senere år.
Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 80 80 40 10.
Venlig hilsen
[censureret]
Kunderådgiver
--------------------------------------------------
Så ved I det. Webspeed er - ifølge dem selv - tilpasset
konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende sådan
noget ud til kunderne.
| |
gil (27-11-2006)
| Kommentar Fra : gil |
Dato : 27-11-06 16:49 |
|
Anders Nielsen skrev:
>
>Det virker underligt at sende sådan
>noget ud til kunderne.
>
Hvorfor det?
--
gil
| |
Allan Soerensen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Allan Soerensen |
Dato : 27-11-06 16:53 |
|
"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:456b06ef$0$20329$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> Så ved I det. Webspeed er - ifølge dem selv - tilpasset
> konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
> priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende
> sådan noget ud til kunderne.
Syntes du?
Jeg syntes det er flot at de overhovedet svarer på din henvendelse. De giver
tilmed en udmærket forklaring på deres politik.
Har du overvejet at der findes andre konkurrenceparametre end "bare at være
billigst"? Det er forståeligt at en seriøs udbyder ikke gider at deltage i
det race. De forklarer tilmed at de i stedet har valgt at give kunderne
højere hastighed, i stedet for at bevidstløst at sænke priserne.
| |
Anders Nielsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Anders Nielsen |
Dato : 27-11-06 20:45 |
|
> Jeg syntes det er flot at de overhovedet svarer på din henvendelse.
Selvfølgelig svarer de; enhver virkesomhed med bare lidt respekt for sig
selv svarer da på alle kundehenvendelser.
>Har du overvejet at der findes andre konkurrenceparametre end "bare at være
>billigst"?
Jo, måske er et af deres parametre at løse færrest problemer per
teknikerbesøg. Da vores forbindelse i sin tid begyndte at blive ustabil,
krævede det et sted mellem 5 og 8 teknikerbesøg, før det var løst. Dermed
ikke sagt, at det er et typisk problem - jeg tvivler bare på, deres kvalitet
generelt set er så meget bedre end alle mulige andres (jeg går ud fra, det
er kvalitet, du hentyder til, når du skriver 'andre konkurrenceparametre').
Mht. svaret fra kundeservice var det selvmodsigende, og vildledende, hvorfor
jeg postede det her.
Selvmodsigende: Man kan ikke have priser, der er tilpasset
konkurrencesituationen, uden at interessere sig for, hvad konkurrenterne
koster. Selvfølgelig gør de det, eller kan man ikke drive forretning!
Vildledende: De fortæller mig, at prisene er tilpasset
konkurrnecesituationen. Og her mener de kun priserne og ikke evt. andre
parametre. Men priserne netop ikke er specielt gode i forhold til, hvad man
generelt forvente i dag.
>De forklarer tilmed at de i stedet har valgt at give kunderne højere
>hastighed, i stedet for at bevidstløst at sænke priserne.
Det, du beskriver, virker for mig blot som en typisk måde for ADSL-udbyderne
at narre kunder til at betale lige så meget, som de gjorde før, ved en
prisnedsættelse. Når priserne går ned, skal kunderne aktivt henvende sig (og
betale nedkoblingsgebyr) for at mærke noget til prisnedsættelsen.
"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:456b09d7$0$927$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:456b06ef$0$20329$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> Så ved I det. Webspeed er - ifølge dem selv - tilpasset
>> konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
>> priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende
>> sådan noget ud til kunderne.
>
> Syntes du?
> Jeg syntes det er flot at de overhovedet svarer på din henvendelse. De
> giver tilmed en udmærket forklaring på deres politik.
> Har du overvejet at der findes andre konkurrenceparametre end "bare at
> være billigst"? Det er forståeligt at en seriøs udbyder ikke gider at
> deltage i det race. De forklarer tilmed at de i stedet har valgt at give
> kunderne højere hastighed, i stedet for at bevidstløst at sænke priserne.
>
| |
Lars Jensen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 28-11-06 11:27 |
|
Anders Nielsen skrev:
> Det, du beskriver, virker for mig blot som en typisk måde for ADSL-udbyderne
> at narre kunder til at betale lige så meget, som de gjorde før, ved en
> prisnedsættelse. Når priserne går ned, skal kunderne aktivt henvende sig (og
> betale nedkoblingsgebyr) for at mærke noget til prisnedsættelsen.
