Clearwire
Fra : Jørgen

Dato : 06-11-06 18:10

Jeg bor i stuen i en baggård midt i København. Og receiveren modtager
absolut intet signal. :( surt.

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 06-11-06 18:56

Jørgen wrote:
> Jeg bor i stuen i en baggård midt i København. Og receiveren
> modtager absolut intet signal. :( surt.

Er der ikke mulighed for at lave en antenne?

--
Vh. Henrik Sørensen

Fra : naboerne@gmail.com

Dato : 06-11-06 20:51

"Jørgen" <jbas_nye@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bor i stuen i en baggård midt i København. Og receiveren modtager absolut intet
> signal. :( surt.

Jeg har lidt erfaring med Clearwire i det gamle københavn....
Har lige hjulpet en bekendt igang med Clearwire på 1.sal i en fredet ejendom ved
gråbrødre torv.
Signalet var svær at finde. Kun et par steder i lejligheden -mod gaden- kunne der fås 1
eller 2 grønne tændt. Nul signal mod gården (en lille lukket gård).
Men det kører nu fint selvom der kun er 1 enkel grøn diode tændt.

Jeg har også lagt mærke til at signalet er følsom ved blæst og regn kombineret med
træer.

Fra : naboerne@gmail.com

Dato : 06-11-06 22:46

"Jørgen" <jbas_nye@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bor i stuen i en baggård midt i København. Og receiveren modtager absolut intet
> signal. :( surt.
En idé:
Lån en lang forlængerledning og gå op i opgangen med din blinkende clearwireboks i
hånden.
Hvis du når 2.sal og der stadig ikke er tegn på signal ser det sort ud.

Hvis der er tegn på signal kan du prøve og spørge deropad om der skulle være nogen, som
ville være interesseret i at dele en internetforbindelse med dig.
Clearwireboksen anbringes hos den, der bor øverst. Så mangler I bare en trådløs router
med en rækkevidde som dækker hele huset inkl.din lejlighed.

Du kan så begynde at surfe i stuen såsnart I har opsat et trådløst netværk.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-11-06 23:44

"naboerne@gmail.com" <nospam@se.navn> wrote in message

> [...]
> clearwireboks i hånden.
> Hvis du når 2.sal og der stadig ikke er tegn på signal ser det sort ud.

Hvorfor alt det stohej...

Dem der anskaffer sig clearwire, gider vel ikke noget som helst med kabler.
Og vil bare sætte den til og på nettet.

ADSL er vel efterhånden så billigt at det, så det fås for 99+40kr hvis ingen
fastnet telefon

Fra : Blip

Dato : 06-11-06 23:22

> [...]
> med en rækkevidde som dækker hele huset inkl.din lejlighed.
>
> Du kan så begynde at surfe i stuen såsnart I har opsat et trådløst netværk.

Problemet er så at Clearwire ikke tillader at dele forbindelsen med
andre.

Prøv i første omgang, at stille boksen ved radiator eller andre
metalrør, det kan forstærke signalet med en til to lamper, men det er
desværre kendt med manglende signal, selvom der skulle være dækning
ifølge dækningskortet.

En anden mulighed kunne være, at spørge boligforeningen/varmemesteren
om tilladelse, til at placere boksen på loftet i ejendommen og trække
kabel ned til din lejlighed.
Jeg skriver bevidst trække kabel, for du skal have strøm derop til
boksen, hvilket dog kan ske via en adaptor, som sender strøm via
RJ45-kabelet, så der kun skal 1 kabel derop.
Processen er den samme, som når en beboer ønsker at montere sin egen
parabol, så det er ofte muligt at få tilladelse til det, specielt da
du jo ikke skal bore hul i taget - du skal dog lægge et depositum.

/Blip

Fra : Jørgen

Dato : 08-11-06 15:00

Tak for svarene.

Problemet er at jeg har energiruder, som har en legering således signalet
ikke kommer igennem

ruden.

Løsningen var så bare at placere apparatet mellem den yderste alm. rude og
energiruden. Der

er akkurat lige plads. :)

Det ser ganske vist lidt mærkeligt ud udefra. Men det virker. Der er tre
streger på apparatet.

Og hastighedstesten på TDC's site fortæller at jeg får hvad jeg betaler for.
:)

Held og lykke med jeres opsætning.

Fra : naboerne@gmail.com

Dato : 08-11-06 15:59

> [...]
> apparatet.
>
> Og hastighedstesten på TDC's site fortæller at jeg får hvad jeg betaler for. :)

Klip en nissemand eller andet julepynt og lim den på. Senere kan du sy en skjuler i
samme stof som gardinerne.

Man må ellers håbe på at Clearwire snart kommer med en smartere boks. Måske i form af et
pcmcia-kort til bærbar.? det ville være fedt....

Fra : Jesper

Dato : 24-11-06 02:57

> [...]
>
> Man må ellers håbe på at Clearwire snart kommer med en smartere boks.
> Måske i form af et pcmcia-kort til bærbar.? det ville være fedt....

PCMCIA? Express/34 om jeg må be'!
--
Hans far viste ham engang en arbejder, siden da
har han lavet film om arbejdere.