ComX på det seneste
Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 22-11-06 22:53

Asbjorn Hojmark wrote: (i tråden
news:454f90d2$0$49198$14726298@news.sunsite.dk )

> On Mon, 6 Nov 2006 20:45:22 +0100, "Kenneth K" <Kenneth.k@sletmail.dk>
> wrote:
>
>> Mon ikke der bliver ryddet op nu??
>> http://comx.dk/script/site/page.asp?artid=295
>
> Hvad mener du med "ryddet op"?

Hej Folkens

Her bliver jeg også lidt nysgerrig må jeg indrømme. Jeg står pt. for
kontakten til ComX ang. levering til vores andelsforening. Jeg ved ikke om
jeg har været uheldig, eller om der er sket en større ændring efter
direktørskiftet. Mit indtryk af ComX er ihvertfald røget helt til jorden nu.
Lad mig forklare (længere svada):

Da jeg først sætter mig i kontakt med ComX, her i maj måned fordi vi har
luftet tanken i andelsforening bliver jeg sat i forbindelse med en sælger
der bliver min kontaktperson. Her får jeg en nærmest skræmmende god service.
Ud over alt forventning fra et sådanne selskab (jeg boede i Ishøj da de i
sin tid hoppede på Arrowhead -Aplus/Arrownet i dag, som mildest talt havde
en træg startperiode, men ser ud til at køre fint i dag dog). Jeg blev ikke
mindre end opvartet i hovede og r... Sælgeren tilbød at komme ud til en
generalforsamling - hvilket han gjorde. Han svarede altid hurtigt på
mailhenvendelser. Han tilbød at komme ud til bestyrelsesmøder og gennemgå
priser, financiering osv. Han noterede sig datoer for vores møder og ringede
sågar på selve de dage for at sikre sig jeg var klar til mødet med alt
fornødent info, så igen dagen derpå for at følge op og høre udviklingen.
Altså alt i alt blev jeg behandlet som blommen i et æg, og det sammenhold
med at vi er en andelsforening på kun 40 andelshavere. Dog beliggende i et
område hvor der er set ComX biler kørende så måske nok et attraktivt og nemt
område for dem. Nuvel. I starten af august måned bliver jeg ringet op af en
ny person fra ComX. Han er nu blevet min nye kontaktmand (den tidligere
sælger er ikke længere i firmaet) Han fyrer en salgstale af og lover en
billigere samlet pris, og "gratis" individuelt kabling til ønske af
placering af boks i lejligheden. Oprindelige pris hed sig installation i
lejligheden tættest opgangen - "hvis" vi slår til inden månedens udgang og
skriver under på aftalen. Da vi endnu ikke har fået det hele færdigdrøftet i
bestyrelsen kan jeg ikke love ham noget, og vi beslutter i bestyrelsen at
tingene skal gå slagets gang, den individuelle kabling på vistnok 72kr pr.
meter synes vi heller ikke urimeligt at folk selv betaler. Dette bliver
vistnok det sidste jeg hører fra denne sælger. Der bliver dovnet lidt i
bestyrelsen, og opgaver bliver ikke udført iml. møderne så tiden bliver her
starten af nov. hvor vi ligesom er blevet helt klar. Vi sætter dato for den
ekstraordinære generalforsamling med formål for at stemme ang. at få ComX
som leverandør. Jeg sender en mail til sælgeren og anmoder om salgsmateriale
til omdeling iblandt andelshaverne, hører om muligheden for en ComX
repræsentant til generalforsamlingen samt ikke mindst at få en ny kontrakt
sendt med den reviderede pris (som ikke afhang af at slå til i aug.). Der
går en uge, og jeg modtager intet svar på min mailhenvendelse. Da vi nærmer
os tiden til vores ekstra møde som var beregnet til at opsumere det hele og
samle materiale til omdeling ringer jeg ind for at rykke for svar. Min
kontaktperson er tilsyneladende syg, ikke noget at gøre ved det. Jeg bliver
dog lovet af servicemedarbejderen at få tilsendt salgsmateriale til
40personer så jeg i det mindste har dette til det ekstra møde. Der dukker
intet op i posten. Vi holder møde, og kan ikke rigtigt komme videre fordi
jeg ikke har fået materiale, og har kunnet få kontakt til vores
kontaktperson. Der aftales endnu et møde i næstkommende uge. Hver
efterfølgende dag jeg prøver at ringe på min kontaktpersons direkte nr ryger
jeg direkte videre til fakt. afd. De mennesker sidder åbenbart med en
drejeskivetlf for ikke en gang jeg er blevet sendt til fakt. afd. på hans
direkte nr. er det lykkes mig at blive stillet om herfra. De vil skrive en
besked på en seddel og fysisk trave over i salgsafd. "mystisk" Men en sådan
seddel får jeg lavet i torsdags sidste uge. Hver gang det lykkes mig at
komme igennem til nogen er beskeden "din kontaktperson er sygemeldt" Jeg
bliver ikke kontaktet via den besked fakt afd. laver inden weekenden. Mandag
ringer jeg atter for mødet er tirsdag og jeg står stadig uden salgsmateriale
til omdeling, og uden kontakt til en sælger ang. vores sag. En
service/support medarb. lover mig igen mandag at jeg vil få tilsendt
materiale tirsdagen så jeg har det til mødet. - jeg modtager ingen post
tirsdag formiddag. Til gengæld bliver jeg kontaktet af en sælger, en ny
sælger tirsdag middagstid. Han har ringet til mit hjemnr. og jeg ser først
han har prøvet ved 16-tiden fordi han har skrevet en mail herom. Jeg ringer
direkte til hans mobilnr. angivet i mailen og snakker med ham. Han
kontaktede mig pga. den seddel fakt. afd. havde lavet torsdagen ugen før. Så
langt så godt. Han havde desuden nu overtaget sagen fra den åbenbart
langtidssygemeldte tidligere salgsperson. Desværre fangede jeg ham i bilen
på det tidspunkt, så han kunne ikke se på sagen da. Men vi aftaler at jeg
kan komme ind på deres hovedkontor onsdag 12-13 til et møde med ham, og her
personligt ville kunne få udleveret salgsmateriale til omdeling i
foreningen. Jeg får bekræftet at prisen skulle, at der vil komme en
repræsentant ud til vores generalforsamling osv. Så jeg har den info der
umiddelbart skal til ved vores møde tirsdag aften, og at jeg dagen efter kan
omdele alt materiale da jeg selv afhenter det. (onsdag var deadline for
omdeling jvnf. vores generalforsamling dato)
Det bliver onsdag (i dag) og jeg bliver tidligt færdigt med et ærinde
allerede 9.30 og prøver da at kontakte min salgsmand om muligheden for at
rykke vores møde frem på dagen. Beskeden er at hele salgsafd. var ude af
huset til "et-eller-andet", så han var der ikke nu. Det var der jo så ikke
noget at gøre ved, så måtte det blive 12-13 som aftalt. Men ak nej, det
holdt nu pludselig heller ikke længere, han havde knas med sin bil, og
kendte endnu ikke dens skæbne. Så han fortalte mig at jeg skulle køre ud til
hovedafd. i Albertslund med det samme og afhente det materiale så jeg havde
det. Så kunne vi tage det formelle senere på dagen telefonisk.