Hvorfor blander du ADSL ind i et webspeed produkt?
Lars B
| |
Anders Nielsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Anders Nielsen |
Dato : 28-11-06 13:46 |
|
Jeg skrev forkert. Hvorfor er det overhovedet værd at nævne?
"Lars Jensen" <lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:456c0ee5$0$4157$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Anders Nielsen skrev:
>
>> Det, du beskriver, virker for mig blot som en typisk måde for
>> ADSL-udbyderne at narre kunder til at betale lige så meget, som de gjorde
>> før, ved en prisnedsættelse. Når priserne går ned, skal kunderne aktivt
>> henvende sig (og betale nedkoblingsgebyr) for at mærke noget til
>> prisnedsættelsen.
>
> Hvorfor blander du ADSL ind i et webspeed produkt?
>
> Lars B
| |
Lars Jensen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 28-11-06 16:05 |
|
Anders Nielsen skrev:
> Jeg skrev forkert. Hvorfor er det overhovedet værd at nævne?
Fordi du sammenligner 2 vidt forskellige "produkter". Det ville være det
samme som at sammenligne priserne for bus-transport, med
tog-transport... du kommer frem med begge dele, men der er forskellige
omkostninger ved de 2 transportformer - ligeså på kabel og DSL.
Lars B
| |
Lars Jensen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 27-11-06 16:59 |
|
Anders Nielsen skrev:
>Det virker underligt at sende sådan noget ud til kunderne.
De kunne også have valgt ikke at svare dig.
Jeg synes det er godt formuleret og godt svaret.
Lars B
| |
Peter (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 27-11-06 21:31 |
|
"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:456b06ef$0$20329$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker, og i den
> forbindelse sendte jeg en mail til vores nuværende udbyder, TDC Webspeed.
> Kort sagt stod der i mit brev, at vi havde tænkt os at flytte selskab, med
> mindre de ville matche det tilbud, vi havde set hos den anden udbyder. Så
> kom svaret:
>
> ---------------------------------------------------
> Tak for din henvendelse
>
> Vi følger hele tiden udviklingen på bredbåndsmarkedet og arbejder løbende
> med at tilpasse og udvikle vores produkter og hastigheder.
>
> Vi vil gerne tilbyde de rigtig høje bredbåndshastigheder til de kunder,
> der efterspørger dem, og vi arbejder derfor på at kunne lancere produkter
> med høje bredbåndshastigheder inden for en overskuelig fremtid.
>
> Priserne på Webspeed er tilpasset konkurrencesituationen på markedet. Vi
> har ikke nogen politik om at have en bestemt pris i forhold til andre.
> Derfor reagerer vi heller ikke umiddelbart på ændringer hos vores
> konkurrenter, men tilpasser vores priser i forbindelse med ændringer af
> vores hastigheder, hvilket er sket flere gange i løbet af de senere år.
Jeg kan meget bedre forstå TDC's svar til sig, efter at have læst svarene på
dit indlæg.
De viser meget tydeligt hvilke kunder TDC har, og hvor de kan behandle dem
som de syntes bedst.
PeterB
| |
gil (27-11-2006)
| Kommentar Fra : gil |
Dato : 27-11-06 22:34 |
|
Anders Nielsen skrev:
>
> Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker, og i den
> forbindelse sendte jeg en mail til vores nuværende udbyder, TDC Webspeed.
> Kort sagt stod der i mit brev, at vi havde tænkt os at flytte selskab, med
> mindre de ville matche det tilbud, vi havde set hos den anden udbyder. Så
> kom svaret:
>
Og dit forsøg på at lege købmand gik ikke, ergo må konklusionen være; flyt.
--
gil
| |
Anders Nielsen (27-11-2006)
| Kommentar Fra : Anders Nielsen |
Dato : 27-11-06 23:42 |
|
>Og dit forsøg på at lege købmand gik ikke, ergo må konklusionen være; flyt.
Nej, den gik ikke. :) Det ville i bund og grund også være ret upassende,
hvis de gik og lavede skjult forskelsbehandling.
