Cybercity solo bredbånd
Fra : Henrik

Dato : 26-11-06 23:42

Hejsa.

Bare en advarsel !
Sådan pt...

Er hoppet fra webspeed hos TDC , til solo bredbånd
hos Cybercity ( 8 mbit / 512 )
Forbindelsen svigter lidt for hyppigt her , hvilket stortset aldrig
skete i forbindelse med webspeed forbindelsen.

Modemet fra Cybercity er incl. router / firewall , og bla.
firewall var noget ganske nyt for mig.
Med den i ryggen , er det bla. ikke muligt for mig at opdater
mit Adobe photoshop utility , eller tillade en anden person at
benytte ( fjernsupport ) mellem sig og min pc !
Selv min IP add. spiller mig et puds , når jeg forsøger at opsætte
et program der hedder ( Fileshare pro. )

Omkring det at disconnecte fra tid til anden , har noget med den
firewall + div. at gøre , kunne være interessant at vide , så hvis
nogen kunne guide mig rundt i den router menu , mellem div.
forkortelser , der ikke siger mig det helt store pt. ville det være
rigtig super !!

Men måske du selv nikker genkendende til noget af det her !

Mvh. Henrik........

Fra : Anders Nielsen

Dato : 26-11-06 23:58

Jeg er selv Webspeed-kunde, der overvejer at skifte selskab (godt nok ikke
til CC men til Tele2 1024/512 kbit/s) pga. de efterhånden forældede priser,
TDC kører med. Men kvaliteten er i orden med Webspeed, det skal de have.

Mht. din firewall: Jeg bruger selv en router med indbygget firewall og har
simpelt hen indstillet den til at forwarde alle porte til min computer. Det
svarer nærmest til, at routeren ikke er til stede - bort set fra at andre
computere på netværket selvfølgelig stadig beskyttes. Til gengæld kører jeg
ZoneAlarm på min computer. På min router hedder denne indstilling DMZ - jeg
ved ikke om CCs router har noget lignende? Ellers kan funktionen hedde "NAT
/ Host Mapping" - det gjorde den på min tidligere router!

Fra : Brian Mortensen

Dato : 28-11-06 05:53

Henrik skrev:
> Bare en advarsel !
> Sådan pt...

Rolig nu

> Er hoppet fra webspeed hos TDC , til solo bredbånd
> hos Cybercity ( 8 mbit / 512 )
> Forbindelsen svigter lidt for hyppigt her , hvilket stortset aldrig
> skete i forbindelse med webspeed forbindelsen.

Hvor langt bor du fra centralen? Når du er oppe i de hastigheder (8mbit)
skal der være forholdsvis kort til centralen for at opnå stabilitet.
Vi taler her typisk om 1-1½ km maksimalt. Jeg antager at dit webspeed
abonnement kørte med en væsentlig lavere hastighed?

> Modemet fra Cybercity er incl. router / firewall , og bla.
> firewall var noget ganske nyt for mig.

Medmindre CC er begyndt at flotte sig og tilbyde en router med ægte
firewall så tror jeg kun vi taler om et NAT-filter (Der dog af mange
sidestilles med en egentlig firewall).

> Med den i ryggen , er det bla. ikke muligt for mig at opdater
> mit Adobe photoshop utility , eller tillade en anden person at
> benytte ( fjernsupport ) mellem sig og min pc !

Jeg har ingen problemer med forbindelsen til Adobe. Dit problem med
fjernsupport kan fikse ved at forwarde porten i routeren til din PC.

Jeg gætter på adressen til routeren er http://10.0.0.1:2033 . Her
bliver du bliver bedt om at indtaste et kodeord som burde være det du
har fået af CC. Når du så er logget ind i routeren skal du vælge:
Advanced Setup -> NAT -> SUA Only -> Edit Details
Her angiver du port 3389 (Som jeg mener er den Windows Fjernsupport
benytter, ellers det portnummer som faktisk benyttes) i både
"start Port No." og "End Port No." samt den interne IP-adresse* på din
maskine f.eks. 10.0.0.2 og afslutter med "save".. Routeren skal
muligvis genstartes herefter før virkningen træder i kraft

* Du kan se hvad din maskine er tildelt på netværket ved at gå ind i:
Maintenance -> DHCP Table hvor der er en fin tabel der viser de til-
koblede computere..