Her starter et kapital for sig, min oplevelse hos ComX.
Jeg lander ved ComX kl. 10. Her sidder en receptionist der tager imod mig.
Jeg fortæller hende at jeg er blevet sendt ind for at afhente salgsmateriale
til 40personer og at det er godkendt af salgsafd. Hun spørger af hvilken
person hvilket jeg oplyser. Hun går dernæst ud igennem en dør, hvor jeg
hører hende spørge på den anden side af døren "hvor ligger salgsafd.?" Dette
finder jeg temmelig komisk må jeg indrømme, men hun bliver dirigeret af et
svar og kommer tilbage nogle min. efter. "Han er her ikke" Dette var jeg jo
udemærket godt klar over, d'oh! Men der ville komme en anden ned og hjælpe
mig. Der kommer ganske rigtigt en person ned og jeg forklarer mine kvaler
hvortil han svarer "nååh, er det dig der har ringet et par gange ang. det
materiale" Det måtte jeg jo indrømme, og forklare ham at jeg endnu intet
havde modtaget, og at det var derfor jeg stod der personligt i dag. Han
ville fluks finde noget til mig. Han kommer tilbage lidt senere med en stak
brochurer og flyers. Brochuren kender jeg udemærket godt og ved der faktisk
ikke står noget praktisk brugbart i, og flyeren er en A5 kort opremset med
priser. Jeg spørger til yderliggere priser nu da det er ret vigtig
forhåndsinformation til andelshaverne. Minutpriser på tlf osv, tidligere
havde jeg set et papir med sammenligning af tdc's priser, denne var dog
desværre ikke tilladt at have, så den var udgået. Han ville finde nogle
priser frem på telefonien så. Imens han render studser jeg over størrelsen
af stakken af brochurer og tæller mig frem til at jeg kun har fået 20 af
disse. Flyers er 1-sides, så dem var der rigeligt af i en stak. Da han
kommer tilbage med noget der tilsyneladende var friske udskrifter på
telefoni minutpriser beder jeg ham om de sidste 20 af de oprindelige 40
brochurer jeg bad om. "jeg kan da godt lige rende igen så" - ja det er dælme
da ikke min skyld du tog for lidt med første gang. Imens han render efter de
sidste 20 brochurer tæller jeg for sjov antallet af A4 sider med telefoni
priser, 18 stk!!! Da han returnerer med de sidste 20brochurer er jeg
efterhånden ved at knække sammen af grin, tager brochurerne og skynder mig
ud til bilen inden jeg bryder helt sammen. De manglende 22 sider på tlf
priserne har jeg for længst besluttet mig for selv at kopiere. Lad os så
lige slutte denne onsdag af med at jeg aldrig senere blev kontaktet
telefonisk, som lovet af min kontaktperson i samtalen hvor jeg blev
dirigeret ind efter salgsmaterialet på egen hånd.

