TDC's holdning til trådløs?
Fra : Nicolai

Dato : 07-11-06 11:06

TDC bredbånd skriver følgende i
http://download.tdc.dk/pub/tdc/erhverv/internet/bredbaand/pdf/bredbaand_tekniskbeskr_april2006.pdf

-------------------

Bredbånd Professionel Trådløs har følgende sikkerhedselementer:

I overensstemmelse med Telestyrelsens anbefalinger broadcastes netværksnavn
(SSID) (dvs. Service Set Identifier) ikke.

SSID benyttes til at identificere det trådløsed ataudstyr. Men med denne
opsætning gør
det trådløse dataudstyr ikke opmærksom på sin tilstedeværelse. Hvis man ikke
ved,
at det er til stede og ikke kender SSID, kan den trådløse funktion ikke
benyttes.

Suk.

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Talle

Dato : 07-11-06 11:32

> [...]
> ikke ved,
> at det er til stede og ikke kender SSID, kan den trådløse funktion ikke

Jeg forstår ikke helt dit suk? Hvis du hentyder til din ovenstående quote,
så er det for mig at se, den helt rigtige fremgangsmåde, at lukke af for
broadcast SSID.

Fra : Nicolai

Dato : 07-11-06 12:48

Jeg hentyder bare til hele problematikken med den falske tryghed - folk vil
tro at de ved ikke at udsende SSID kan have deres trådløse netværk for dem
selv.

Fra : Talle

Dato : 07-11-06 12:56

> Jeg hentyder bare til hele problematikken med den falske tryghed - folk
> vil tro at de ved ikke at udsende SSID kan have deres trådløse netværk for
> dem selv.

Sådan læser jeg det nu ikke, men selvfølgelig er ikke-broadcast SSID ikke
verdens bedste sikkerheds løsning - det er blot én blandt flere og det er
godt, at TDC i det mindste gør opmærksom på det.

Fra : Nicolai

Dato : 07-11-06 14:03

> Sådan læser jeg det nu ikke, men selvfølgelig er ikke-broadcast SSID ikke
> verdens bedste sikkerheds løsning - det er blot én blandt flere og det er
> godt, at TDC i det mindste gør opmærksom på det.

Enig - men jeg kan kun læse følgende på EN måde:

"Hvis man ikke ved, at det er til stede og ikke kender SSID, kan den trådløse
funktion ikke benyttes."

Det er jo helt forkert.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 07-11-06 16:34

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> writes:

>"Hvis man ikke ved, at det er til stede og ikke kender SSID, kan den trådløse
>funktion ikke benyttes."

>Det er jo helt forkert.

Det er faktisk fuldstændig korrekt.

Men der mangler en passus om, at SSID'et kan skaffes, hvis man har
det rigtige "værktøj" til det, og at man derfor ikke udelukkende
skal satse sikkerheden på det.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Nicolai

Dato : 07-11-06 21:23

> Det er faktisk fuldstændig korrekt.
>
> Men der mangler en passus om, at SSID'et kan skaffes, hvis man har
> det rigtige "værktøj" til det, og at man derfor ikke udelukkende
> skal satse sikkerheden på det.

Ja det var lidt det der lå i mit oprindelige indlæg, men hvordan tolker
familien danmark det.

Fra : Mikkel U.

Dato : 08-11-06 21:08

Nicolai wrote:
> Ja det var lidt det der lå i mit oprindelige indlæg, men hvordan tolker
> familien danmark det.

Hvornår er familien Danmark begyndt at læse tekniske beskrivelser, om ADSL ?

/mikkel

--
"The only source of knowledge is experience"

Albert Einstein

Fra : Kasper Bergh

Dato : 09-11-06 01:53

"Mikkel U." <mikkelu@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvornår er familien Danmark begyndt at læse tekniske beskrivelser, om ADSL
> ?

Og specielt på et Erhvervsabbonement som det eksempel er taget fra. :)

mvh
/Kasper

Fra : Nicolai

Dato : 09-11-06 08:20

> Og specielt på et Erhvervsabbonement som det eksempel er taget fra. :)

Det gør det endnu mere skidt imho.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 11-11-06 10:47

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør det endnu mere skidt imho.

Mja. Både og - kunderne ved nok bedre så no biggie. Derimod er det følgende
citat fra Telia Stofa's hjemmeside slemt:

"Sådan virker Wireless

Du får udleveret et nyt trådløst modem, som du tilslutter din computer med
et trådløst netkort. Wireless giver dig mulighed for at koble to computere
samtidig på netværket."

Og specielt det følgende:

"Trådløs sikkerhed

Ved konfiguration og kryptering af dit trådløse netværk anvender vi en 128
WEP kryptering. Det betyder, at du med Telia Stofas løsning får en høj grad
af sikkerhed. Standarden giver en hårdere kryptering end mange af andre
løsninger på markedet, og derfor får du en ekstra sikkerhed for, at dit
netværk ikke kan misbruges af andre. "

http://www.stofa.dk/showpage.php?mid=22

Mvh
/Kasper

Fra : Nicolai

Dato : 09-11-06 08:20

> Hvornår er familien Danmark begyndt at læse tekniske beskrivelser, om ADSL
> ?

Hehe good point :)

Fra : BJ

Dato : 11-11-06 14:02

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hehe good point :)

Specielt når alt skal være så billigt som mulig, da man ellers skulle sælge
dem eks. denne her:

http://www.netscreen.dk/products/integrated/ns_5series.html

...;)

--