> Selv min IP add. spiller mig et puds , når jeg forsøger at opsætte
> et program der hedder ( Fileshare pro. )

Formentlig samme problem som med Fjernsupport blot en anden port.

> Omkring det at disconnecte fra tid til anden , har noget med den
> firewall + div. at gøre , kunne være interessant at vide (..)

At din forbindelse ryger fra tid til anden kan være en konsekvens af
for høj hastighed i kombination med for lang afstand til centralen.

Det kan imidlertid også skyldes for mange åbne connections. Ofte er
det problem relateret til P2P klienter, spyware og/eller virus...
Prøv med en scanning af compen og se hvad den finder..

--
/Brian

Fra : Henrik

Dato : 28-11-06 14:46

Brian Mortensen skrev:

> [...]
> det problem relateret til P2P klienter, spyware og/eller virus...
> Prøv med en scanning af compen og se hvad den finder..

Hej Brian.

For det meste køre det , men forbindelsen smutter desværre
fra tid til anden inde hos Cybercity !
Hastigheden på 8 mbit / 512 kbit køre 100% ( når jeg er online )
eller noget nær 8.5 mbit , så på det punkt kan jeg ikke klage.

Min webspeed var en 4 mbit / 256 kbit forbindelse , og hastigheden her
var også 100% i orden , og her kan ikke komme i tanke om 'et eneste
tilfælde hvor jeg mistede forbindelsen / kunne logge på.
Der har dog været 2 tilfælde , men de var dog på sin plads , da
grunden
var kabler som var blevet "klippet" over i forbindelse med noget
grave arbejde i nærheden. ( midt i Randers by ) - her bor jeg så.

Det er rigtig nok ( http://10.0.0.1:2033 ) som giver mig adgang til
routerens setup menu , og det er også rigtigt at jeg her har noget
der hedder ( NAT )
Det meste her , er sort snak , da jeg ikke tidligere har haft en
firewall
installeret , men egentlig bare lidt virus programmer - AVG antivirus ,
Spyware doctor , Spysweeper for nu at nævne hele smøren som er
installeret pt.

Mit Photoshop blev godt nok opgraderet på et lidt senere tidspunkt ,
men
noget drillede dog tidligere da jeg forsøgte. ( op til flere gange )
På det tidspunkt da jeg ikke kunne opgrader programmet , fik jeg en
melding der bla. hentydede til noget firewall !

Jeg er egentlig ikke nervøs for virus , nu hvor jeg er i besiddelse af
et fantastisk program som Spyware doctor !!
Dermed ville det være smukt at kunne slippe for den firewall , selv om
det sikkert ikke ændre på stabiliteten mellem mig og Cybercity
, da det sikkert er hos udbyderen det driller !

Tak for din detaljerede hjælp , og ikke mindst tiden du har brugt
på den. Spændende om jeg kan hitte ud af den mange "porte"
i det modem / router...

Mvh. Henrik.......

Fra : Brian Mortensen

Dato : 28-11-06 18:37

Henrik skrev:

> For det meste køre det , men forbindelsen smutter desværre
> fra tid til anden inde hos Cybercity !

Må erkende at jeg ikke kan genkende det problem (Hobro). Jeg har måske
25-30 gange over crka 6 år været ude for at miste forbindelsen, men det
er vel kun de 5-6 gange jeg kan anklage CC eller andre udefrakommende
faktorer for at være den skyldige.. De resterende antal gange har været
åbne connections relateret til nogle services der har kørt på min
maskine. Problemet kunne jeg løse i min gamle router ved at sætte
timeout ned, men den feature mangler jeg imidlertid i den nye...

> Dermed ville det være smukt at kunne slippe for den firewall, (...)