Jeg har bare læst om en anden bruger her på forummet, der fik en særordning,
da han truede med at skifte selskab. De tilbød vist at øge hans hastighed i
en begrænset periode.
"gil" <gil@obyon.com> skrev i en meddelelse
news:456b59c8$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Anders Nielsen skrev:
>
> Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker, og i den
> forbindelse sendte jeg en mail til vores nuværende udbyder, TDC Webspeed.
> Kort sagt stod der i mit brev, at vi havde tænkt os at flytte selskab, med
> mindre de ville matche det tilbud, vi havde set hos den anden udbyder. Så
> kom svaret:
>
>Og dit forsøg på at lege købmand gik ikke, ergo må konklusionen være; flyt.
--
gil
| |
Kasper Bergh (02-12-2006)
| Kommentar Fra : Kasper Bergh |
Dato : 02-12-06 13:23 |
|
"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:456b699c$0$20227$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >Og dit forsøg på at lege købmand gik ikke, ergo må konklusionen være;
> >flyt.
> Nej, den gik ikke. :) Det ville i bund og grund også være ret upassende,
> hvis de gik og lavede skjult forskelsbehandling.
> Jeg har bare læst om en anden bruger her på forummet, der fik en
> særordning, da han truede med at skifte selskab. De tilbød vist at øge
> hans hastighed i en begrænset periode.
Det indlæg læste jeg også og undrede mig såre. Det har altid været min
oplevelse at TDC ikke begiver sig af med den slags "tyrkisk bazar" prutten
om prisen. En væsentligt positiv ting i min bog. Forskelsbehandling er
forkert - uanset om den er til min eller andres fordel. Jeg tænker at TDC
faktisk har haft begået en fejl i hans tilfælde og han derfor har fået et
tilbud om en gratis måned e.l. som godtgørelse, hvilket er helt ok.
mvh
/Kasper
| |
Kim Frederiksen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Kim Frederiksen |
Dato : 28-11-06 08:14 |
|
"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:456b06ef$0$20329$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker
Nøj, det var et langt ord .... men ikke længere end
speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode!
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Per Rønne (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 28-11-06 10:51 |
|
Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:
> "Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> news:456b06ef$0$20329$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker
>
> Nøj, det var et langt ord .... men ikke længere end
> speciallægepraksisplanlægningsstabiliseringsperiode!
Konstantinopolitanerinde - siges at være det længste ikke-sammensatte
ord på dansk ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Palle Jensen (29-11-2006)
| Kommentar Fra : Palle Jensen |
Dato : 29-11-06 21:44 |
|
On 28 nov 2006, Per Rønne wrote in dk.edb.internet.udbydere:
> Konstantinopolitanerinde - siges at være det længste
> ikke-sammensatte ord på dansk ...
Min dansklærer sagde sgu det var
sporvogneskinneskidtskrabersangforeningsformandspost!
Siger du han lyver?
--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen
| |
Kerim Ellentoft (29-11-2006)
| Kommentar Fra : Kerim Ellentoft |
Dato : 29-11-06 22:33 |
|
Palle Jensen <palle.nospam@gmail.com> skrev :
>Siger du han lyver?
Nej, men det er sammensat af flere ord.
--
Kerim
»Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
(Sura 3, vers 87)
| |
Per Rønne (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 28-11-06 10:51 |
|
Anders Nielsen <anders_nielsen@webspeed.dk> wrote:
> Så ved I det. Webspeed er - ifølge dem selv - tilpasset
> konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
> priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende sådan
> noget ud til kunderne.
Og hvad er det følgende produkt koster hos dem:
2 Mbit/s ned, 1/ 2Mbit/s op, med fast IP-adresse, router med indbygget
DHCP-server og 4-ports switch, IP-telefoni [betaling for brug] gennem
router, som også kan fås som trådløs.
Hos FullRate får jeg det i dag til 299 kroner om måneden. Med 90 kroner
ekstra kan jeg få uploadhastigheden op på 2 Mbit/s, med 100 kroner
ekstra downloadhastigheden til 20 Mbit/s.
