gratis på nettet via tlf?
Fra : Brian K

Dato : 05-11-06 11:19

Hej

TDC har klokket i vores forbindelse fra Fullrate. Indtil vet bliver ordnet
vil jeg gerne på nettet med alm modem - er der nogen udbyder der har en dial
in som er gratis? (eller næsten gratis)

mvh
brian

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-11-06 11:48

Brian K wrote:

> [...]
> bliver ordnet vil jeg gerne på nettet med alm modem - er der
> nogen udbyder der har en dial in som er gratis? (eller næsten

Definer gratis?

--
Jesper Lund

Fra : Brian K

Dato : 05-11-06 12:05

"Jesper Lund" <usenet@jesperlund.com> skrev i en meddelelse

> Definer gratis?

Hej

*smil*

Nu ber du om at få defineret gratis - den er jo ikke svær - gratis betyder
jo 0 kr

(Næsten gratis) er noget der ligner et par ører i minuttet.

P.t valgte jeg for nogle minutter siden at opretten en gratis konto hos
Cybercity - ingen abbonements omkostninger, men 24 øre i minuttet - og med 3
ansatte på kontoret - så kan det godt blive en dyr fornøjelse - så det må
gerne være MEGET billigere end det.

mvh
brian

Fra : Henning

Dato : 05-11-06 12:52

On Sun, 5 Nov 2006 11:18:46 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

> [...]
>vil jeg gerne på nettet med alm modem - er der nogen udbyder der har en dial

Hvad med et almindeligt telefonabonnemt med fri taletid?
F.eks.
http://www.editorial.tele2.dk/?page=privat_fastnet_tele2doegnetrundt&t2page=privat_fastnet_tele2doegnetrundt
til 204,-/md?
Det svarer til knap 15 timers opkobling via CyberCity til 24øre/minut?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-11-06 12:55

On 2006-11-05, Henning <no.mail@all.invalid> wrote:

> Hvad med et almindeligt telefonabonnemt med fri taletid?
> [...]

"Tele2 Døgnet Rundt, Tele2Fritid+ og Tele2Weekend+ (PSTN og ISDN).
Gratis taletid gælder for samtaler til og fra fastnet i hele Danmark.
Ikke Internet og ikke opkald til mobil, 70-numre, 90-numre samt
særtjenester."

--
Andreas

Fra : Henning

Dato : 05-11-06 17:34

> [...]
>Gratis taletid gælder for samtaler til og fra fastnet i hele Danmark.
>Ikke Internet og ikke opkald til mobil, 70-numre, 90-numre samt

Hvordan pokker vil de afgøre om det er en almindelig samtale, eller
data der overføres? Sidder de og lytter med på linien?

Kunne jeg i pricnippet ikke sætte et dial-in modem i min maskine, og
på den måde dele min ADSL-linie vha noget RAS? Ok, det optager min
telefonlinie, mens det står på, men alligevel?

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 05-11-06 17:41

Henning <no.mail@all.invalid> writes:

>Hvordan pokker vil de afgøre om det er en almindelig samtale, eller
>data der overføres? Sidder de og lytter med på linien?

Du må godt bruge det til datatrafik. Men numrene til diverse
internetudbydere vil formentlig være undtaget i operatørens
"gratis"-takst.

>Kunne jeg i pricnippet ikke sætte et dial-in modem i min maskine, og
>på den måde dele min ADSL-linie vha noget RAS? Ok, det optager min
>telefonlinie, mens det står på, men alligevel?

Det kan du godt. Der er vist lige en ekstra detalje om, at det
gratis forudsætter, at samtalen ikke er over en time ad gangen.
Det er nok ikke så holdbart at ryge af nettet en gang i timen.

Mvh.
   lLaus.

Fra : Henning

Dato : 05-11-06 19:46

>Det kan du godt. Der er vist lige en ekstra detalje om, at det
>gratis forudsætter, at samtalen ikke er over en time ad gangen.
>Det er nok ikke så holdbart at ryge af nettet en gang i timen.

Med den hastighed som modem tilbyder, gider man nok ikke den store
surftur alligevel. Hvis det primært er for at hente mail i en kortere
periode, ville det være en løsning.

Fra : Brian K

Dato : 05-11-06 15:04

> [...]
> til 204,-/md?
> Det svarer til knap 15 timers opkobling via CyberCity til 24øre/minut?

hejsa

jamen..... jeg har fri taletid hos TDC - så det var mere en gratis dial-in
jeg ledte efter

mvh
brian

Fra : Henning

Dato : 05-11-06 17:35

On Sun, 5 Nov 2006 15:03:30 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>hejsa
>

>jamen..... jeg har fri taletid hos TDC - så det var mere en gratis dial-in
>jeg ledte efter

Som jeg skrev i et andet svar - RAS-opkobling til en bekendt, som vil
dele en bid ud af sin ADSL?

Fra : Brian K

Dato : 06-11-06 03:46

> On Sun, 5 Nov 2006 15:03:30 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

> Som jeg skrev i et andet svar - RAS-opkobling til en bekendt, som vil
> dele en bid ud af sin ADSL?

Hej

RAS ?

mvh
brian

Fra : Henning

Dato : 06-11-06 08:51

On Mon, 6 Nov 2006 03:45:46 +0100, "Brian K" <spam@noway.dk> wrote:

>"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

>Hej
>
>RAS ?

Microsoft Remote Access Server
http://pcmicro.com/support/ras.html

Fra : Peter

Dato : 05-11-06 23:59

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil jeg gerne på nettet med alm modem - er der nogen udbyder der har en
> dial in som er gratis? (eller næsten gratis)

Måske var det en ide, at tage kontakt til TDC, og bede om en gratis modem
linie, indtil de har fået Fullrate oprettet.

PeterB