Det kan du i princippet godt. Hvis du går ind i:
Advanced Setup -> NAT -> SUA Only -> Edit Details
og angiver "start Port No." til 0 og "End Port no." til 65535 samt din
maskines IP-adresse så har du gjort at alle porte er forwardet til din
maskine. Effekten vil være som at kører uden NAT-filteret (Firewall).

Jeg skal dog understrege at der er er en vis sikkerhedsrisiko forbundet
med det, hvorfor jeg ikke anbefaler at gøre det.

> Tak for din detaljerede hjælp (...)

Det var da så lidt

--
/Brian

Fra : sjakalen

Dato : 25-12-06 13:39

> [...]
> maskines IP-adresse så har du gjort at alle porte er forwardet til din
> maskine. Effekten vil være som at kører uden NAT-filteret (Firewall).

hvis man så vil forwarde alle porte sætter man så bare prik i full feature
eller ?

da jeg vil have en anden router(trådløs topcom wbr654) efter cc´s

Søren

Fra : Frank Damgaard

Dato : 05-01-07 19:20

sjakalen skrev:

> hvis man så vil forwarde alle porte sætter man så bare prik i full feature
> eller ?

nej. Full feature er til noget med "global ip", hvor du har flere
end en IP adresse ude på internet.
http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand/andre_produkter/global_ip/index.aspx
(FULL feature disabler NAT)

I SUA sætter du i første linie "all ports" til næste routers IP adresse,
forudsat du forbinder til denne routers "WAN" port.

Man kan også forbinde til en af nr 2. routers LAN port (hvis man ikke bruger alle 4)
og man anvender så nr.2 router kun som switch.
Husk så på nr. 2 router at slå DHCP fra, og give den en IP i samme adresseområde
som ikke kolliderer med zyxel's lokale DHCP-IP adresser

Fra : Anders S.

Dato : 01-12-06 19:11

Brian Mortensen skrev:
<<< Jeg er egentlig ikke nervøs for virus , nu hvor jeg er i besiddelse af
et fantastisk program som Spyware doctor !!
<<

Hemmm du må ikke sammenligne virus og spyware! Det er 2 frskellige ting!

http://www.csis.dk/default.asp?page=article.asp&tekstid=151

http://www.csis.dk/default.asp?page=article.asp&tekstid=151

MVH
Anders

Fra : Henrik

Dato : 28-11-06 22:44

Brian Mortensen skrev:

> [...]
>
> Jeg skal dog understrege at der er er en vis sikkerhedsrisiko forbundet
> med det, hvorfor jeg ikke anbefaler at gøre det.

Hej igen Brian.

Har faktisk forsøgt at skrive en lang respons til dig ( i stil med mit
indlæg )
for omkring 1 time side.
og da jeg ville poste beskeden , ja så var jeg ikke online ? GRRRR
Jeg landede på en delvist blank side , hvor jeg skulle skrive min kode
/ password som så ofte før !!
Der skulle lige gå 1 time før jeg var med igen , og det skete ved at
maximere
et utility denne gang der ellers var minimeret på windows bjælken i
bunden
af skærmen.
Det er som oftest sådan noget der skal til , eller det at åbne noget
andet tilfældigt sjov / lukke noget ned osv...

Hvis jeg ikke er forvirret nu , så er du måske !!
Har egentlig lidt på fornemmelsen at det er noget her på pc'en
der til tider driller - noget omkring aktiviteten på pc'en.
Har oplevet mere end 'en gang hvor jeg har mistet forbindelsen i det
sec.
hvor jeg har klikket på søge knappen via. Google søgeren , næst
efter
et søgeord er blevet skrevet ned , og er gået lidt væk fra et
påstå det er et
tilfælde !!

Ringede ind til Cybercity i dag , da jeg var gået offline uden
synderlig grund.
Da jeg havde fået fat i en support medarbejder , var jeg naturligvis
gået
online igen og kunne derfor ikke hjælpe ! - er det iøvrigt naturligt
at hoppe
offline / online og tilbage igen helt uden jeg røre en finger !!