Nu sidder jeg pludselig selv i den bizarre situation at det ender med at jeg
stemmer nej til ComX når generalforsamlingen kommer. Andre prøver at mane
mine oplevelser til jorden ved at sige vi nok har været uheldige med
kontaktpersonen efter den første (skal da love for at der er forskel på
serviceniveauet ihvertfald) Jeg var endda fortaler for at finde en
fiberløsning. Hurtig, billig og god forbindelse var min umiddelbare tanke
dengang vi satte dette i værk. Men nu har jeg netop fået tilbud fra
Cybercity om at opgradere til 20mbit på min adsl. Jeg har i mellemtiden fået
ip-telefoni via musimi og TDC's store pakke får vi til en billigere
foreningspris så den kun adskiller sig med 80kr om måneden fra ComX store
pakke. Indrømmet jeg går glip af en god uploadhastighed hos ComX. Men får
20mbit ned billigere end ComX tilbyder, jeg bruger musimi som ser ud til at
være billigere end ComX og kører upåklageligt, tv er lidt dyrere med TDC men
jeg ved jeg har alle de kanaler jeg skal bruge, og at det virker som det er
nu. Så faktisk er der ingen økonomisk besparelse for mig, jeg ved det jeg
har nu virker upåklageligt. Jeg var selv vidne til en hovedafd. der virkede
helt rundt på gulvet (jeg havde flashbacks til de gode gamle dage med
Arrownet kampe og ukompetente folk).

Slutteligt efter denne lille svada var min hensigt egentlig at høre lidt
derude. Udover at tingene ser ud til at have kørt fint i tidligere debatter
ang. det samme, og at det faktisk synes noget svært at grave smuds op om
ComX - som også var grund til at vi hældede imod dem i research-fasen osv.
Har nogen oplevet nogen forskel her de sidste 2 uger. Er vi bare utroligt
dårligt timede med den seneste omvæltning med ny direktør i selskabet, måske
ikke så ansvarbevidste og servicemindede sælgere siden den første. Eller
hvad foregår der egentlig pt.?

Rasmus Jensen
Moldaugade nr. 9, 1.tv
DK2300 København S
mob. 28707241
oros@oros.dk
www.oros.dk
www.pcimpact.dk

Fra : Mikael Schøler

Dato : 25-11-06 16:53

Oros aka. Rasmus Jensen wrote:
> [...]
> ikke så ansvarbevidste og servicemindede sælgere siden den første. Eller

Jeg må indrømme at jeg var nysgerrig da jeg læste titlen men jeg opgav
at læse efter 30 sek.. kunne du ikke have skrevet med lidt flere afsnit? :=)

Fra : Peter Heide

Dato : 25-11-06 17:58

> Jeg må indrømme at jeg var nysgerrig da jeg læste titlen men jeg opgav at
> læse efter 30 sek.. kunne du ikke have skrevet med lidt flere afsnit? :=)

Enig. Jeg gad heller ikke. Blev forpustet efter 10 linier.