Mon man kan få 20 Mbit/s ned, 2 Mbit/s op, fast IP-adresse og router
stillet til rådighed og med inkluderet IP-telefoni med forbrugsbetaling
for 489 kroner om måneden gennem webspeed?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
| |
Anders Nielsen (28-11-2006)
| Kommentar Fra : Anders Nielsen |
Dato : 28-11-06 13:44 |
|
Næppe! Det er også noget møg at Fullrate ikke dækker Værløse. Så stod valget
ret klart.
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse
news:1hpicni.qsjeon1br8aotN%per@RQNNE.invalid...
>
> Og hvad er det følgende produkt koster hos dem:
>
> 2 Mbit/s ned, 1/ 2Mbit/s op, med fast IP-adresse, router med indbygget
> DHCP-server og 4-ports switch, IP-telefoni [betaling for brug] gennem
> router, som også kan fås som trådløs.
>
> Hos FullRate får jeg det i dag til 299 kroner om måneden. Med 90 kroner
> ekstra kan jeg få uploadhastigheden op på 2 Mbit/s, med 100 kroner
> ekstra downloadhastigheden til 20 Mbit/s.
>
> Mon man kan få 20 Mbit/s ned, 2 Mbit/s op, fast IP-adresse og router
> stillet til rådighed og med inkluderet IP-telefoni med forbrugsbetaling
> for 489 kroner om måneden gennem webspeed?
> --
> Per Erik Rønne
> http://www.RQNNE.dk
| |
Kasper Bergh (02-12-2006)
| Kommentar Fra : Kasper Bergh |
Dato : 02-12-06 13:13 |
|
"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:456c2f18$0$20270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Næppe! Det er også noget møg at Fullrate ikke dækker Værløse. Så stod
> valget ret klart.
Det er jo så også et konkurrenceparameter at dække andet end dele af
København.
mvh
/Kasper
| |
ebbe (29-11-2006)
| Kommentar Fra : ebbe |
Dato : 29-11-06 15:16 |
|
"Anders Nielsen" <anders_nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:456b06ef$0$20329$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Vi går i øjeblikket i højhastighedsinternetudbyderflyttetanker, og i den
> forbindelse sendte jeg en mail til vores nuværende udbyder, TDC Webspeed.
> Kort sagt stod der i mit brev, at vi havde tænkt os at flytte selskab, med
> mindre de ville matche det tilbud, vi havde set hos den anden udbyder. Så
> kom svaret:
Tak for det Anders.
Jeg læser altid med stor fornøjelse hvordan TDC forklarer sin tilgang til
markedet.
Og den her er altså ok underholdende selv om den langt fra er i top 10
Der skal meget til.
Samtidigg er det da meget rart at få sort på hvidt at prisen på webspeed er
sat
efter markedsprisen på øvrige 'bredbånds'produkter.
Elle sagt på en anden måde at prisen er sat efter en nøje afvejning af,
hvordan
de plukker kunderne mest muligt, uden de løber skrigende væk (den vej tog
jeg nu allerede inden min første adsl).
>
> ---------------------------------------------------
> Tak for din henvendelse
>
> Vi følger hele tiden udviklingen på bredbåndsmarkedet og arbejder løbende
> med at tilpasse og udvikle vores produkter og hastigheder.
(vi lancerer nye produkter i det tempo de gamle mister omsætning)
>
> Vi vil gerne tilbyde de rigtig høje bredbåndshastigheder til de kunder,
> der efterspørger dem, og vi arbejder derfor på at kunne lancere produkter
> med høje bredbåndshastigheder inden for en overskuelig fremtid.
(vi har set at 20 mbit sælger ok, og vi skal nok komme med på vognen)
>
> Priserne på Webspeed er tilpasset konkurrencesituationen på markedet. Vi
> har ikke nogen politik om at have en bestemt pris i forhold til andre.
> Derfor reagerer vi heller ikke umiddelbart på ændringer hos vores
> konkurrenter, men tilpasser vores priser i forbindelse med ændringer af
> vores hastigheder, hvilket er sket flere gange i løbet af de senere år.
(når du først er i nettet, så sætter vi ikke prisen ned frivilligt - om vi
så skal kalde
produktet noget andet)
>
> Har du spørgsmål, er du velkommen til at ringe til os på 80 80 40 10.