Der er ingen aktivitet på modemet i øjeblikket , så jeg laver lige
en kopi
af teksten her før jeg sende den af sted !

Mvh. Henrik.......

Fra : Henrik

Dato : 29-11-06 16:18

Henrik skrev:

> [...]
>
> Der er ingen aktivitet på modemet i øjeblikket , så jeg laver lige
> en kopi
> af teksten her før jeg sende den af sted !

PS. Hastigheden er blevet halveret fra 8 til 4 mbit. !
Et lille forsøg inde hos Cybercity frem til på Mandag , hvor jeg
så hopper tilbage igen på de 8 mbit.

Grunden til mine disconnections kan muligvis være pga.
af afstanden til centralen , som blev vuderet til at være ca. 1.1 km.
Det lyder ikke umiddelbart af meget , men man fornemmede
mere "støj" ved 8 mbit i forhold til de 4 , og det kunne meget vel
være den som skaber problemerne !
Men ellers kunne det også være tlf. ledningen fra min popæl
der er af en dårlig kvalitet + div. - den er heller ikke af nyere
dato.

Får jeg ikke nævneværdige problemer frem til Mandag , så kan vi
kun konstater at problemet er lokaliseret.
20 mbit bliver nok aktuel senere på et tidspunkt til den
samme pris som nu , men gør vel egentlig kun problemet
endnu større ! )

Mvh. Henrik............

Fra : Henrik

Dato : 03-12-06 05:18

Anders S. skrev:
> [...]
> <<
>
> Hemmm du må ikke sammenligne virus og spyware! Det er 2 frskellige ting!

Hej Anders.

Det er rigtigt !
Spyware doctor , er så ikke kun interesseret i spyware !!
Det bekæmper også virus - med stort V !
Dette program bliver stortset opdateret dagligt , så det er
nogenlunde med på det sidste nye virus hit.

Mvh. Henrik......

Fra : Anders S.

Dato : 04-12-06 10:49

> [...]

Det bekæmper også virus - med stort V !
Dette program bliver stortset opdateret dagligt , så det er
nogenlunde med på det sidste nye virus hit.

Er du SIKKER?
Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside om at den beskytter mod virus.

http://www.pctools.com/spyware-doctor/
Spyware Doctor Full Version Information
Current Version: 4.0
File Size: 7,923 KB
Operating System: Designed for Windows XP, 98, Me and 2000
Release Date: July 10, 2006
Protection Against: Spyware, Adware, Spyware Trojans, Keyloggers,
Identity Theft, Hijackers, Tracking Threats, Rogue Anti-Spyware, Unwanted
Software, Phishing, Popups and Bad Websites.

MVH
Anders

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 04-12-06 12:56

Anders S. wrote:

> [...]
>
> Mvh. Henrik......
>
> Er du SIKKER?
> Jeg kan ikke finde noget på deres hjemmeside om at den beskytter mod

Jeg må indrømme at jeg også betvivler SD's evner udi bekæmpelsen af virus -
ikke mindst fordi PC Tools også sælger et (temmelig ressourcekrævende)
anti-virus program.

Men når det er sagt, vil jeg da gerne anbefale SD som anti-spyware program.

Ebbe

Fra : Henrik

Dato : 11-12-06 03:36

> [...]
> Identity Theft, Hijackers, Tracking Threats, Rogue Anti-Spyware, Unwanted
> Software, Phishing, Popups and Bad Websites.