Fra : Who Know

Dato : 05-01-07 17:12

rigtigt syndt for jer, for det er en rigtig god artikel der her er skrevet.

desvære omhandler den mere om ComX presale end om ComX's produkt og dets
egenskaber :(

Men træk vejret en gang til og læs det hele.

PS. Har stjålet hele din artikel og posted den på
http://reck.dk/showthread.php?p=8299#post8299 da jeg selv jagter info om
bolignet løsninger
Håber det er i orden, eller lad høre fra dig

/Joakim Reck

Fra : Oros aka. Rasmus Jen~

Dato : 13-02-07 03:11

"Who Know" <jr_115@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> bolignet løsninger
> Håber det er i orden, eller lad høre fra dig

Det er helt fint, jeg står ved det.
Undskyld det lidt sene svar i øvrigt, efter de første par kommentarer
regnede jeg ikke med det helt store herfra.

Men tillad mig at afslutte hvad jeg startede i øvrigt.

I starten af dec. havde vi vores ekstraordinære generalforsamling i
foreningen. Her var jeg blevet lovet en ComX repræsentant ud til mødet.
Eftersom det ville ende i en afstemning mente vi at det ville være rart med
en repræsentant til at besvare spørgsmål fra beboerne fremfor bestyrelsen. 2
timer inden mødestart blev jeg ringet op fra ComX, den mand der var sat på
sagen var nu pludselig syg (tlf opkald ca. kl. 17, med møde kl. 19) Der blev
fisket lidt efter om det overhovedet var nødvendigt med en repræsentant. Dog
lykkes det tilsyneladende for dem at finde en tekniker frem der kunne klare
ærterne (inden han skulle videre til fodboldkamp i parken). Vi fik en
præsentation, en kort debat, og så en afstemning der resulterede i flertal
for at indlede konkret samarbejde med ComX.

Dagen efter sender jeg en mail til daværende salgschef og kontaktperson om
afstemningsresultatet (7/12-06). Tiden går, og der kommer intet svar. Knap 2
uger efter sender jeg en rykker (19/12-06). 2 dage efter (21/12-06 i øvrigt
kl. 21) kommer der svar, der beklages over den lange svartid, og at vi må
kigge nærmere på sagen/kontrakten i det nye år. Jeg sender et svar, ca.
45-60min efter modtagelsen af mailen, og får nu auto-svar direkte tilbage i
hovedet at salgschefen er gået på juleferie og vender tilbage i starten af
jan.

Det bliver januar, og jeg får fat i kontaktpersonen igen, og vi aftaler at
han kommer ud til et bestyrelsesmøde for at drøfte kontrakten. (vi har haft
den forbi en jurist eller to) Dette møde foregår 11.jan. Der kommer sågar 2
folk til mødet. Vi har et rigtigt fint møde, de ved hvad de snakker om, vi
afklarer nogle punkter i kontrakten osv. Vi slutter af, og bliver lovet en
ny kontrakt på mailen tirsdag. (mødet var torsdag aften). Vores kasserer
lægger vægt på at de giver os en reel dato, det er ikke noget der haster
overhovedet nemlig. Men de står fast, tirsdag er intet problem. Nuvel.

Det bliver tirsdag.... det bliver sågar også onsdag. Derfor sender jeg så en
rykker onsdag for kontrakten vi var lovet i hænde tirsdag. Jeg hører intet
fra ComX før lørdag middag, hvor kontrakten ankommer til mig i snail-mail
facon. Vi bliver forholdsvis hurtigt enige om i bestyrelsen at dette var
sidste chance for ComX, og at de i den grad gjorde i nælderne ved at love en
dag (de helt selv valgte) der slet ikke holdt, og desuden intet gjorde for
at informere om forsinkelsen. Til trods for afstemningen i foreningen tør
bestyrelsen simpelthen ikke lægge navn til at indgå samarbejde med et
sådanne firma. Derfor meddelte vi herefter ComX at de havde forspildt
chancen for et samarbejde.

Rasmus Jensen