>
>
> Venlig hilsen
>
> [censureret]
> Kunderådgiver
> --------------------------------------------------
>
> Så ved I det. Webspeed er - ifølge dem selv - tilpasset
> konkurrencesituationen. Dog har de ikke nogen politik om at jusere deres
> priser, når konkurrenterne gør det. Det virker underligt at sende
> sådan noget ud til kunderne.
Du fik altså ikke noget konkret ud af henvendelsen?
Hvis du er på vej væk fra TDC, så kan jeg kun gratulere
ebbe
| |
Asbjorn Hojmark (29-11-2006)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 29-11-06 16:16 |
|
On Wed, 29 Nov 2006 15:16:05 +0100, "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk>
wrote:
> Elle sagt på en anden måde at prisen er sat efter en nøje afvejning af,
> hvordan de plukker kunderne mest muligt, uden de løber skrigende væk
Selvfølgelig gør de det. Tror du, der er nogen Internet-leverandører,
der forærer det væk for sjov? Tror du ikke, de har de firmaer fordi,
de gerne vil tjene nogle penge.
-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.
| |
ebbe (30-11-2006)
| Kommentar Fra : ebbe |
Dato : 30-11-06 12:58 |
|
"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
news:0v8rm2hc8ui8qm4191q3k284lspnmja2j8@hojmark.net...
> On Wed, 29 Nov 2006 15:16:05 +0100, "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk>
> wrote:
>
> > Elle sagt på en anden måde at prisen er sat efter en nøje afvejning af,
> > hvordan de plukker kunderne mest muligt, uden de løber skrigende væk
>
> Selvfølgelig gør de det. Tror du, der er nogen Internet-leverandører,
> der forærer det væk for sjov? Tror du ikke, de har de firmaer fordi,
> de gerne vil tjene nogle penge.
Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
At priserne dækker over svimlende fortjenester.
Jeg ville føle mig bondefanget hvis jeg var kunde i det firma.
| |
8270 (30-11-2006)
| Kommentar Fra : 8270 |
Dato : 30-11-06 13:45 |
|
ebbe wrote:
>
> Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
> At priserne dækker over svimlende fortjenester.
> Jeg ville føle mig bondefanget hvis jeg var kunde i det firma.
>
Det gør jeg ikke. Jeg betaler gerne for et produkt der bare virker, og
som bakkes op af en kompetent kundeservice. Jeg ved godt at de fleste
danskere fokuserer 95% på prisen og 5% på kvaliten, men det gør jeg
altså ikke.
--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare
| |
Peter (30-11-2006)
| Kommentar Fra : Peter |
Dato : 30-11-06 22:26 |
|
"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> skrev i en meddelelse
news:456ed229$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> ebbe wrote:
>> Det gør jeg ikke. Jeg betaler gerne for et produkt der bare virker, og
> som bakkes op af en kompetent kundeservice. Jeg ved godt at de fleste
> danskere fokuserer 95% på prisen og 5% på kvaliten, men det gør jeg altså
> ikke.
>
Problemet er jo bare, at en kompetent kundeservice, kan TDC jo ikke længere
tilbyde.
4 gange ud af 5, får du en supporter i telefon, (efter at have ventet en
lille ½ time)
som næsten ikke aner hvad bredbånd er.
PeterB
| |
8270 (30-11-2006)
| Kommentar Fra : 8270 |
Dato : 30-11-06 22:41 |
|
Peter wrote:
>> ebbe wrote:
>>> Det gør jeg ikke. Jeg betaler gerne for et produkt der bare virker, og
>> som bakkes op af en kompetent kundeservice. Jeg ved godt at de fleste
>> danskere fokuserer 95% på prisen og 5% på kvaliten, men det gør jeg altså
>> ikke.
>>
> Problemet er jo bare, at en kompetent kundeservice, kan TDC jo ikke længere
> tilbyde.
> 4 gange ud af 5, får du en supporter i telefon, (efter at have ventet en
> lille ½ time)
> som næsten ikke aner hvad bredbånd er.
>
Det passer ikke med hvad jeg har oplevet, tværtimod.
--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare
| |
Kasper Bergh (02-12-2006)
| Kommentar Fra : Kasper Bergh |
Dato : 02-12-06 13:15 |
|
"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:456f4c57$0$2112$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Problemet er jo bare, at en kompetent kundeservice, kan TDC jo ikke
> længere tilbyde.