Jeps !
Spyware doctor har efterhånden fundet en del ( Trojan'ere )
der får æren af at modtage 5 "stjerner" for den risiko de nu kan
forvolde.
Spyware modtager typisk 1 - 2 "stjerner"

Man tolker ikke umiddelbart Spyware doctor som værende et program
der forstår sig på en egentlig virus , men det gør den så.
Hvis jeg f.eks scanner med SD og den falder over en trojaner , ja så
sker det , at AVG antivirus popper om med en advarsel om selv samme
virus , da pågældende virus dermed giver sig til kende over for AVG.
( giver sig til at røre på sig ! )

Disse to programmer udelukker ikke at en virus kommer ind på hd'en ,
men
SD er ellers meget vågen , da jeg konstant får en advarsel når jeg
søger
rundt på hjemmesiderne , at nu er dit og dat blevet blokeret - har dog
gjort
at jeg ikke længere ser disse pop-ups nede i højre hjørne af
skærmen !
Det blev for meget med dem i længden.

Jeg tolker umiddelbart SD som værende fuld på højde med AVG
Hvad angår at lokaliser virus - fornemmer det er bedre , om ikke
andet
så forstår det sig også på spyware , hviket AVG så ikke er myntet
på at
advare imod.....

Mvh. Henrik........

PS. Jeg skal gerne lave et screenshot når SD lokaliser en trojaner
igen på et tidspunkt + at den iøvrigt fjerner dem totalt , hvilket
AVG
til tider kan have meget svært ved....

Fra : Henrik

Dato : 11-12-06 03:44

> [...]
> Identity Theft, Hijackers, Tracking Threats, Rogue Anti-Spyware, Unwanted
> Software, Phishing, Popups and Bad Websites.

PS ! Du siger Spyware doctor ikke beskytter mod virus !
Hvad er en Spyware trojans ! ( det står i teksen du vedhæfter oven
over )
Denne type filer finder SD alvorlig ( 5 "stjerner" )
Når det er aflivet , så finder AVG ikke det mindste når jeg f.eks
scanner
med det bagefter.... Ved så ikke hvor godt AVG er , men man kan vel
kun
håbe på at div. programmer er troværdige , for hvad skal man ellers
tro !!!
Er skidtet slettet , eller er det ikke !

Mvh. Henrik.......

Fra : Anders S.

Dato : 11-12-06 22:06

> [...]

PS ! Du siger Spyware doctor ikke beskytter mod virus !
Hvad er en Spyware trojans ! ( det står i teksen du vedhæfter oven

1. trojan'er
2. virus

De er forskellige trojaner kommer oftes ind i systemet fordi man selv
invitere dem! (derfra navnet trojansk hest, du kender sikkert historien),
virus kan du få feks hvis dit system er sårbart feks. sasser blaster osv...
uden du selv gør noget.

Læg mærke til at dit program intet nævner om virus kun trojan'er!

MVH
Anders

Fra : Henrik

Dato : 13-12-06 18:28

> [...]
> uden du selv gør noget.
>
> Læg mærke til at dit program intet nævner om virus kun trojan'er!

Hej igen Anders.

Jeg tror du har ganske ret i det du skriver , men så må jeg bare
konstater at en egent virus , vel egentlig kun forekommer
meget sjældent på denne pc !

Går dog ud fra , at mit AVG antivirus er myntet på virus !
Når dette prg. en sjælden gang falder over noget , finder
Spyware doctor også selv samme fil som værende upassende !

Dermed fornemmer jeg at SD ikke udelukkende sigter efter
spyware , og kun det , selv om navnet på programmer jo på sin
vis ikke henviser til en egentlig virus scanner.

Har dog bemærker at AVG ikke altid formåer at fjerne en "dårlig" fil
hvad enten det er virus eller ej - det kan SD så , men om den
rent faktisk gør det må være usagt !

Kan du ellers foreslå et godt program der er myntet på virus
og kun det.

Mvh. Henrik........

Fra : Anders S.

Dato : 13-12-06 22:17

"Henrik" <www.hsp@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hej igen Anders.

[...]

Hej.

Jeg tror ikke der er noget problem i den kompination du bruger bare bare du
er obs på at antivirus og antispyware er to forskellige ting! Der hvor det
kniber for nogle antivirus programmer er disse trojaner men i dit tilfælde
klare dit anti spyware problemet. Bare husk at det ikke dur med 2 antivirus
programmer på engang så kan din maskine gå kold...

MVH
Anders