Hvor finder man en hurtig og stabil erhver~
Fra : Talle

Dato : 06-11-06 11:12

Jeg antager, at det er okay at spørge i dette område.

Jeg er på jagt efter et "stort" hostingscenter med fri trafik og noget a'la
10 eller 50Mbit synkron. Centret skal være stabilt (høj oppetid), have
tilpas stor UPS og være tyveri- og brandsikret. Det er ikke et krav, at det
skal stå i DK, men det skal have et forholdsvist lavt latency set fra en
dansk brugers øjne (ikke over 70-80ms eller der omkring).
Der er selvfølgelig TDC men de har vist ikke fri trafik.

Nogen gode bud på hvor det kunne være?

Fra : Svend

Dato : 06-11-06 11:15

Talle wrote:
> [...]
> dansk brugers øjne (ikke over 70-80ms eller der omkring).
> Der er selvfølgelig TDC men de har vist ikke fri trafik.

Nianet har nogle fine lokaler i tåstrup...

Men fri trafik kan de ikke tilbyde, er der nogen erhvervs internet
udbydere der tilbyder det ?

--
Svend

Fra : Talle

Dato : 06-11-06 11:23

> Nianet har nogle fine lokaler i tåstrup...
>
> Men fri trafik kan de ikke tilbyde, er der nogen erhvervs internet
> udbydere der tilbyder det ?

Fri trafik er et krav. Jeg ved ikke om der findes nogen udbyder med fri
trafik - derfor spørger jeg
Måske findes det ikke i DK, men hvad med Sverige eller Tyskland?

Fra : Sune Christesen

Dato : 06-11-06 12:43

> Fri trafik er et krav. Jeg ved ikke om der findes nogen udbyder med
> fri
> trafik - derfor spørger jeg
> Måske findes det ikke i DK, men hvad med Sverige eller Tyskland?
Du vil næsten alle steder kunne købe dig til XX mbit fri trafik, så på den
måde eksisterer det :)
Hvor meget plads skal du bruge?
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.

Fra : Talle

Dato : 06-11-06 12:51

> Du vil næsten alle steder kunne købe dig til XX mbit fri trafik, så på den
> måde eksisterer det :)
> Hvor meget plads skal du bruge?

Det er endnu kun i planlægningsfasen men jeg forventer selv, at sætte
servere op - evt. have mit eget rackskab.

Fra : Sune Christesen

Dato : 07-11-06 07:12

> Det er endnu kun i planlægningsfasen men jeg forventer selv, at sætte
> servere op - evt. have mit eget rackskab.
Hvis du vælger og satse på eget rackskab vil jeg anbefale dig at kontakte
Fuzion såfremt det skal være i Jylland, eller NGDC/Interxion såfremt det
skal være på Sjælland. Interxion er specielt attraktivt hvis du skal have
meget trafik, da der er mange carriers repræsenteret på lokationen, og du
derfor vil have mulighed for at få bud fra flere parter.

Fra : Steffan Fallesen

Dato : 06-11-06 11:24

Svend wrote:

> Men fri trafik kan de ikke tilbyde, er der nogen erhvervs internet
> udbydere der tilbyder det ?

Well. En mulighed er jo at have et rack og så købe en flatrate 50 mbit
pipe. Det kan de fleste hosting centre tilbyde vil jeg tro.

--
Best regards,
Steffan S. Fallesen

Fra : Morten Birkelund

Dato : 06-11-06 11:32

"Talle" <tl@invalid.xyz> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra en dansk brugers øjne (ikke over 70-80ms eller der omkring).
> Der er selvfølgelig TDC men de har vist ikke fri trafik.

www.ngdc.net De er rigtig stabile og har en rigtig god oppetid, servicen,
support og kvaliteten er helt i top.

De har serverrum i Glostrup hvor jeg med sikkerhed kan sige at de nok skal
leve op til dine krav om tyveri og brandsikring.

--
Morten Birkelund

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-11-06 12:13

On Mon, 6 Nov 2006 11:11:35 +0100, "Talle" <tl@invalid.xyz> wrote:

> Jeg er på jagt efter et "stort" hostingscenter med fri trafik og noget
> a'la 10 eller 50Mbit synkron. Centret skal være stabilt (høj oppetid),
> have tilpas stor UPS og være tyveri- og brandsikret.

Snak fx med Mondo, NetGroup eller TDC Hosting.
(Husk at sige "symmetrisk", ikke "synkron").

-A
--
Hvis du beskyttes af den 'gratis' spam-udsender til privatbrugere,
beskyttes du også mod svar fra mig. Jeg filtrerer de indlæg bort.

Fra : Talle

Dato : 10-11-06 12:07

> [...]
> fra en dansk brugers øjne (ikke over 70-80ms eller der omkring).
> Der er selvfølgelig TDC men de har vist ikke fri trafik.