> 4 gange ud af 5, får du en supporter i telefon, (efter at have ventet en
> lille ½ time)
> som næsten ikke aner hvad bredbånd er.
Har du da Webspeed siden du udtaler dig om deres kundeservice?
(Hint: Din IP adresse er en ADSL IP)
mvh
/Kasper
| |
gil (30-11-2006)
| Kommentar Fra : gil |
Dato : 30-11-06 14:06 |
|
ebbe skrev:
>
> Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
> At priserne dækker over svimlende fortjenester.
> Jeg ville føle mig bondefanget hvis jeg var kunde i det firma.
>
Pris og kvalitet hænger sammen.
--
gil
| |
Anders Nielsen (30-11-2006)
| Kommentar Fra : Anders Nielsen |
Dato : 30-11-06 19:13 |
|
Der er nok noget om snakken. Selve kvaliteten på mit Webspeed har ikke været
noget at skrive hjem om, men deres teknikere kommer farende ud i gennemsnit
én dag efter, man ringer med et problem, og de tager deres telefoner meget
hurtigt.
Jeg aner så ikke, hvordan længe det tager med Tele2, skal jeg ærligt
indrømme. Men ligefrem at give 105 kr.* om måneden for denne hurtige
service, det er for meget.
*Så meget sparer jeg om måneden på en 1,0/0,5 Mbit/s-forbindelse ved at
benytte Tele2 frem for TDC.
"gil" <gil@obyon.com> skrev i en meddelelse
news:456ed742$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
ebbe skrev:
Pris og kvalitet hænger sammen.
--
gil
| |
gil (30-11-2006)
| Kommentar Fra : gil |
Dato : 30-11-06 20:54 |
|
Anders Nielsen skrev:
>
> Der er nok noget om snakken. Selve kvaliteten på mit Webspeed har ikke været
> noget at skrive hjem om, men deres teknikere kommer farende ud i gennemsnit
> én dag efter, man ringer med et problem, og de tager deres telefoner meget
> hurtigt.
>
Tre og et halvt år med Webspeed, ét teknikker besøg, gratis, dimsen der
kom med 'gør det selv' pakken, og som skulle kunne dele signalet fra to
til tre, virkede ikke efter hensigten; TDC monterede ny kvit og frit. Ét
tilfælde af nedetid ifm. med et større tordenvejr; oppetid > 99%.
--
gil
| |
Lars Jensen (30-11-2006)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 30-11-06 18:49 |
|
ebbe skrev:
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message
> news:0v8rm2hc8ui8qm4191q3k284lspnmja2j8@hojmark.net...
>> On Wed, 29 Nov 2006 15:16:05 +0100, "ebbe" <ebbexxx@xxxamara.dk>
>> wrote:
>>
>>> Elle sagt på en anden måde at prisen er sat efter en nøje afvejning af,
>>> hvordan de plukker kunderne mest muligt, uden de løber skrigende væk
>> Selvfølgelig gør de det. Tror du, der er nogen Internet-leverandører,
>> der forærer det væk for sjov? Tror du ikke, de har de firmaer fordi,
>> de gerne vil tjene nogle penge.
>
> Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
> At priserne dækker over svimlende fortjenester.
Kunne du ikke uddybe dit enorme kendskab til udgifterne ved at drive
internetforretning på kabelnettet?
Umiddelbart vil jeg tro at dit kendskab er noget nær ikke eksisterende...
Lars B
| |
Thomas S. Iversen (30-11-2006)
| Kommentar Fra : Thomas S. Iversen |
Dato : 30-11-06 18:51 |
|
>> Selvfølgelig gør de det. Tror du, der er nogen Internet-leverandører,
>> der forærer det væk for sjov? Tror du ikke, de har de firmaer fordi,
>> de gerne vil tjene nogle penge.
>
> Det må være klart for enhver at webspeed er en guldkalv af klasse.
Tomme tønder buldrer mest.
> At priserne dækker over svimlende fortjenester.
The proof is in the pudding.
> Jeg ville føle mig bondefanget hvis jeg var kunde i det firma.
Men det er du jo heldigvis ikke, så det gør du ikke.
Thomas
--
| |
|
|