Opsigelse af domæne
Fra : janus

Dato : 07-11-06 18:22

B-one har nogle lusede forretningsbetingelser. Læs dem igennem, hold
jer væk fra dem.

De skal bruge 45 (igen 45 dage) til at behandle en opsigelse, der skal
være skriftlig per fax eller brev.
Ingen mail her.

De skriver:
"Når vi har modtaget
opsigelsen vil du inden 8 dage kunne se modtagelsen
af denne i dit kontrolpanel. Du vil ligeledes
modtage en e-mail fra os på den e-mailadresse
du står registreret med i kontrolpanelet,
hvor du også kan se udløbsdatoen på dit abonnement.

Såfremt du ikke kan se registreringen af
din opsigelse i kontrolpanelet inden 8 dage,
bedes du indsende en ny opsigelse til os."

Altså "såfremt du ikke kan se registreringen..." altså: Hvis vi
synes vi ikke gider svare på dit brev kan vi bare lade være med at
offentliggøre din opsigelse i kontrolpanelet, og så skal du sende den
igen. Sjov leg den der. Hvor længe mon den kan fortsætte ????

Drop dem.

/janus

Fra : Brian Mortensen

Dato : 07-11-06 22:05

janus skrev:

> [...]
> offentliggøre din opsigelse i kontrolpanelet, og så skal du sende den
> igen. Sjov leg den der. Hvor længe mon den kan fortsætte ????

Få en kvittering hos posten når du indleverer brevet til befordring.
Det koster dig en 5'er og er udemærket dokumentation på hvornår du
har sendt din opsigelse.

Om firmaet så vil acceptere det uden brok er en anden sag..

--
/Brian

Fra : Rea721

Dato : 08-11-06 20:51

janus, skrev noget i stil med:

> Drop dem.

Hvorfor det? Jeg har brugt dem igennem flere år uden nævneværdige problemer.

Hvis man ikke skal opsige et domæne er _det_ jo ikke et problem, og man
kender jo betingelserne inden man blir kunde.
Om opsigelsesmetoden holder i "byretten" skal jeg ikke gøre mig klog på, men
det er jo også irrelevant her.

Hvis man ikke kan li deres foretningsbetingelser skal man lade være med at
blive kunde i første omgang.

Det lyder mere som om du er raget uklar med dem ifb med en opsigelse...hvis
det er korrekt, så skriv lidt om den aktuelle sag?

--
Rea721 AKA Leon Andrea, støtter ytringsfriheden.
http://www.supportdenmark.com

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 08-11-06 23:14

On Wed, 8 Nov 2006 20:51:00 +0100, "Rea721" <skod3@721.dk> wrote:

>Hvorfor det? Jeg har brugt dem igennem flere år uden nævneværdige problemer.

Det står jo rimeligt tydeligt forklaret.
Og jeg synes faktisk også grunden er rimelig reel.

> [...]
>kender jo betingelserne inden man blir kunde.
>Om opsigelsesmetoden holder i "byretten" skal jeg ikke gøre mig klog på, men

Nej det er det ikke, det omhandler faktisk indirekte hvordan kunden
står juridisk i forhold til b-one ved en opsigelse.

>Hvis man ikke kan li deres foretningsbetingelser skal man lade være med at
>blive kunde i første omgang.

De kan ændre sig undervejs og du kan måske miste ½ års indbetalt
abonnement og hvem har lyst til dette, selvom man har krav på dette
ved opsigelse.

>Det lyder mere som om du er raget uklar med dem ifb med en opsigelse...hvis
>det er korrekt, så skriv lidt om den aktuelle sag?

Leon hvorfor forholder du dig ikke til indlægget i stedet for at
uddrage dine egne konklusioner, disse er irrelevante i forhold til
indlægget.

Fra : Rea721

Dato : 09-11-06 00:45

Easy Webhost - www.easywebhost.org, skrev noget i stil med:

> Det står jo rimeligt tydeligt forklaret.

Hvad kan man bruge det til? Noget tekst vedr opsigelse har da intet med
deres produkt at gøre. Som vi alle ved (og du selv skriver senerer) kan det
ændres undervejs...blir produktet bedre af at opsigelses varslet er 3 dage
via en mail? Nææh.

> Og jeg synes faktisk også grunden er rimelig reel.

Det er et frit land og du kan syntes hvad du vil, og ovenikøbet give udtryk
for din mening, hvilket jeg lige har gjort.

> Nej det er det ikke,

Jo, det er irrelevant her, men måske relevant i juragruppen.

> det omhandler faktisk indirekte hvordan kunden
> står juridisk i forhold til b-one ved en opsigelse.

Ja og??? Enten er de juridisk holdbare eller også er de ikke. Det kan kun en
dom eller måske en afgørelse ved Forbrugerklagenævnet afgøre, og mig bekendt
er der ikke sket en afgørelse nogen af de steder...så indtil _det_ er sket,
kender man betingelserne, og jeg kan kun gentage mig selv:

> De kan ændre sig undervejs

Ja, og? De kan dine også...det kan alles jo..intet mystisk i det.

> og du kan måske miste ½ års indbetalt abonnement og hvem har
> lyst til dette, selvom man har krav på dette ved opsigelse.

Hvorfor skulle man kunne miste det? Hvis de foretager en "væsentlig
forringelse" kan kunden opsige med en md varsel og i det tilfælde giver de
undtalelsesvis pengene forholdsvist tilbage, og hvad er problemet idet??

> Leon hvorfor forholder du dig ikke til indlægget i stedet for at
> uddrage dine egne konklusioner, disse er irrelevante i forhold til
> indlægget.

Det er da noget sludder?!? Er du blind eller fortolker du mit indlæg??
Jeg forholder mig precist til hans indlæg!
Jeg uddrager ikke èn eneste konklusion!
Og mit indlæg er 100% relevant!

Ord som "lyder" og "hvis"....siger det dig noget? Hvis ikke, så tag
læsebrillerne på og læs igen.
Og jeg beder ham skrive lidt om den aktuelle sag _hvis_ der er en sådan. Det
kan jeg ikke se har det mindste med en konklusion at gøre. Tror du ikke at
det er dig der skyder mig nogle motiver i skoene??

Fra : Easy Webhost - www.e~

Dato : 08-11-06 23:11

Nu har b-one jo intet med et domæne og opsigelse af dette at gøre.
Du mener sikkert et webhotel og der er en forskel.