Jeg har nu hørt flere store hostingscentre, men ingen vil tilbyde fri DK
trafik. Er der nogen der véd hvor dette er en muligt?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-11-06 15:07

On Fri, 10 Nov 2006 12:06:38 +0100, "Talle" <tl@invalid.xyz> wrote:

> Jeg har nu hørt flere store hostingscentre, men ingen vil tilbyde fri
> DK trafik.

Hvem har du spurgt? (Hvem opfatter du som store?)

> Er der nogen der véd hvor dette er en muligt?

Det er muligt hos de store, hvis man vil betale for det. Hvis man vil
have en fast, lav pris, får man selvfølgelig heller ikke fri trafik i
egentlig forstand (som '100 Mbps, linerate, 24x7').

-A

Fra : Talle

Dato : 10-11-06 15:28

> Hvem har du spurgt? (Hvem opfatter du som store?)

Jeg ved ikke om de er store, men de er anbefalet her i gruppen:
Fuzion (ikke muligt), Mondo (ikke muligt), NetGroup (ikke muligt)

Interxion kan ganske vist tilbyde det men til 25K/mdr for 100Mbit flatrate
(man kan jo også gøre prisen så høj, at det er uinteressant).

> Det er muligt hos de store, hvis man vil betale for det. Hvis man vil
> have en fast, lav pris, får man selvfølgelig heller ikke fri trafik i
> egentlig forstand (som '100 Mbps, linerate, 24x7').

Jeg kan ikke forstå, at det som minimum ikke er muligt at finde et sted med
fri DK trafik, da peerings partnere typisk ikke betaler for hinandens trafik
(Dixen)?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-11-06 18:48

On Fri, 10 Nov 2006 15:28:29 +0100, "Talle" <tl@invalid.xyz> wrote:

> Jeg ved ikke om de er store, men de er anbefalet her i gruppen:
> Fuzion (ikke muligt), Mondo (ikke muligt), NetGroup (ikke muligt)

Jeg er bekendt med et par andre, der har fået en fast pris på trafik
hos nogen af ovenstående. (Det var dog i ingen af tilfældene 100 Mbps
men derimod fast pris op til en grænse).

Du skal nok også overveje, om du virkelig har brug for 100 Mbps 24x7,
for det er der ikke ret mange der har. Der er (mindre) hosting-centre,
der klarer sig med mindre.

> Jeg kan ikke forstå, at det som minimum ikke er muligt at finde et
> sted med fri DK trafik, da peerings partnere typisk ikke betaler for
> hinandens trafik (Dixen)?

Næh, privat peering koster ikke noget, men de store danske udbydere
laver ikke 'bare' en privat peering mere. Man kommer til at betale for
det hos TDC, CyberCity, Telia og Tele2, med mindre man har en ret
væsentlig trafik ift. dem selv.

-A

Fra : Svend

Dato : 13-11-06 13:56

Asbjorn Hojmark skrev:
> [...]
> laver ikke 'bare' en privat peering mere. Man kommer til at betale for
> det hos TDC, CyberCity, Telia og Tele2, med mindre man har en ret

btw. er Nianet og tele2 er blevet enige om at udveksle trafik med
hinanden gennem en fælles leverandør(cogentco), det hjalp utolig på
latency at trafikken ikke længere skal en tur ud i europa for at komme
fra a til b i danmark....

--
Svend

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-11-06 13:57

On 2006-11-13, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> [...]
> hinanden gennem en fælles leverandør(cogentco), det hjalp utolig på
> latency at trafikken ikke længere skal en tur ud i europa for at komme

Blevet enige om? Jeg ville skyde på at mindst en af dem køber trafik af
Cogent, og dermed er det helt almindelig transit der er tale om.

--
Andreas

Fra : Svend

Dato : 13-11-06 15:35

Andreas Plesner Jacobsen skrev:

> Blevet enige om? Jeg ville skyde på at mindst en af dem køber trafik af
> Cogent, og dermed er det helt almindelig transit der er tale om.

Sikkert dem begge, det ved jeg ikke så meget om.

Skal de programmere deres routere så fra tele 2 sendes trafik mod nianet
til cogentco istedet for en anden leverandør ?

Stadig en god forbedring for mig

--
Svend

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-11-06 15:58

On 2006-11-13, Svend <2@lazy.dk> wrote:

> Sikkert dem begge, det ved jeg ikke så meget om.

Nej, ifølge whois er det kun Nianet, der køber:

$ whois as1257 | grep AS174
import: from AS174 accept AS174:AS-COGENT
export: to AS174 announce AS-TELE2
$ whois as31027 | grep AS174
import: from AS174 accept ANY
export: to AS174 announce AS-NIANET

> Skal de programmere deres routere så fra tele 2 sendes trafik mod nianet
> til cogentco istedet for en anden leverandør ?

Både ja og nej. BGP-protokollen klarer det selv, men man kan skrue på
mange ting, der påvirker hvilken vej trafikken tager.

--
Andreas